ORLOFF AND THE INVISIBLE MAN (1970) (Γαλλία, Ισπανία) Πρωτότυπος τίτλος: La Vie Amoureuse de l'Homme Invisible A.K.A.: Secret Love Life of the Invisible Man, The Invisible Dead, Dr. Orloff’s Invisible Monster, Love Life of the Invisible Man, Orloff Against the Invisible Dead, Orloff Against the Invisible Man Ελληνικός τίτλος: Οι Ερωτικές Νύχτες του Αόρατου Ανθρώπου, Ο Αόρατος Άνθρωπος, Το Μυστικό του Πύργου των Ορλώφ
Ένας γιατρός πηγαίνει στον απομακρυσμένο πύργο του σατανικού Δρ. Ορλώφ ο οποίος έχει δημιουργήσει ένα φονικό αόρατο πλάσμα που αναλαμβάνει τις πιο σκοτεινές δουλειές του.
Σχόλια:
Ο αγαπητός Howard Vernon επιστρέφει στο ρόλο του φρικαλέου Δρ. Ορλώφ, μετά 8 ολόκληρα χρόνια από το ιστορικό THE AWFUL DR. ORLOF του Jess Franco. Αυτή τη φορά ο Tio Jess δεν έχει συμμετοχή στην τέταρτη κατά σειρά ταινία βασισμένη στα έργα και ημέρες του Dr. Orloff και αφήνει τα ηνία της σκηνοθεσίας στον έμπειρο αλλά όχι ιδιαίτερα γνωστό Γάλλο exploit-ά Pierre Chevalier. Αυτός ντύνεται για λίγο Jess Franco, γράφει ένα ευχάριστα παράλογο σενάριο και επιστρατεύει τις επιρροές του από Hammer Horror και τις προηγούμενες ταινίες της σειράς για να φτιάξει μια sleazy ταινιούλα γοτθικού euro horror που έχει αρκετές εκπλήξεις για τους fans του είδους και των περιπετειών του καλού γιατρού.
Ο νεαρός Δρ. Garondet (Paco Valladares) καλείται στο κάστρο του Δρ. Orloff (Howard Vernon) που βρίσκεται εκεί παραπέρα κάτι που καταφέρνει με μεγάλη δυσκολία καθώς η διαβόητη φήμη του καλού γιατρού εμποδίζει τον τοπικό πληθυσμό από το να πλησιάσει τα μέρη. Εκεί θα βρεθεί προ εκπλήξεως αφού δεν γνωρίζει ποιος και για ποιο λόγο τον κάλεσε εκεί, αφού το υπηρετικό προσωπικό όχι μόνο δεν γνωρίζει αλλά είναι και απρόθυμοι να πλησιάσουν τον καλό γιατρό που βρίσκεται κλεισμένος στο εργαστήριό του ασχολούμενος με πειράματα. Αποδεικνύεται ότι η κόρη του Δρ. Ορλώφ (Brigitte Carva) έκανε την πρόσκληση, η οποία φοβάται ότι τα πειράματα του πατέρα της είναι επικίνδυνα για τη ζωή του.
Ο καλός γιατρός τελικά θα επιβεβαιώσει τις πληροφορίες, καθώς όταν συναντιέται με τον Δρ. Ορλώφ ο τελευταίος αρχίζει να του εξιστορεί την πρόσφατη ιστορία της οικογένειας και συγκεκριμένα τον τρόπο με τον οποίο οι άπιστοι πρώην βοηθοί του Fernando Sancho και Isabel del Rio προσπαθώντας να κλέψουν τα κοσμήματα της κόρης του την τραυμάτισαν σε σημείο να διαταραχθούν τα λογικά της. Έτσι, ο Orloff τους κλείδωσε στα μπουντρούμια του κάστρου για 6 χρόνια χρησιμοποιώντας τους σαν πειραματόζωα για το νέο του δημιούργημα, ένα φονικό και ξαναμμένο αόρατο πιθηκοειδές πλάσμα το οποίο χρησιμοποιεί σαν βοηθό στις πιο σκοτεινές δουλειές του.
Ότι να ‘ναι η υπόθεση, στην τιμημένη παράδοση του euro horror της εποχής, με τον Δρ. Ορλώφ να απέχει αρκετά από τις προηγούμενες ταινίες και να έχει γίνει κάτι σαν εκδικητικός βαρόνος Frankenstein, αλλά όπως θα μαντεύουν οι φίλοι του είδους, αυτό έχει ελάχιστη σημασία σε μια ταινία που γυρίστηκε με στόχο να παραδώσει τα exploitation αγαθά, κάτι που κάνει και με το παραπάνω ο Pierre Chevalier. Ό Γάλλος σκηνοθέτης δεν είναι Jess Franco και οι διαφορές ανάμεσα στο στιλ του ενός και του άλλου γίνονται άμεσα αντιληπτές από τα πρώτα λεπτά της προβολής.
Έτσι έχουμε πυκνή γοτθική ατμόσφαιρα την οποία φτιάχνει με μαεστρία που υποβοηθείται από τα πανέμορφα σκοτεινά τοπία του περιβάλλοντα χώρου του κάστρου, τα εσωτερικά πλάνα στις κατακόμβες και την όμορφη μουσική των Camille και Claude Sauvage. Η λογική του μικρού χωριού γεμάτου δεισιδαιμονίες που δανείζεται η παραγωγή από το μέχρι τότε έργο της Hammer Films επίσης βοηθάει πολύ στη δημιουργία ατμόσφαιρας και από εκεί και πέρα αναλαμβάνει τα ηνία η διάθεση του Γάλλου σκηνοθέτη για να εμπλουτίσει την παραγωγή με exploitation στοιχεία.
Έτσι έχουμε αρκετό full frontal γυμνό- αναίτιο και μη- από τις περισσότερες θηλυκές παρουσίες, με κάποιες σκηνές που δύσκολα θα ξεχάσει κανείς, όπως για παράδειγμα η διαβόητη σκηνή του βιασμού της όμορφης οικιακής βοηθού υπό το λάγνο βλέμμα του Δρ. Ορλώφ η οποία είναι σίγουρα ένα από τα highlights του ORLOFF AND THE INVISIBLE MAN. Αυτές οι σκηνές είναι και το κυρίως πιάτο της ταινίας και γεμίζουν αποτελεσματικά τις δεκάδες τρύπες του σεναρίου που δεν έχει καμία απολύτως λογική και κάνουν το γενικά διεκπεραιωτικό στιλ του σκηνοθέτη να μοιάζει πιο ρυθμικό και χαβαλετζίδικο.
Από εκεί και πέρα έχουμε φρικαλέο Αγγλικό ντουμπλάρισμα και ξύλινες ερμηνείες από τους περισσότερους πρωταγωνιστές, με πρώτο και καλύτερο τον Paco Valladares που δεν αλλάζει ύφος σε καμία στιγμή της προβολής, αστεία ειδικά εφέ που κανείς πρέπει να δει για να πιστέψει και εξίσου αστείους διαλόγους που θα φτιάξουν τη μέρα των πιστών φίλων του κακού exploitation σινεμά.
Το «κακού» το γράφω με κάθε επιφύλαξη, γιατί προσωπικά βρήκα το “ORLOFF AND THE INVISIBLE MAN” μια απολύτως διασκεδαστική ταινία, την οποία όμως δύσκολα θα εκτιμήσουν οι περιστασιακοί θιασώτες του φτηνού euro horror και χρειάζεται να είναι κανείς έμπειρος στο είδος και στο «τόσο-κακό-που-είναι-καλό» σινεμά για να εκτιμήσει τους διάφορους κρυμμένους θησαυρούς που φρόντισε να τοποθετήσει κατά διαστήματα ο σκηνοθέτης.
Άξια αναφοράς είναι πάντως η παρουσία και ερμηνεία του Howard Vernon, ο οποίος έχει τουλάχιστον τα φυσικά προσόντα για να κλέβει την παράσταση στις σκηνές του, αν υποθέσουμε ότι οι πέρα από κάθε λογική εξήγηση ατάκες του δεν το πετυχαίνουν έτσι κι αλλιώς. Ο γνωστός από τη θητεία του σε άπειρα γουέστερν και κωμωδίες τις δεκαετίες του 60 και 70 Fernando Sancho επίσης ξεχωρίζει στο ρόλο του μετανιωμένου βοηθού του κάστρου, ενώ οι περισσότερες θηλυκές παρουσίες με πρώτη την εκθαμβωτική Brigitte Carva είναι εντυπωσιακές και... αρκετά τριχωτές όπως ήταν ο κανόνας εκείνη την εποχή, κάτι που δίνει στα πολλά γυμνά πλάνα τους μια πιο ρεαλιστική υπόσταση από ότι στις σημερινές παραγωγές που όλα μοιάζουν φτιασιδωμένα και φροντισμένα ώστε να δίνουν την απατηλή αίσθηση γκλαμουριάς.
Ο Pierre Chevalier καταφέρνει χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια να εντάξει αυτή τη γκλαμουριά στο ύφος του ORLOFF AND THE INVISIBLE MAN με τρόπο που θα έκανε υπερήφανο τον Jess Franco και φτιάχνει την γνωστότερή του ταινία που δύσκολα θα αφήσει παραπονεμένους τους έμπειρους fans του φτηνού, σέξι, sleazy και χωρίς καμία σεναριακή λογική euro horror.
Όλες οι εκδόσεις είναι χωρίς περικοπές. H Αμερικάνικη έχει αναμορφική widescreen μεταφορά, περιέχει το πρωτότυπο Γαλλικό κανάλι ήχου και είναι η ενδεδειγμένη επιλογή.