Σε ένα μετάποκαλυπτικό μέλλον 3 ομάδες επαναστατών προσπαθούν να πολεμήσουν το καταπιεστικό καθεστώς στρατιωτικής ολιγαρχίας με όνομα Ownership.
Σχόλια:
Το όνομα του Cirio H. Santiago πάντα έφερνε στο μυαλό μου την λέξη αξιοπιστία σκεπτόμενος το μεγάλο έργο του ιδίως στη δεκαετία του 80. Οι γνώστες των ταινιών του σεβαστού στον cult χώρο Φιλιππινέζου b-action-ά ξέρουν ακριβώς τι να περιμένουν από τις ταινίες του Santiago κι αυτός με τη σειρά του σπάνια δεν παραδίδει τα αγαθά. Αυτή η τρίτη χρονολογικά post apocalyptic ταινία του μετά τα STRYKER και WHEELS OF FIRE δεν αποτελεί εξαίρεση, παρόλο που μάλλον βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο που συναντάμε στις περισσότερες προσπάθειες του σκηνοθέτη, θυμίζοντας περισσότερο την πρώτη και όχι ιδιαίτερα επιτυχημένη ταινία του στο είδος.
Αυτή τη φορά η δράση είναι περισσότερο αυτοσκοπός απ’ ότι συνήθως μιας και το σενάριο μοιάζει στην καλύτερη περίπτωση ευκαιριακό, μπερδεμένο και χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η ιστορία έχει να κάνει με τη μάχη 2 ή τριών ομάδων επαναστατών σε ένα μετάποκαλυπτικό μέλλον εναντίον της άρχουσας και καταπιεστικής ομάδας, στην οποία εισέρχεται ο ατρόμητος Slade (Richard Norton), πρώην μέλος του στρατού της άρχουσας τάξης και νυν καταζητούμενος για προδοσία. Ο Slade συναντάει στη διαδρομή την όμορφη Karen (Corinne Wahl) που τον φέρνει στην ομάδα της και στην οχυρωμένη πόλη θα κατασκευάσει ένα θανάσιμο όπλο που μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες στον πόλεμο εναντίον του καταπιεστικού καθεστώτος, κάτι που η άρχουσα τάξη δεν θέλει επ ουδενί.
Στα χαρτιά η υπόθεση του EQUALIZER 2000 ακούγεται ελπιδοφόρα, αλλά ο χαοτικός τρόπος αφήγησης θάβει οποιαδήποτε αξίωση μπορεί να είχαν οι σεναριογράφοι παρουσιάζοντας όλους τους χαρακτήρες πέρα από τους πρωταγωνιστές με τρόπο που δύσκολα μπορεί κανείς να ξεχωρίσει τον ένα από τον άλλο. Οι ομάδες επαναστατών αν και διαφοροποιούνται, στο τέλος μοιάζουν ίδιες περιορίζοντας το ενδιαφέρον στο ελάχιστο για τη μοίρα του καθενός. Ίδια ντυσίματα, ίδια όπλα, ίδια οχήματα και περίπου ίδιες φάτσες τόσο για τους κακούς όσο και τους καλούς, ενώ χρειάζεται περάσει αρκετό από το πρώτο μισό της προβολής για να ξεχωρίσει κάποιος με την από το πουθενά εμφάνιση της οπλισμένης με ακόντια και σχετικά όπλα ομάδας των «βουνίσιων».
Ο Richard Norton (GYMKATA) δεν αξιοποιείται καθόλου από το σενάριο που τον θέλει σε έναν αδιάφορο ρόλο ρομαντικού Ράμπο και αγνοεί τα πραγματικά του προσόντα, που δεν είναι άλλα από τις πολεμικές τέχνες τις οποίες εξασκεί σε μια- δύο σκηνές προς το φινάλε. Η εντυπωσιακή οπτικά Corinne Wahl έχει τον βασικό θηλυκό χαρακτήρα ο οποίος επίσης αδικείται από το σενάριο, ενώ σαν να μην έφτανε αυτό έχει να υποστεί και ένα εντελώς ακατανόητο τέλος στο φινάλε στο οποίο όπως συνήθως ο Santiago δίνει αχρείαστα τραγικό τόνο.
Υπάρχει και λίγο από νερωμένο ρομάντσο μεταξύ του πρωταγωνιστικού ζευγαριού, ενώ άξια αναφοράς είναι επίσης και η παρουσία του Robert Patrick για 2η φορά μετά το FUTURE HUNTERS σε ταινία του σκηνοθέτη που καταφέρνει να ξεχωρίσει με μια χαβαλετζίδικα υπερβολική ερμηνεία. Ο χαρακτήρας του είναι από τους ελάχιστους που ξεχωρίζουν και έχουν έστω λίγο αμυδρό ενδιαφέρον, όπως είναι και αυτός του κακού William Steis. Από εκεί και πέρα, οι περισσότεροι χάνονται μέσα στην ομοιομορφία χαρακτήρων και κουραστικών πλάνων στην έρημο ή σε αφιλόξενα βραχώδη εδάφη.
Πάντως όπως συνήθως, υπάρχει ασταμάτητη δράση, πολλές εκρήξεις, φλογοβόλα και πιστολίδι όλα γενικά καλογυρισμένα στο γνώριμο στιλ του Santiago. Δεν λείπουν και 1- 2 κυνηγητά αυτοκινήτων ενώ η τελική μάχη είναι εντυπωσιακή τόσο σε μέγεθος όσο και σε εκτέλεση, πάντα τηρουμένων των αναλογιών. Ο ρυθμός είναι γρήγορος στις σκηνές δράσης, όπως στην πλειοψηφία ταινιών του σκηνοθέτη, αλλά η ακινησία όταν δεν υπάρχει δράση αυτή τη φορά είναι πανταχού παρούσα, δεδομένων των αδιάφορων και ολόιδιων χαρακτήρων.
Λογικά μια χαλαρή απογευματινή προβολή του EQUALIZER 2000 θα ψυχαγωγήσει ελαφρά τους αμετανόητους fans των post apocalyptic ταινιών και τους φίλους της φτηνής δράσης αλλά σίγουρα όχι και αυτούς που θέλουν λίγο περισσότερο βάθος μαζί με το πιστολίδι τους.