Η καυτή σύζυγος ενός διαταραγμένου επιστήμονα χρησιμοποιεί τα σωματικά της προσόντα για να εκδικηθεί τους ηθικούς αυτουργούς της αυτοκτονίας του.
Σχόλια:
Από τις πολλές περιόδους στην καριέρα του Jess Franco, η συγκεκριμένη που ξεκίνησε αρχές των 70s είναι τουλάχιστον για εμένα προσωπικά η κορυφαία του από πολλές απόψεις. Μια περίοδος που η παραγωγικότητα του βρισκόταν στο απόγειό της όπως και η καλλιτεχνική του εγρήγορση, ενώ τότε ξεκίνησαν και οι διάφορες συνεργασίες με ονόματα που στο μέλλον θα ταυτίζονταν με το έργο του, όπως αυτό της Soledad Miranda. Παράλληλα, είχε σε μεγάλο βαθμό αποβάλλει τις περισσότερες παιδικές ασθένειες που συναντούσαμε στην δουλειά του της δεκαετίας του 60, κάνοντας το σινεμά του πιο προσωπικό, πιο σέξι και πιο καλλιτεχνικό από κάθε άποψη.
Το SHE KILLED IN ECSTASY είναι μια από τις πιο αντιπροσωπευτικές ταινίες που επιδεικνύουν τις παραπάνω αλλαγές στη φιλοσοφία του Tio Jess και μπορεί κανείς να πει ότι ήταν από τις πρώτες εκείνης της περιόδου που μάλλον ξεκίνησε με τα 99 WOMEN, SADISTEROTICA και VENUS IN FURS το 1969 που δείχνει στην εντέλεια την τεχνική, καλλιτεχνική και γενικότερα δημιουργική ωρίμανση του Σουλτάνου του Sleaze σε σχέση με την γοτθική περίοδό του.
Πρόκειται για μια φαινομενικά τυπική ιστορία εκδίκησης και παθών της πανέμορφης κυρίας Johnson (Soledad Miranda), σύζυγος του νεαρού Δρ. Johnson (Fred Williams) ο οποίος οδηγείται στην αυτοκτονία όταν η ιατρική κοινότητα απορρίπτει την έρευνά του κατηγορώντας τον για τσαρλατανισμό και προδοσία του Όρκου του Ιπποκράτη. Η άδεια του καλού γιατρού ανακαλείται και ο ίδιος και η έρευνά του χλευάζεται, σε σημείο που δεν μπορεί να το αντέξει και μετά από μια μικρή μάχη με το πεπρωμένο του γίνεται αυτόχειρας.
Όμως η καυτή σύζυγός του δεν αφήνει έτσι την κατάσταση και καταστρώνει ένα σχέδιο αιματηρής εκδίκησης χρησιμοποιώντας τα σωματικά της προσόντα για να παρασύρει τους 4 γιατρούς που θεωρεί ότι ήταν η αιτία για την αυτοκτονία του συζύγου της σε θανάσιμες παγίδες.
Ολόκληρο το “SHE KILLED IN ECSTASY” μπορεί άνετα να χαρακτηριστεί σαν μια ωδή προς την Soledad Miranda, η οποία βρίσκεται σε πρώτο πλάνο την συντριπτική πλειοψηφία του χρόνου προβολής ξεδιπλώνοντας σε κάθε ευκαιρία τόσο το υποκριτικό της ταλέντο όσο και τα πλούσια σωματικά της προσόντα. Το αποτέλεσμα είναι μια υπερ- σέξι ταινία γεμάτη με τον καλλιτεχνικό οίστρο του Jess Franco, που εμπλουτίζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα από τα γνώριμα exploitation στοιχεία που θα περίμενε κανείς από μια παραγωγή με το όνομα του Tio Jess στα credits.
Από τα πρώτα κι όλας λεπτά της προβολής οι θεατές αφήνονται να παρασυρθούν στις νότες της μπιτάτης πειραματικής freestyle μουσικής των Manfred Hubler και Sigi Schwab και στα επιβλητικά φωτογραφημένα τοπία του Αλικάντε της Ισπανίας στο οποίο έγινε η πλειοψηφία των γυρισμάτων. Όλα δίνονται μέσα από εξεζητημένες οπτικές γωνίες από τον Tio Jess που αυτή τη φορά αφήνει ελεύθερο τον καλλιτέχνη μέσα του και φτιάχνει πανέμορφες σκηνές που θα ζήλευαν αρκετοί εμπειρότεροι σε art house παραγωγές σκηνοθέτες. Τα παιχνίδια με τον ήχο και τα χρώματα είναι ασταμάτητα και φανερώνουν τεχνική τελειότητα, την οποία ο Franco έφτασε σε μέγιστα επίπεδα με την επόμενή του ταινία, το θρυλικό VAMPYROS LESBOS.
Μέσα σε όλα, η Soledad Miranda είναι απολαυστική σε όλες τις μεταμφιέσεις της και η παρουσία της δίνει μια σκοτεινά ονειρική ποιότητα όποτε βρίσκεται σε πρώτο πλάνο. Με τουλάχιστον 3 αισθησιακότατες σκηνές στις οποίες φανερώνει τα περίσσια κάλλη της αλλά και ορισμένες σκηνές αληθινής υποκριτικής όπου ένα βλέμμα ή μια κίνηση του κεφαλιού της αποκαλύπτουν ολόκληρο τον ψυχισμό του χαρακτήρα της.
Από εκεί και πέρα έχουμε υποστηρικτικούς χαρακτήρες που υποδύονται οι κλασικοί σε ταινίες του Franco. Howard Vernon, Paul Muller, Ewa Stromberg και ο ίδιος ο Tio Jess έχουν τους ρόλους των κακών γιατρών- υποψήφιων θυμάτων της Soledad Miranda, ο Horst Tappert είναι ο τοπικός επιθεωρητής της αστυνομίας και ο νεαρός Fred Williams ο Δρ. Johnson. Όλοι τους είναι υποστηρικτικοί στην Soledad Miranda και κάνουν τη δουλειά τους μια χαρά.
Πέρα από τα καλλιτεχνικής φύσης πλάνα τα οποία υπάρχουν σε αφθονία και τις περισσότερες φορές είναι χάρμα οφθαλμών, έχουμε και τα αναγκαία παρελκόμενα τα οποία επίσης προσφέρονται χωρίς ιδιαίτερη φειδώ από τον Tio Jess. Αποκαλυπτικές σεξουαλικές περιπτύξεις, σαδομαζοχιστικά παιχνιδάκια, ηδονοβλεπτικές λήψεις, λεσβιακός έρωτας αλλά και 2-3 αρκετά καλές σκηνές φόνων με μπόνους τον ευνουχισμό των θυμάτων δίνουν την προστιθέμενη exploitation αξία για τους fans του euro sleaze όπως αυτό ορίστηκε λίγα χρόνια πριν από τον Jess Franco.
Γενικά, το SHE KILLED IN ECSTASY είναι μια από τις σημαντικές παραγωγές στην ατελείωτη φιλμογραφία του Tio Jess, ο οποίος πήρε τα καλά στοιχεία της ταινίας και τα έκανε ακόμα καλύτερα λίγο καιρό αργότερα όταν κυκλοφόρησε το VAMPYROS LESBOS, με το οποίο και άγγιξε την τελειότητα περισσότερο από ποτέ.
Θα ήταν ίσως υπερβολικό να χαρακτηρίσω «τέλειο» το SHE KILLED IN ECSTASY μιας και έχει ορισμένα προβληματάκια με πρώτο απ’ όλα το ολίγον τι παράλογο και αφελές σενάριο, αλλά αυτό είναι μια ασήμαντη λεπτομέρεια που δεν φτάνει για να υποβαθμίσει μια καθ’ όλα επιτυχημένη δουλειά που είναι από τις κορυφαίες του Franco και απολύτως αναγκαία για fans του Ισπανού σκηνοθέτη και θιασώτες του euro horror/ euro sleaze της μαγικής δεκαετίας του 70.
DVD Notes:
Αν θυμάμαι καλά η αγαπημένη και πάντα καλοδεχούμενη bootleg έκδοση της Darkside είχε εμφανιστεί τον παλιό καλό καιρό.
Blu Ray Αμερικής (Severin Films) Blu Ray Μ. Βρετανίας (Severin Films)
Όλες οι εκδόσεις είναι χωρίς περικοπές. Από τα DVD η Βρετανική και η R1 περιέχουν αναμορφική widescreen μεταφορά ενώ από τα Blu Ray η Αμερικάνικη έκδοση περιέχει bonus CD με το soundtrack της ταινίας και άλλων παραγωγών του Jess Franco.