Σχόλια: Giallo χωρίς γυμνό, gore και βία είναι σαν σουβλάκι χωρίς τζατζίκι, ακούω ήδη στη φαντασία μου τις κραυγές διαμαρτυρίας των φίλων του είδους που τόσο έχει ταυτιστεί με τα παραπάνω στοιχεία ώστε να θεωρούνται αναπόσπαστα με το είδος. Όχι όμως για τον εκπαιδευμένο σε art house παραγωγές σκηνοθέτη Antonio Bido που στην πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μεγάλου μήκους φτιάχνει ένα "εγκεφαλικό" giallo που αγνοεί προκλητικά τις συμβάσεις του είδους και διηγείται την ιστορία του νηφάλια και χωρίς exploitation παιχνιδίσματα.
Ο ίδιος σε συνέντευξή του σε μια από τις πρόσφατες κυκλοφορίες της ταινίας παραδέχτηκε ότι ενώ ο ίδιος δεν έχει δει παρά ελάχιστα gialli, η ταινία είναι σε μεγάλο βαθμό επηρεασμένη από τη δουλειά του maestro Dario Argento, σε μια προσπάθεια να γίνει πιο εμπορική, αλλά πέρα από τον (ψιλοάσχετο) τίτλο και ορισμένα σημεία στην υπόθεση, το WATCH ME WHEN I KILL είναι ένα εμπνευσμένο και ολοκληρωμένο giallo με την δική του προσωπικότητα και ύφος.
Η νεαρή χορεύτρια Mara (Paola Tedesco) πηγαίνει σε ένα φαρμακείο αμέσως μετά τον φόνο του ιδιοκτήτη από έναν άγνωστο τον οποίο ακούει φευγαλέα. Το ίδιο βράδυ, ένας άγνωστος μπουκάρει στο διαμέρισμά της και η Mara είναι βέβαιη πως είναι ο δολοφόνος του φαρμακείου που την έβαλε στο στόχαστρο. Η Mara για τους δικούς της λόγους δεν θέλει να πάει στην αστυνομία, οπότε καταφεύγει για βοήθεια στον φίλο της Lukas (Corrado Pani) ο οποίος αρχίζει να ερευνάει την υπόθεση. Παράλληλα, ένα περιστατικό ανώνυμων τηλεφωνημάτων στα οποία ακούγονται ακαθόριστοι θόρυβοι σκύλων να γαβγίζουν και ανθρώπων να μιλάνε στα Γερμανικά σε έναν τοκογλύφο στον οποίο κατέφυγε ο βοηθός του δολοφονημένου φαρμακοποιού.
Όταν όμως η φιλενάδα του τοκογλύφου βρίσκεται φρικτά δολοφονημένη και η Mara γλιτώνει στο τσακ άλλη μια επίθεση αγνώστου σε ένα υπόγειο πάρκινγκ την ώρα που βοηθάει τον τοκογλύφο να ξεπαρκάρει, ο Lukas καταλαβαίνει ότι κάτι πιο βαθύ και περίπλοκο συμβαίνει και ότι οι δύο φόνοι, ο βοηθός του φαρμακοποιού, ο τοκογλύφος και η φιλενάδα του όσο και ο stalker της Mara σχετίζονται μεταξύ τους. Η εκδίκηση για ζητήματα του παρελθόντος φαίνεται να είναι το κίνητρο πίσω από τους φόνους, όμως η λύση γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη για τον Luka καθώς ένας μετά τον άλλο οι εμπλεκόμενοι δολοφονούνται λίγο μετά που τους συναντάει.
Όπως φαίνεται από τα παραπάνω, πρόκειται για ιδιαίτερα περίπλοκη υπόθεση που χρωστάει αρκετά στα πρώτα gialli του Dario Argento και ιδίως τα DEEP RED και THE BIRD WITH THE CRYSTAL PLUMAGE, αλλά είναι τόσο το βάθος της που από ένα σημείο και μετά είναι λίγο δύσκολο να την ακολουθήσει κανείς. Πολλοί παίκτες εισέρχονται σε τακτά διαστήματα στην εξίσωση, κάνοντας το μυστήριο να μοιάζει με έναν τεράστιο πολυεπίπεδο λαβύρινθο, κάτι γενικά όχι συνηθισμένο στην πλειοψηφία των gialli που συνήθως είναι απλά από άποψη πλοκής.
Το WATCH ME WHEN I KILL επικεντρώνεται με ευλάβεια στην εξέλιξη του μυστηρίου αποφεύγοντας σχεδόν ολοκληρωτικά γυμνό και sleaze που σε άλλα gialli είναι το κυρίως πιάτο μιας και η αστυνομική έρευνα θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει από παιδιά του δημοτικού. Μάλιστα υπάρχει και ένας χιουμοριστικός διάλογος σχετικά με αυτό που αξίζει να αναφέρω. Σε κάποια φάση ο Lukas ρωτάει τη Mara "Γιατί δεν καλείς την αστυνομία"; Αυτή με περίσσια φυσικότητα απαντάει, "Η αστυνομία είναι άχρηστη και εξάλλου δεν μπορώ την ηλιθιότητά τους και τις ερωτήσεις τους"! Προφανώς είδε πολλά gialli η όμορφη Mara στα οποία η αστυνομία είναι διακοσμητική ή είναι εκεί απλώς για να καπνίζουν τσιγαριές και να πίνουν J&B!
Πάντως ανάμεσα στην αφήγηση, δεν λείπουν και ορισμένοι καλοί φόνοι που ναι μεν δεν έχουν ιδιαίτερο gore αλλά έχουν μπόλικη ατμόσφαιρα και σασπένς. Δεν υπάρχουν μεγάλα ονόματα του βεληνεκούς, για παράδειγμα, μιας Edwige Fenech, αλλά ο Corrado Pani είναι ο αληθινός πρωταγωνιστής με πολύ καλή και χαμηλών τόνων ερμηνεία και "τραβάει" την ταινία με τις ερευνητικές του ικανότητες, το αφοπλιστικό χαμόγελο και βέβαια το πούρο που μοιάζει μόνιμα κολλημένο στα χείλη του. Η όμορφη Paola Tedesco είναι η θηλυκή παρουσία που δεν πρέπει να λείπει από ταινίες του είδους, ενώ και όλοι οι υπόλοιποι χαρακτήρες και οι ηθοποιοί που τους υποδύονται είναι εντός κλίματος. Οι πιο έμπειροι στο Ιταλικό σινεμά λογικά θα αναγνωρίσουν τον Paolo Malco (HOUSE BY THE CEMETERY, NEW YORK RIPPER) που έχει έναν εκ των πρωταγωνιστικών από τους πολλούς δευτερεύοντες ρόλους.
Η ταινία πέρασε και δεν ακούμπησε, πιθανότατα λόγω των ελλείψεων σε γνωστά ονόματα, sex αλλά και των μέτριας προς κακής ποιότητας εικόνας κυκλοφοριών της, κάτι που οι πιο πρόσφατες HD εκδόσεις διορθώνουν σε μεγάλο βαθμό και δίνουν στο WATCH ME WHEN I KILL μια δεύτερη ευκαιρία να ανακαλυφθεί ξανά από τους φίλους του είδους. Κι αυτό είναι σίγουρα θετικό μιας και πρόκειται για μια προσπάθεια που είναι ξεκάθαρα πάνω από το μέσο όρο σε ποιότητα- κι αυτό το λέει ένας μη οπαδός του είδους. Μπορεί να ανέφερα πιο πριν ότι η υπόθεση περιπλέκεται πολύ, όμως στο φινάλε τα πάντα όλα εξηγούνται με λεπτομέρεια και χωρίς κενά στην αφήγηση, κάτι που επίσης κάνει την συγκεκριμένη ταινία να ξεχωρίζει στο είδος.
Φυσικά δεν αποφεύγονται κάποιες ξύλινες ερμηνείες, που πάντως πιο πολύ οφείλονται στο τυπικά κακό Αγγλικό ντουμπλάρισμα παρά στους ηθοποιούς, όπως και κάποια σημεία σχετικής ακινησίας που μπορεί να ξενίσουν. Όμως γενικά πρόκειται για ένα αρκετά επιτυχημένο θρίλερ μυστηρίου με κατά διαστήματα επιβλητική ατμόσφαιρα, καλές ερμηνείες, μπιτάτο prog rock soundtrack από το συγκρότημα Trans Europa Express που θα ικανοποιήσει τους φίλους της συγκεκριμένης μουσικής και γενικά συστήνεται χωρίς ενδοιασμούς για όσες και όσους προτιμούν περισσότερο μυστήριο και πλοκή απ' ότι gore και γυμνό στο giallo τους.
|