Ένα παράσιτο εισέρχεται στο σώμα μιας νεαρής γυναίκας και κατευθύνει τη σκέψη της ώστε να του προμηθεύει φρέσκο ανθρώπινο αίμα, μέχρι τη στιγμή της γέννησής του.
Σχόλια:
Η Yanka είναι μια νέα γυναίκα που δουλεύει σαν βοηθός θηριοδαμαστή σε ένα τσίρκο. Μια μέρα, η άφιξη μιας λεοπάρδαλης αναστατώνει τα υπόλοιπα ζώα του τσίρκου, που αρχίζουν να έχουν επιθετική συμπεριφορά όταν η νεοαφιχθείσα λεοπάρδαλη βρίσκεται κοντά τους. Γρήγορα ανακαλύπτουμε για ποιο λόγο, μιας και η λεοπάρδαλη δίνει ζωή σε ένα σκουληκοειδές πλάσμα που τελικά εισέρχεται στο σώμα της Yanka. Το πλάσμα μπορεί να μιλάει τηλεπαθητικά σαν ενήλικας στη Yanka, εξηγώντας της ότι θέλει να γεννηθεί, και για να γίνει αυτό πρέπει να προμηθευτεί άφθονο ανθρώπινο αίμα.
Η νεαρή γυναίκα στην αρχή είναι απρόθυμη να βοηθήσει, αλλά γρήγορα αντιλαμβάνεται ότι δεν μπορεί να κάνει διαφορετικά, μιας και το παράσιτο που βρίσκεται μέσα της έχει τη δύναμη να της προκαλέσει μεγάλο σωματικό πόνο. Έτσι αρχίζουν μια δολοφονική διαδρομή, σκοτώνοντας όποιον βρίσκεται στο δρόμο τους, μέχρι τη στιγμή της γέννησης του παράξενου πλάσματος.
Με αρκετές επιρροές από ταινίες όπως BRAIN DAMAGE και SHIVERS, το BABY BLOOD είναι μια φιλόδοξη παραγωγή τρόμου, που όμως κάπου στη μέση χάνει λίγο τον έλεγχο και δεν εξελίσσεται όσο καλά θα μπορούσε και όσο του επιτρέπει η πλοκή. Σε αντίθεση με το BRAIN DAMAGE, το BABY BLOOD δεν αναπτύσσει τη σχέση της Yanka με το πλάσμα όσο θα μπορούσε, αφήνοντας το τι τελικά σκέφτεται η νεαρή για το πλάσμα κάπως θολό, ώστε ο θεατής μπερδεύεται κατά διαστήματα. Πότε- πότε θέλει να το σκοτώσει, σε άλλες στιγμές μοιάζει αρκετά άνετη με το νέο της «βάρος», ενώ προς το τέλος μοιάζει σαν να έχει αποδεχτεί πλήρως τη μοίρα της.
Κατά τ’ άλλα, το BABY BLOOD κατά διαστήματα έχει αρκετό ενδιαφέρον, αλλά στη μεγαλύτερή του διάρκεια γίνεται επαναλαμβανόμενο και αργοκίνητο, μόνο και μόνο για να ανεβάσουν τα πράγματα οι σκόρπιες αλλά αρκετά συχνές σκηνές gore.
Όσο για την εξήγηση της προέλευσης και του σκοπού του παράσιτου, κάποια στιγμή μαθαίνουμε ότι είναι μια καινούργια μορφή ζωής που σε μερικά δισεκατομμύρια χρόνια θα πάρει τη θέση του ανθρώπου στη Γη, αφού πρώτα πάει προς τη θάλασσα και εξελιχθεί. Ενδιαφέρον, δε λέω, αλλά τελικά ακόμα και να μην το ξέραμε δε νομίζω ότι θα είχε και μεγάλη διαφορά στο τελικό αποτέλεσμα.
Πάντως γενικά έχουμε ατμοσφαιρικά σημεία και κάποιες πολύ δυνατές σκηνές, όπως η σφαγή στο ασθενοφόρο και το αρκετά καλό φινάλε, αλλά το BABY BLOOD δείχνει αμηχανία και ορισμένη αδυναμία να δηλώσει το τι ακριβώς είναι. Είναι έργο καθαρού τρόμου; Είναι κωμωδία τρόμου; Εμένα προσωπικά δεν με πείθει για κανένα από τα δύο, μιας και μου μοιάζει ανολοκλήρωτο, και με αφήνει με την εντύπωση μιας καλής ιδέας που λόγω περιορισμένης φαντασίας από τον Alain Robak έμεινε στα μισά του δρόμου, σε αντίθεση π.χ. με το BRAIN DAMAGE που θεωρώ πολύ κοντινό τόσο από πλευράς θεματολογίας όσο και ατμόσφαιρας.
Ακόμα κι αν προτιμήσει κανείς τη μεταγλωττισμένη στα Αγγλικά εκδοχή, το BABY BLOOD κάνει μπαμ ότι πρόκειται για Γαλλική παραγωγή, κυρίως λόγω των (κατά κανόνα αδιάφορων) ερμηνειών από τους πρωταγωνιστές, που έχουν κάτι ιδιαίτερα... Γαλλικό επάνω τους. Προβλέψιμα, κάποιες art house ανησυχίες του Alain Robak κάνουν επίσης την εμφάνιση τους τονίζοντας ακόμα περισσότερο αυτό το στοιχείο.
Πάντως παρόλη την αίσθηση μη ολοκλήρωσης, το BABY BLOOD είναι σίγουρα αξιόλογο και πολλοί φίλοι της σκηνής του τρόμου θα βρουν σ’ αυτό αρκετό υλικό της αρεσκείας τους, όπως για παράδειγμα το άφθονο gore. Λίγη περισσότερη φαντασία και ενδεχομένως λίγο μεγαλύτερο budget να το έκαναν ακόμα καλύτερο και ίσως κλασσικό. Πάντως αξίζει ένα βλέφαρο, αλλά εγώ προσωπικά θα προτιμούσα το καταπληκτικό BRAIN DAMAGE στη θέση του.
DVD Notes:
To BABY BLOOD δεν έχει κυκλοφορήσει σε DVD στην Ελλάδα.
Διεθνείς DVD εκδόσεις:
R0 Γερμανία (Dragon Film Entertainment) R1 Αμερική (Anchor Bay) R2 Γαλλία (Canal Plus / Universal) Όλες οι εκδόσεις είναι χωρίς περικοπές, με τις R0 και R2 να περιέχουν και αρκετά extras. Η R1 είναι καινούργια έκδοση και δεν υπάρχουν πληροφορίες για extras.