¸χει περÜσει αρκετüς καιρüς απü το μεγαλειþδες φινÜλε της πρþτης ταινßας. Ο Αντüν εξακολουθεß να πολεμÜ τις δυνÜμεις του Σκüτους, ενþ προσπαθεß ταυτüχρονα να βρει και να σþσει το γιο του απü τα νýχια των δυνÜμεων αυτþν. ¼ταν üμως βρυκüλακες απü τη ΣκοτεινÞ πλευρÜ αρχßζουν να δολοφονοýνται μυστηριωδþς, ο Αντüν κατηγορεßται για τους φüνους τους και πρÝπει να καταφÝρει να αποδρÜσει απü τους Φýλακες της ΜÝρας που θÝλουν το αßμα του.
Οι Δημιουργοß Ο
Τιμοýρ ΜπεκμαμπÝτοφ γεννÞθηκε το 1961 στο ΚαζακστÜν. Οι "Φýλακες της ΜÝρας" εßναι η τÝταρτη ταινßα του ως σκηνοθÝτης και σεναριογρÜφος, ενþ εßναι ευρýτερα γνωστüς στην Ρωσßα ως ο σημαντικüτερος σκηνοθÝτης μουσικþν βßντεο και διαφημιστικþν.
Αφοý αποφοßτησε απü το Ινστιτοýτο των Θεατρικþν Τεχνþν του Α.Ν. Οστρüβσκι της ΤασκÝνδης, ο ΜπεκμαμπÝτοφ δοýλεψε ως σκηνογρÜφος για το θÝατρο του Ilkhom και το Uzbekfilm Studio. ΣκηνοθÝτησε το πρþτο του διαφημιστικü το 1989 και απü τüτε Ýχει κÜνει διαφημιστικÜ σποτς για περισσüτερες απü 600 μÜρκες üπως η Pepsi, η Golden Barrel Beer και τα αυτοκßνητα Daewoo. Του Ýχουν απονεßμει πολλÜ διεθνÞ διαφημιστικÜ βραβεßα σε φεστιβÜλ üπως αυτü της Μüσχας (1994), το ΝÝο Ευρωπαúκü ΦεστιβÜλ της Σλοβενßας (1994) και το ΦεστιβÜλ του Χιοýστον (1995). Εßναι επßσης ιδρυτÞς και Γενικüς ΔιευθυντÞς της Imperial Film Closed Stock Company και του TABBAK Film Studio.
Το σκηνοθετικü και σεναριακü ντεμποýτο του ΜπεκμαμπÝτοφ Ýγινε το 1994 με την ταινßα "Peshavar Waltz", για την οποßα πÞρε το βραβεßο του Καλýτερου ΣκηνοθÝτη και η ταινßα αυτü του Καλýτερου Καστ στο ΔιεθνÝς ΦεστιβÜλ του ΚÜρλοβι-ΒÜρι. Το 1999 διετÝλεσε ως παραγωγüς και σκηνοθÝτης της τηλεοπτικÞς μßνι-σειρÜς 8 επεισοδßων "Our 90s". Την επüμενη χρονιÜ σκηνοθÝτησε τη δεýτερη κινηματογραφικÞ ταινßα, με τßτλο "Gladiatrix", ενþ το 2004 σκηνοθÝτησε και Þταν Ýνας απü τους σεναριογρÜφους του "Οι Φýλακες Της Νýχτας", της πιο επιτυχημÝνης κινηματογραφικÞς ταινßας στην ιστορßα της Ρωσßας. ΜετÜ την ταινßα "Οι Φýλακες της ΜÝρας", το Χüλιγουντ Ýστρεψε την προσοχÞ του στον Ρþσο σκηνοθÝτη, κι Ýτσι ο ΜπεκμαμπÝτοφ σκηνοθετεß την Αντζελßνα Τζολß, τον ΤζÝιμς Μακ Αβüι και τον Μüργκαν Φρßμαν στην ταινßα "Wanted". Στο στÜδιο της παραγωγÞς βρßσκεται και η ολοκλÞρωση της τριλογßας των "ΦυλÜκων", με τον τßτλο "Dusk Watch".
Ο
ΣεργκÝι ΛουκιανÝνκο εßναι ο σημαντικüτερος συγγραφÝας βιβλßων φαντασßας της Ρωσßας. Καταγüμενος απü το ΚαζακστÜν, ο ΛουκιανÝνκο αποφοßτησε απü το "Alma-Ata State Medical Institute" με το πτυχßο του ψυχιÜτρου.
¸χει γρÜψει πολλÜ μπεστ σÝλερ, εκ των οποßων την τριλογßα που αποτελοýν τα "Night Watch", "Day Watch" και το "Dusk Watch" μαζß με τον ΒλÜντιμιρ Βασßλιεφ. ¢λλα βιβλßα του εßναι το "Labyrinth of Reflections", το "Stars as Cold Toys", το "Star Shadow", το "A Lord From The Planet Earth" και το "False Mirrors".
¢ρχισε να γßνεται δημοφιλÞς με το μυθιστüρημα του "Knights Of The Forty Islands" ενþ το 1999 Þταν ο νεüτερος νικητÞς του βραβεßου "Aelita", του πιο παλιοý εθνικοý βραβεßου για τη συνεισφορÜ στη φαντασßα. Το 2001, ο ΣεργκÝι ΛουκιανÝνκο Ýγινε ο πρþτος ρþσος νικητÞς του βραβεßου "Russian Fantasy" και το 2003 το μυθιστüρημÜ του "Spectrum" κÝρδισε το βραβεßο "Golden Roscon". ΣυνεισÝφερε επßσης στη συγγραφÞ του σεναρßου για τη μεταφορÜ του βιβλßου του "Day Watch" στη μεγÜλη οθüνη.
Οι Ηθοποιοß
Ο
Κονσταντßν ΚαμπÝνσκι γεννÞθηκε το 1972 στο ΛÝνινγκραντ. Στην ταινßα "Οι Φýλακες της ΜÝρας" υποδýεται τον Αντüν ΓκοροντÝτσκι, μÝλος των ΦυλÜκων της Νýχτας, μιας ομÜδας που κυβερνÜ τη Μüσχα, πολεμþντας αυτοýς που θÝλουν να διαταρÜξουν την ισορροπßα μεταξý του Σκüτους και του Φωτüς.
Ο ΚαμπÝνσκι εßναι Ýνας απü τους πιο πετυχημÝνους ηθοποιοýς της Ρωσßας με περισσüτερες απü 70 επιτυχßες να συνδÝονται με το üνομÜ του. Οι πολλÝς ταινßες στις οποßες Ýχει συμμετÜσχει συμπεριλαμβÜνουν το 'The Admirer" του ΝικολÜι Λεμπεντüφ, το "Lady's Property and Us" και το "Lines of Destiny" του Ντμßτρι ΜεσκιÝφ, το "State Councilor" του Φιλßπ Γιανκüφσκι και το "Dead Souls" του ΠÜβελ Λοýνγκιν. Απü το 1990 εßναι μÝλος του Κρατικοý Ινστιτοýτου ΘεÜτρου, ΜουσικÞς και ΚινηματογρÜφου του ΛÝνινγκραντ και Ýχει παßξει σημαντικοýς ρüλους üπως αυτüν του ΜÜτο στο "ΠουλημÝνη απü την ΜητÝρα της" του Φελßνι.
Ο
Βλαντιμßρ Μενσχüφ γεννÞθηκε το 1939 στο ΑζερμπαúτζÜν. Στην ταινßα "Οι Φýλακες της ΜÝρας" Ýχει το ρüλο του Μπüρις ΓκÝσερ, του αδυσþπητου εγκÝφαλου των ΦυλÜκων της Νýχτας της Μüσχας. Ευρýτερα σεβαστüς ηθοποιüς του θεÜτρου και του σινεμÜ, σεναριογρÜφος, σκηνοθÝτης, παραγωγüς και μÝλος της ΡωσικÞς Ομοσπονδßας των Καλλιτεχνþν. ¸χει παßξει σε διÜφορες ταινßες εκ των οποßων το "The Happy Kukushkin", το "A Man in the Right Place", το "His Own Opinion", το"Courier" και το "The Russian Ragtime".
ΣκηνοθÝτησε το "Moscow Distrusts Tears", το οποßο κÝρδισε το ¼σκαρ Καλýτερης Ξενüγλωσσης Ταινßας το 1981. ΕπιπλÝον σκηνοθÝτησε το "Fool's Game", που κÝρδισε το Κρατικü Βραβεßο στο RSFSR, το "Love and Pigeon", που κÝρδισε το Golden Tower στο ΔιεθνÝς ΦεστιβÜλ ΚινηματογρÜφου Κωμωδßας, το "Shirley-Myrly", το οποßο Þταν η πιο επιτυχημÝνη ταινßα στο ρωσικü box office το 1995, και το "Envy of Gods".
Η Δημιουργßα Ενüς ΘρýλουΗ τριλογßα των ΣεργκÝι ΛουκιανÝνκο και ΒλÜντιμιρ Βασßλιεφ, που αποτελεßται απü τα βιβλßα "Night Watch", "Day Watch" και "Dusk Watch", θεωρεßται σταθμüς για τη λογοτεχνßα της Ρωσßας. Η ιστορßα των βιβλßων, για τις υπερφυσικÝς μÜχες που ξεσποýν στους δρüμους της σýγχρονης Μüσχας, ενθουσßασε μια νÝα μερßδα κοινοý στη Ρωσßα. Το κοινü αυτü, το οποßο αποτελεßται απü νεαροýς ρþσους αναγνþστες, λÜτρεις της φαντασßας και χρÞστες του ºντερνετ, ανÝδειξε το βιβλßο σε best seller με πωλÞσεις 500.000 αντιτýπων. ΜετÜ την Ýξοδο των "Night Watch" και "Day Watch" στους κινηματογρÜφους της Ρωσßας, η τριλογßα ποýλησε Üλλα 2.500.000 αντßτυπα ακüμα.
Ο ΣεργκÝι ΛουκιανÝνκο Þθελε πÜντα να γρÜψει Ýνα επικü παραμýθι για το τι συμβαßνει üταν η αρχαßα μαγεßα απελευθερþνεται στην εποχÞ μας. "Ανυπομονοýσα να γρÜψω βιβλßα φαντασßας για πολý καιρü, αλλÜ οýτε οι καλικÜντζαροι οýτε τα στοιχειÜ με ενδιÝφεραν," εξηγεß ο ΛουκιανÝνκο. "Τüτε μου Þρθε κÜτι στο μυαλü: η ιδÝα της Νýχτας ως πεδßο μÜχης για μÜγους που ζουν κρυμμÝνοι ανÜμεσα σε κανονικοýς ανθρþπους και μποροýν να πολεμÞσουν μüνο üταν αυτü δεν διαταρÜσσει την ανθρωπüτητα. Απü εδþ ξεκßνησε η ιδÝα των ΦυλÜκων της Νýχτας, μιας ειδικÞς μονÜδας φτιαγμÝνης για να ελÝγχει τους μÜγους. Αυτü μετÜ οδÞγησε στην δημιουργßα του εχθροý των ΦυλÜκων της Νýχτας, δηλαδÞ τους Φýλακες της ΜÝρας και την αιþνια μÜχη μεταξý τους."
Σýντομα, τα υπερφυσικÜ üντα που αποτελοýν τους Φýλακες της Νýχτας και τους Φýλακες της ΜÝρας - üντα με φοβερÝς μαγικÝς δυνÜμεις που δρουν δßπλα ακριβþς στην καθημερινÞ αστικÞ πραγματικüτητα - γοÞτευσαν αναγνþστες σε ολüκληρη τη Ρωσßα. Μεταξý των πολλþν αναγνωστþν του βιβλßου Þταν και ο ρþσος παραγωγüς ταινιþν Κονσταντßν Ερνστ, ο οποßος εßναι επßσης ο Γενικüς ΔιευθυντÞς του "Channel One", του πιο σημαντικοý και επιτυχημÝνου καναλιοý της Ρωσßας. Τα Ýργα φαντασßας συνÞθως δεν κινοýσαν το ενδιαφÝρον του Ερνστ αλλÜ üταν Üρχισε να διαβÜζει το "Νight Watch" δεν μποροýσε με τßποτα να το αφÞσει. ΓεμÜτος ενθουσιασμü για τις κινηματογραφικÝς δυνατüτητες της ιστορßας, βυθßστηκε αμÝσως στην ανÜπτυξη των χαρακτÞρων παρÝα με τον Ανατüλι ΜÜξιμοφ. ΕννÝα μÞνες αργüτερα, ξεκßνησαν τα γυρßσματα με Ýνα σενÜριο διασκευασμÝνο απü τον ßδιο τον ΛουκιανÝνκο σε συνεργασßα με τον Τιμοýρ ΜπεκμαμπÝτοφ.
Ο ΜπεκμαμπÝτοφ Ýδωσε στην ταινßα την προσωπικÞ του βαθιÜ αγÜπη για τους μÜστερ των ταινιþν δρÜσης του σýγχρονου Χüλιγουντ, με σκηνοθÝτες üπως οι ΤζÝιμς ΚÜμερον, Ρßντλεú Σκοτ, Ρüτζερ Κüρμαν, αδερφοß Ουακüφσκι και ΚουÝντιν Ταραντßνο να αποτελοýν βασικÝς πηγÝς Ýμπνευσης γι' αυτüν. Ωστüσο, εßχε αρχικÜ ενδοιασμοýς για το κατÜ πüσο μια ταινßα φαντασßας θα εßχε απÞχηση στο ρωσικü κοινü. ¼σο περισσüτερο διÜβαζε το βιβλßο, τüσο περισσüτερο ο ΜπεκμαμπÝτοφ παθιαζüταν με το üραμα των βαμπßρ που τριγυρνÜνε στους χαþδεις και ταραγμÝνους δρüμους της σημερινÞς Μüσχας. "Τα βιβλßα Ýγιναν ποßηση. ¹ταν κουλ. ¹ταν αστεßα", λÝει ο σκηνοθÝτης. "Με ξýπνησε, επειδÞ Üρχισα να σκÝφτομαι τον τρüπο που μπορεßς να συνδÝσεις αυτÜ τα πρÜγματα: την Κüκκινη Πλατεßα και τους βρικüλακες, τους βρικüλακες και το ρωσικü μπαλÝτο, κλπ. ¹ταν μßα τüσο ενδιαφÝρουσα ανÜμιξη και εßδα üτι μου δημιουργοýσε Ýνα πολý προσωπικü συναßσθημα, επειδÞ το Ýνα μισü του εαυτοý μου εßναι ο κινηματογραφιστÞς που αγαπÜει τους βρικüλακες, τον Ρüτζερ Κüρμαν και το "Matrix". Εν τω μεταξý, το Üλλο μισü της νοοτροπßας μου εßναι μια ρωσικÞ πραγματικüτητα γεμÜτη προβλÞματα - με χÜλια αυτοκßνητα, πολý βρþμικα σπßτια, πολý πλοýσιους πετρελαιοπαραγωγοýς και πολý φτωχοýς ανθρþπους. ΑυτÞ η ιστορßα Ýφερε κοντÜ τις δýο αυτÝς πλευρÝς του εαυτοý μου: τη ρωσικÞ πραγματικüτητα με τις αμερικανικÝς ταινßες."
Ο ΜπεκμαμπÝτοφ Üρχισε να βλÝπει την ταινßα σαν Ýνα τρüπο να συνδυÜσει üλες τις επιρροÝς του σε μια πρωτüτυπη μορφÞ ψυχαγωγßας, προσθÝτωντας πÝρα απü Üγρια κυνηγητÜ, τρομαχτικÜ κüλπα, ισχυρÝς εκρÞξεις και απüκοσμα εφÝ, μια ιδιαßτερη μßξη απü Ýξυπνο χιοýμορ, ανθρþπινο ψυχισμü και πλοýσιες φιλοσοφικÝς αναζητÞσεις, τα βασικÜ χαρακτηριστικÜ δηλαδÞ της κλασικÞς ρωσικÞς λογοτεχνßας.
Η Δημιουργßα του ¾φους της Ταινßας¸να μεγÜλο μÝρος απü την ιδιαßτερη ατμüσφαιρα της ταινßας "Οι Φýλακες της ΜÝρας" βασßζεται στην εξαιρετικÞ αισθητικÞ της που συνδυÜζει Ýνα φανταστικü σýμπαν, σε επßπεδο των ταινιþν "Star Wars" και "The Matrix", με μßα σπÜνια αποκαλυπτικÞ εικüνα της σýγχρονης Μüσχας. Στον κüσμο των "ΦυλÜκων της ΜÝρας", Ýνα παλιü ερημωμÝνο διαμÝρισμα μπορεß να εßναι Ýνα κρησφýγετο για βρικüλακες και Ýνας απλüς ρþσος τεχνικüς Ýνας μυστικüς μÜγος.
Το üραμα του σκηνοθÝτη για τους "Φýλακες της ΜÝρας" ξεκßνησε απü την ιδÝα της δημιουργßας μιας μυθολογßας σχετικÜ με την παρακμιακÞ κατÜσταση των αυτοκινÞτων, των επßπλων και των σπιτιþν στην μετÜ-ΣοβιετικÞ Ρωσßα. "ΘελÞσαμε να δημιουργÞσουμε μßα μυθολογßα γýρω απü αυτÜ τα ρωσικÜ αντικεßμενα και να κÜνουμε οτιδÞποτε το Üσχημο και το παλιομοδßτικο, μÝρος αυτοý του μαγικοý κüσμου," εξηγεß ο ΜπεκμαμπÝτοφ. "Οι Ρþσοι Ýχουν την τÜση να νιþθουν ντροπÞ για τα προσωπικÜ τους αντικεßμενα, για τις απλÝς, πολý παλιÝς καρÝκλες τους, για τα θορυβþδη και Üσχημα αμÜξια τους και για τα κτßριÜ τους που εßναι βρþμικες ετοιμüρροπες πολυκατοικßες. Το βρßσκουμε λυπηρü διüτι κανεßς δεν ξÝρει τι εßναι καλü και τι εßναι κακü. Γι' αυτü δημιουργÞσαμε ιστορßες για τον λüγο για τον οποßο μια παλιÜ καρÝκλα ßσως εßναι η καλýτερη και γιατß Ýνα παλιü αυτοκßνητο εßναι τüσο ζüρικο. Και απ' ü,τι φαßνεται, αυτü εßχε επιρροÞ."
ΠρÜγματι, ο κüσμος της ταινßας γρÞγορα αφομοιþθηκε απü την ρωσικÞ κουλτοýρα. ΜÝρη του διαλüγου της ταινßας Ýχουν ενταχθεß στο ρωσικü λεξικü ενþ η νεολαßα της Μüσχας θεωρεß το μακρý παλτü του Αντüν ως Ýνα απü τα πιο μοδÜτα ροýχα.
ΜÝσα απü το εκθαμβωτικü σýμπαν της ταινßας, ο ΜπεκμαμπÝτοφ Þλπιζε επßσης να παρουσιÜσει μια εικüνα της Μüσχας η οποßα εßναι Üγνωστη για τον περισσüτερο κüσμο, την εικüνα μßας Ýντονης και γεμÜτης ζωÞ πüλης. "Η τυπικÞ εικüνα που Ýχουμε της Μüσχας εßναι αυτÞ μιας πολý γκρßζας και καταθλιπτικÞς πüλης", εξηγεß ο ΜπεκμαμπÝτοφ. "Η ιδÝα μας Þταν να κÜνουμε μια ταινßα που θα Ýδειχνε μια üψη πολý πιο χαροýμενη, πολýχρωμη και γεμÜτη συναßσθημα. ΜÝσα απü την σκηνοθεσßα και την μετÝπειτα επεξεργασßα, η Μüσχα γÝμισε με φωτεινÜ χρþματα, σαν να Þταν το Μεξικü".
Ο ΜπεκμαμπÝτοφ γýρισε üλες τις σκηνÝς απü τους "Φýλακες της Νýχτας" και 80% απü τους "Φýλακες της ΜÝρας" σε 90 μÝρες, απü το τÝλος του 2002 μÝχρι και την αρχÞ του 2003. Τα γυρßσματα Ýλαβαν μÝρος σε περισσüτερες απü 200 αυθεντικÝς τοποθεσßες της Μüσχας, εκ των οποßων η πασßγνωστη Κüκκινη Πλατεßα και το μετρü. Το μεγαλýτερο μÝρος της δρÜσης λαμβÜνει χþρα στον πανýψηλο πýργο επικοινωνιþν, γνωστü ως "Ostakino Tower", ο οποßος βρßσκεται στο βορειοδυτικü τμÞμα της ρωσικÞς πρωτεýουσας.
Η Δημιουργßα των Οπτικþν ΕφÝΓια να πραγματοποιηθεß το φιλüδοξο üραμα του Τιμοýρ ΜπεκμαμπÝτοφ για τις ταινßες "Οι Φýλακες της Νýχτας" και "Οι Φýλακες της ΜÝρας", χρειαζüταν η απÜντηση στο εξÞς ερþτημα: πþς εßναι δυνατÞ η δημιουργßα 400 πλÜνων με οπτικÜ εφÝ, τα οποßα εßναι απαραßτητα για τις επικÝς μÜχες και την υπερφυσικÞ μαγεßα, σε μßα χþρα üπου δεν υπÜρχει εταιρßα παραγωγÞς οπτικþν εφÝ στο επßπεδο της "Industrial Light & Magic". Ο ΜπεκμαμπÝτοφ Þθελε να κρατÞσει την παραγωγÞ των ταινιþν αποκλειστικÜ εντüς των συνüρων της Ρωσßας αλλÜ δεν Þξερε καμßα εταιρßα ειδικþν εφÝ που να μπορεß να αναλÜβει μια δουλειÜ τÝτοιου μεγÝθους. ΕξÜλλου ο ρþσικος κινηματογρÜφος δεν εßχε ποτÝ πριν ανÜγκη για ειδικÜ εφÝ τελευταßας τεχνολογßας.
Για να λýσουν το πρüβλημα, οι δημιουργοß της ταινßας ακολοýθησαν μια επαναστατικÞ οδü, ενþνοντας δεκÜδες εταιρßες ειδικþν εφÝ στη Ρωσßα για να δημιουργÞσουν Ýνα τερÜστιο εικονικü οßκο ειδικþν εφÝ για το διÜστημα ενüς χρüνου στο τελευταßο στÜδιο της παραγωγÞς. "¹ταν πολý σημαντικü για μας να δημιουργÞσοýμε üλα τα ειδικÜ εφÝ της ταινßας σε ρωσικÜ στοýντιο," λÝει ο παραγωγüς Κüνσταντιν ¸ρνστ, "οπüτε οργανþσαμε Ýνα δßκτυο απü 42 περßπου μικρÜ στοýντιο που μας επÝτρεψε να δημιουργÞσουμε ειδικÜ εφÝ εξαιρετικÜ υψηλοý επιπÝδου." Η μÝθοδος της συνεργασßας των διαφüρων στοýντιο τελειοποιÞθηκε στην ταινßα "Οι Φýλακες της ΜÝρας", üπου το κÜθε στοýντιο αναλÜμβανε Ýνα κομμÜτι απü τη δημιουργßα των οπτικþν εφÝ ανÜλογα με τον τομÝα στον οποßο ειδικεýεται.
Η Δημιουργßα μιας ΝÝας ΕποχÞςΣτη Ρωσßα, "Οι Φýλακες της ΜÝρας" δεν Þταν απλÜ Ýνα ψυχαγωγικü φαινüμενο αλλÜ και Ýνα σημÜδι πως Ýνα νÝο μετÜ-Σοβιετικü ΣινεμÜ εμφανßστηκε για να σþσει την καταστροφικÞ κατÜσταση που επικρατεß στον χþρο του κινηματογρÜφου. Την εποχÞ της ΣοβιετικÞς ¸νωσης, το ρωσικü σινεμÜ Þταν υπü τον Ýλεγχο του κρÜτους και γυριζüντουσαν 200 ταινßες κÜθε χρüνο. Η ΣοβιετικÞ ¸νωση μπορεß να Ýχει γεννÞσει θρυλικοýς δημιουργοýς, Ýνας εκ των οποßων ο ΑντρÝι Ταρκüφσκι, πηγÞ Ýμπνευσης του Τιμοýρ ΜπεκμαμπÝτοφ, αλλÜ το σýστημα δεν επÝτρεπε την ελευθερßα του λüγου.
ΜετÜ την πτþση του Κομμουνισμοý και την κατÜρρευση της ΣοβιετικÞς ¸νωσης το 1991, το ρωσικü σινεμÜ υπÝφερε πολý. Αντß να βιþσει μια αναγÝννηση, πÝρασε μια παρακμιακÞ φÜση που διÞρκεσε πÜνω απü δÝκα χρüνια ενþ οι κινηματογραφικÝς αßθουσες μειþθηκαν απü 10.000 σε 70. Μüνο τα τελευταßα τρßα η τÝσσερα χρüνια Ýχει αρχßσει η κατÜσταση να βελτιþνεται, με την εμφÜνιση σýγχρονων κινηματογρÜφων και ενüς βελτιωμÝνου συστÞματος διανομÞς που επιτρÝπει στους κινηματογρÜφους να ανταγωνιστοýν τον αυξανüμενο αριθμü των τηλεοπτικþν καναλιþν. ΣÞμερα υπÜρχουν περßπου 1000 κινηματογραφικÝς αßθουσες στην Ρωσßα που απευθýνονται σε Ýνα πιο νÝο και ενθουσιþδες κοινü.
"ΑυτÞ τη στιγμÞ η Ρωσßα Ýχει 20 πολý καλÜ και μοντÝρνα τηλεοπτικÜ κανÜλια και αυτü Ýχει αλλÜξει την αγορÜ για την ψυχαγωγßα," εξηγεß ο Ερνστ. "Τα τελευταßα τρßα με τÝσσερα χρüνια, η ρωσικÞ νεολαßα Ýχει αρχßσει να καταλαβαßνει üτι υπÜρχει διαφορÜ üταν βλÝπει μια ταινßα στην τηλεüραση απü το να τη βλÝπει στις αßθουσες, και το κοινü της μεγÜλης οθüνης αυξÜνεται." Ο Ερνστ συνεχßζει λÝγοντας πως "ΣυνειδητοποιÞσαμε πως το νÝο κινηματογραφικü κοινü της Ρωσßας δεν εßναι αυτü που Þταν πριν δÝκα χρüνια. Τþρα εßναι φτιαγμÝνο απü νÝους, απü 14 μÝχρι 25 χρüνων, οι οποßοι δεν Ýζησαν στα χρüνια της ΣοβιετικÞς ¸νωσης. ΑυτÞ η νÝα γενιÜ θεατþν πηγαßνει να δει εντυπωσιακÜ χολιγουντιανÜ μπλοκμπÜστερ. Οπüτε ξÝραμε πως για να την αγγßξουμε Ýπρεπε να χρησιμοποιÞσουμε την γλþσσα των αμερικανικþν ταινιþν - αλλÜ με τον δικü μας τρüπο."
Ο Ερνστ üμως τονßζει πως οι "Φýλακες της ΜÝρας" δεν εßχαν ως σκοπü να εßναι απλÜ μια ρþσικη αντιγραφÞ των χολιγουντιανþν μπλοκμπÜστερ. Ο ßδιος το βλÝπει σαν Ýνα καινοýργιο εßδος ρωσικþν ταινιþν που ξεφεýγει απü την χολιγουντιανÞ συμβατικüτητα και μετατρÝπεται σε Ýνα μοναδικü εßδος εμπειρßας. "Ο Τιμοýρ κι εγþ εßμαστε μεγÜλοι φαν των αμερικανικþν ταινιþν, αλλÜ για μας Þταν πολý σημαντικü οι "Φýλακες της Νýχτας" να εßναι μια ρωσικÞ ταινßα, και πιστεýουμε üτι αυτüς εßναι ο λüγος που η ταινßα εßχε τüση μεγÜλη απÞχηση στην Ρωσßα," λÝει ο Ερνστ.
ΚατÜ τον Ερνστ, η ταινßα "Οι Φýλακες της ΜÝρας" αποδεικνýει πως üταν κÜνεις μια τοπικÞ ταινßα και αφÞνεις την κινηματογραφικÞ δημιουργικüτητÜ σου να απελευθερωθεß, Ýχεις την ανταπüκριση του κοινοý. Ελπßζει üτι η φοβερÞ απÞχηση του κοινοý στους "Φýλακες της ΜÝρας" θα φÝρει Ýνα καινοýργιο κýμα στο ρωσικü σινεμÜ. ΜÜλιστα, ο ρþσος κριτικüς ταινιþν ΜιχαÞλ Μπερσßντσκι ανÝφερε στον διεθνÞ τýπο: "Αυτü που Ýχει πραγματικÞ σημασßα σχετικÜ με την συγκεκριμÝνη ταινßα εßναι η κληρονομιÜ που αφÞνει στην κινηματογραφικÞ βιομηχανßα μας."
Δεßτε το
επßσημο site της ταινßας
ΔιανομÞ:
Odeon