Μια νεαρή γίνεται απρόθυμη κάτοχος μιας πανίσχυρης πολεμικής μοτοσικλέτας όταν ο εφευρέτης φίλος της δολοφονείται από αγνώστους που θέλουν την ανακάλυψή του.
Σχόλια:
Ο Fred Olen Ray είναι από τους τελευταίους εναπομείναντες ρομαντικούς του low budget σινεμά με ασταμάτητη δράση από τις αρχές της δεκαετίας του 80 μέχρι και σήμερα. Ως τέτοιος έχει κερδίσει το σεβασμό της παγκόσμιας cult κοινότητας παρόλο που οι περισσότερες ταινίες του δεν ξεφεύγουν από την γοητευτική b-movie αισθητική μεν, γενικότερη μετριότητα τις πιο πολλές φορές δε. Το CYCLONE είναι μια από τις πιο καλές προσπάθειες του Αμερικάνου σκηνοθέτη στο χώρο της δράσης που ξεχωρίζει από το σωρό ταινιών του εκείνη την περίοδο και στέκεται ψηλά ανάμεσα στα βουνά σκουπιδιών δράσης που βγήκαν κατευθείαν σε βιντεοκασέτα στα τέλη των μαγικών 80s.
Πρόκειται για μια ιστορία έρωτα, προδοσίας και εκδίκησης με φόντο την έρευνα του Rick Davenport (Jeffrey Combs) που ανακαλύπτει μια οικολογική πηγή απεριόριστης ενέργειας η οποία θα αντικαταστήσει όλα τα συμβατικά καύσιμα. Η εφεύρεση του χρησιμοποιείται σε μια high tech μοτοσικλέτα ονόματι Cyclone την οποία κρατάει μυστική και κάτι τέτοιο είναι λογικό καθώς είναι η τέλεια πολεμική μηχανή και πολύς κόσμος την λιγουρεύεται, μεταξύ των οποίων διεφθαρμένοι μπάτσοι και στελέχη του FBI.
Μόνο η όμορφη Teri Marshall (Heather Thomas), ερωμένη του Rick, γνωρίζει την τοποθεσία και τα μυστικά του Cyclone και φυσιολογικά καταλήγει στο επίκεντρο καταδίωξης όταν ο Rick δολοφονείται από γορίλες των ενδιαφερόμενων για τον μετατροπέα καυσίμων μέσα σε νυχτερινό κέντρο. Η Terry τελικά βρίσκει σύμμαχο την αδιάφθορη πράκτορα Waters (Martine Beswick) και μαζί προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τους διώκτες τους που είναι αποφασισμένοι να κλέψουν τον μετατροπέα με κάθε θυσία.
Η ταινία ξεκινάει υποσχόμενα με έναν κεφάτο ως συνήθως Jeffrey Combs σε έναν πιο ασυνήθιστο ρόλο από αυτούς που συνηθίζει, να παίζει έναν καθ’ όλα νορμάλ τυπά. Το αμόρε του με την Teri στοιχειοθετεί αυτό που ακολουθεί, με τον Fred Olen Ray περιέργως να επιμένει στο δραματικό κομμάτι το οποίο υποστηρίζει άριστα η Heather Thomas που αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου τα πρωτεία μετά την σχετικά γρήγορη εξαφάνιση του Combs από το προσκήνιο. Από εκεί και πέρα αναλαμβάνει δράση ο Αμερικάνος b-μουβάς με την γνώριμη ρουτίνα του.
Αυτή περιλαμβάνει μπόλικες 80s ροκιές, κομπλέ με live τραγουδάκι σε κλαμπάκι, αταίριαστο και συνήθως όχι ιδιαίτερα επιτυχημένο χιούμορ σε τακτά χρονικά σημεία, αρχετυπικούς χαρακτήρες κακών όπως εκείνος του Martin Landau, ολίγο από πιστολίδι και gore αλλά χωρίς γυμνό αυτή τη φορά και βέβαια δράση με κυνηγητά αυτοκινήτων και μοτοσικλετών και όλα τα σχετικά. Οφείλω εδώ να δώσω τα εύσημα στους υπεύθυνους ειδικών εφέ που κάνουν άριστη δουλειά δεδομένου του χαμηλού προϋπολογισμού, με αρκετές εντυπωσιακές σκηνές καταδίωξης και σύγκρουσης οχημάτων που θα ζήλευαν αρκετές ακριβότερες παραγωγές.
Από εκεί και πέρα ξεχωρίζει η εντυπωσιακή συσσώρευση γνωστών ονομάτων, κάτι που συνηθίζει ο Fred Olen Ray σε όλες τις δουλειές του. Εκτός των προαναφερόμενων Combs, Beswick και Landau έχουμε και τον Robert Quarry στο ρόλο του μπάτσου, ενώ κάποιοι ίσως αναγνωρίσουν και την εντυπωσιακή Ashley Ferrare από τη συμμετοχή της στο κλασικό REVENGE OF THE NINJA. Ένας ακόμα φόρος τιμής του Ray σε αγαπημένους ηθοποιούς της σκηνής, που είναι και ένας από τους λόγους που ο Αμερικάνος δημιουργός έχει κερδίσει το b-κοινό που πάντα περιμένει να δει γνωστά ονόματα στις ταινίες του.
Αυτή τη φορά ο Fred Olen Ray όχι μόνο δεν τους απογοητεύει χαρίζοντάς τους 4 αναγνωρίσιμα ονόματα, αλλά παράλληλα φροντίζει και αυξάνει τον δείκτη ποιότητας αρκετά πάνω από τον γνωστό μέσο όρο του, κάνοντας το CYCLONE μια σίγουρη επένδυση για τους φίλους της b-δράσης.
DVD Notes:
Δεν υπάρχουν εκδόσεις στη χώρα μας.
Διεθνείς DVD εκδόσεις:
R0 Μ. Βρετανία (Boulevard Entertainment) R1 Αμερική (Shout! Factory) – Action Packed Movie Marathon μαζί με τα ALIENATOR, EYE OF THE TIGER και EXTERMINATOR 2 R1 Αμερική (Platinum Disc)
Όλες οι εκδόσεις είναι χωρίς περικοπές. Η έκδοση της Shout! Factory είναι η μοναδική με αναμορφική widescreen μεταφορά και είναι η προφανής επιλογή.