Η καυτή Vixen είναι η γυναίκα ενός τουριστικού πιλότου που όταν ο σύζυγος λείπει στην δουλειά ξεσαλώνει με όποιον και όποια βρεθεί στα μέρη της. Όμως ο ερχομός του μηχανόβιου αδελφού της και ενός φίλου του θα της ταράξουν την ρουτίνα.
Σχόλια:
Ο Russ Meyer είναι ένας δημιουργός που τάραξε τα νερά στο σινεμά exploitation και μη στην αρχή της καριέρας του προσπαθώντας να φτάσει τις ταινίες του στα όρια του αποδεκτού θεάματος όσο περισσότερο μπορούσε σε μια εποχή που το γυμνό είχε αρχίσει δειλά- δειλά να εμφανίζεται σε μη πορνό ταινίες. Με το FASTER PUSSYCAT! KILL! KILL! το έργο του έγινε πολύ πιο γνωστό και οι επόμενες του δουλειές τον έκαναν ένα από τα πιο Hot αλλά και αμφιλεγόμενα ονόματα του ανεξάρτητου Αμερικάνικου σινεμά, με πολλούς να τον θεωρούν απλώς έναν περιορισμένων δυνατοτήτων sexploitation σκηνοθέτη με διάφορες μανίες και άλλους να τον αναγνωρίζουν ως πραγματικό πρωτοπόρο αφού εισήγαγε το δικό του εντελώς ξεχωριστό στιλ όπως και θεματικές που τάραζαν τα νερά και προκαλούσαν την κοινή γνώμη.
Ήδη το 1968 που γυρίστηκε η ταινία ο Russ Meyer είχε πάνω από 15 σκηνοθετικές δουλειές στον χώρο του exploitation, όμως η περίοδος δόξας του ξεκίνησε από τη συγκεκριμένη, πρώτη ταινία της τριλογίας των Vixens που περιείχε σε αφθονία όλα τα στοιχεία με τα οποία θα καταπιανόταν το σινεμά του τα επόμενα χρόνια ανοίγοντας τον δρόμο για τις υπόλοιπες σούπερ επιτυχημένες και κλασικές του δουλειές. Μάλιστα, είναι μια από τις πρώτες ταινίες που έλαβε το τρομερό 'X' rating στις ΗΠΑ που μετά έγινε ο κανόνας σε ταινίες που απευθύνονται σε ενήλικους.
Η υπόθεση διαδραματίζεται στον ορεινό Καναδά, όπου o γενικά αφελής τουριστικός πιλότος Tom (Garth Pillsbury) δεν ξέρει ότι όσο λείπει στη δουλειά η νυμφομανής σύζυγός του ονόματι Vixen (Erica Gavin) τον απατάει κατ' εξακολούθηση με όποιον βρίσκει διαθέσιμο. Η Vixen είναι σεξοβόμβα, ανεξάρτητη και κατακτητική, χωρίς ταμπού και χωρίς καμία ηθική όσον αφορά το σεξ το οποίο θέλει εδώ και τώρα και με τους δικούς της κανόνες. Η Vixen είναι εγωίστρια και γενικά παίζει άντρες και γυναίκες στα δάχτυλα με στόχο πάντα την δική της σεξουαλική ικανοποίηση. Η Vixen δεν κολλάει πουθενά όσον αφορά τους παρτενέρ της, ρίχνοντας στο κρεβάτι κατά σειρά έναν διερχόμενο έφιππο Καναδό ρέιντζερ, ένα ζευγάρι τουριστών που αυτή και ο σύζυγος φιλοξενούσαν στο κατάλυμα, μέχρι και τον μηχανόβιο αδελφό της (!) ο οποίος πέρασε από εκεί με τον κολλητό του Niles (Harrison Page).
Το πρόβλημα όμως είναι ότι ο Niles είναι μαύρος και η Vixen είναι ανοιχτά ρατσίστρια και δεν νοείται να πλαγιάσει μαζί του, το οποίο του λέει φόρα παρτίδα σε κάθε ευκαιρία προσβάλλοντας το φύλο του. Οπότε αρχίζει μια συνεχής διαμάχη περί ρατσισμού και πολιτικής με τον Niles την ώρα που καταφθάνει στο κατάλυμα ένας μυστηριώδης Ιρλανδός τουρίστας που ταράζει την ρουτίνα της Vixen και μαζί με την παρουσία του Niles θα την κάνει να δει τη ζωή με διαφορετικό μάτι.
Όπως είναι δομημένη και η συντριπτική πλειοψηφία των ταινιών του Russ Meyer, το VIXEN! αποτελείται από μικρά σκετσάκια που απλώς επιμηκύνουν τη βασική θεματική, οπότε το κυρίαρχο στοιχείο είναι αναπόφευκτα το sexploitation και φυσικά το παράξενο χιούμορ το οποίο είναι πανταχού παρών αν και συγκαλυμμένο. Προφανώς σήμερα το γυμνό που παρουσιάζεται στην ταινία μοιάζει αρκετά συγκρατημένο, όμως την εποχή που βγήκε προκάλεσε το κοινό τόσο με τα ερωτικά πλάνα καθαυτά όσο και με τον τρόπο που παρουσίαζε την ηρωϊδα της. Ο Russ Meyer φτιάχνει την απόλυτη nympho στο πρόσωπο της Vixen, την ηρωίδα τα χαρακτηριστικά της οποίας θα επαναλάβει πολλές φορές στις επόμενες δουλειές του. Μια αδίστακτη καλλονή που δεν σταματάει πουθενά για την προσωπική της ευχαρίστηση, που όμως κατά βάθος είναι καλή καρδιά και απλώς θέλει να διασκεδάσει χωρίς να πληγώσει κανέναν και συμπτωματικά έχει έντονες πολιτικές πεποιθήσεις τις οποίες υποστηρίζει όταν χρειαστεί. Δεν είναι ούτε καλή ούτε κακή, απλώς μια συνειδητοποιημένη γυναίκα- φωτιά απόλυτα συμφιλιωμένη με την εντελώς απενοχοποιημένη σεξουαλικότητά της.
Ο Russ Meyer φαίνεται ότι πάντα θαύμαζε αυτό το είδος των φιλελεύθερων γυναικών που θέλουν όλους τους προβολείς στραμμένους πάνω τους και αντιστέκονται στον συντηρητισμό της εποχής και των γύρω τους. Όλα αυτά σε μια εποχή που είναι πασίγνωστη η καταπίεση των γυναικών στις ΗΠΑ, οπότε ο Russ Meyer ουσιαστικά φτιάχνει μια τρόπον τινά φεμινιστική ταινία, με την γυναίκα στο επίκεντρο να κινεί τα νήματα αλλά όχι με μοχθηρία ή επιτηδευμένη κακία και παρ' όλα τα άσχημα χαρακτηριστικά της, είναι σχεδόν αδύνατο για κάποιον να μην συμπαθήσει το χαμόγελο και την μεταδοτική ανεμελιά της.
Πάντως οι γυμνές σκηνές είναι ασταμάτητες και αρκετά πιο αισθησιακές από πολλές μεταγενέστερες ταινίες του σκηνοθέτη, συμπεριλαμβανομένης και μίας λεσβιακής ερωτικής περίπτυξης με την έτερη θηλυκή και εξίσου καυτή παρουσία στην ταινία, της πληθωρικής Vincene Wallace. Ο Russ Meyer πάντα προκαλούσε με το σινεμά του και ακριβώς αυτό κάνει στο VIXEN! τόσο με το γυμνό όσο και με τη δευτερεύουσα θεματολογία που περιλαμβάνει θεματικές όπως το ρατσισμό, την ομοφυλοφιλία, την πολιτική και την αιμομιξία τα οποία σχολιάζει με τον τυπικό in-your-face τρόπο που καθιέρωσε σε όλη τη φιλμογραφία του. Κατά διαστήματα έχουμε διάσπαρτα αιχμηρά κοινωνικά σχόλια με τις παραπάνω θεματικές ενσωματωμένα στον διάλογο, σε μια πάγια τακτική του Meyer να εμπλουτίζει τον ήδη εξεζητημένο διάλογο των ηρώων του με αταίριαστο για τους χαρακτήρες των ταινιών του και κάπως χιουμοριστικό τρόπο.
Όσο για την πρωταγωνίστρια Erica Gavin που εδώ έχει τον πρώτο της κινηματογραφικό ρόλο, είναι μια αληθινή καλλονή της εποχής, με ερμηνεία γεμάτη παλμό και φυσικό αισθησιασμό που δεν θα αφήσει κανένα αρσενικό ή θηλυκό ασυγκίνητο. Ακόμα και στα πιο ρατσιστικά του, ο χαρακτήρας της Vixen μοιάζει να της ταιριάζει γάντι. Ο Russ Meyer είδε την Αμερικανίδα ηθοποιό να χορεύει σε ένα στριπτιτζάδικο του Λος Άντζελες και αμέσως της έδωσε τον πρωταγωνιστικό ρόλο που μετέπειτα την βοήθησε να βρει ρόλους σε κλασικές sexploit-ιές όπως το CAGED HEAT (1974) και σε άλλες μεταγενέστερες παραγωγές του. Η ίδια σε συνέντευξή της δήλωσε ότι ενώ είχε καλές μνήμες για την ταινία και τα γυρίσματα, σοκαρίστηκε τόσο από την εικόνα της στην μεγάλη οθόνη που άρχισε να έχει σοβαρά προβλήματα υγείας όπως νευρική ανορεξία η οποία δεν την άφησε να έχει την καριέρα που ήθελε.
Η ταινία μετά βίας ξεπερνάει σε διάρκεια τα 70 λεπτά, αλλά στο τέλος της προβολής προσωπικά ένιωσα σπινταρισμένος και με ανάγκη λίγη χαλάρωσης όπως ακριβώς μου συμβαίνει με την πλειοψηφία ταινιών του Russ Meyer, που όπως και αυτή, είναι ρυθμικές και φασαριόζικες, με τον νευρικό και παιχνιδιάρικο τρόπο μοντάζ του και την συνεχόμενη country μουσική να παίζει στο background δίνοντας την αίσθηση ανάλαφρης σεξοκωμωδίας στην ταινία. Προς το φινάλε το γυρίζει λιγάκι προς το θρίλερ- κι αυτή τυπική πρακτική του Meyer- ίσως λίγο βεβιασμένα και αταίριαστα με το υπόλοιπο, αλλά κάνει την ταινία ακόμα πιο πικάντικη και χαβαλετζίδικη, ενώ είμαι βέβαιος ότι οι fans του Russ Meyer ούτε που θα το παρατηρήσουν.
Γενικά το VIXEN! είναι ένα από τα πολλά κινηματογραφικά αξιοπερίεργα της εποχής, κυρίως γιατί ήταν η πρώτη προσπάθεια που παρουσίασε το όραμα του Russ Meyer στην πληρότητά του. Μια ταινία που όπως και σε όλες τις υπόλοιπες δουλειές του, ο Αμερικάνος σκηνοθέτης την φτιάχνει όπως ακριβώς γουστάρει αγνοώντας τις συμβάσεις του χώρου, κάνοντάς την ταυτόχρονα φεμινιστική και μισογυνική, ανάλαφρη και βαριά, μετρημένη και ξέσαλη. Σίγουρα από κάθε άποψη είναι μια politically incorrect ταινία όπως οι περισσότερες του Meyer που το κοινό το οποίο έχει κουραστεί με την άτσαλη προσπάθεια των σημερινών ταινιών να αναδείξουν πολιτικά και κοινωνικά αποδεκτές θεματολογίες σε βάρος του θεάματος θα εκτιμήσει δεόντως.