Ο εφευρέτης H.G. Wells ταξιδεύει από το 19ο αιώνα στο μέλλον για να εντοπίσει τον Τζακ τον Αντεροβγάλτη που προηγουμένως είχε χρησιμοποιήσει την μηχανή του χρόνου για να ξεφύγει από την αστυνομία.
Σχόλια:
Ευχάριστο ρομάντζο επιστημονικής φαντασίας με στοιχεία θρίλερ από τα μαγικά 70s που κατ’ αρχάς ξεχωρίζει για τον απλούστατο λόγο ότι ο πρωταγωνιστής Malcolm McDowell για μια από τις ελάχιστες φορές στην καριέρα του πραγματικά πρωταγωνιστεί και δεν εμφανίζεται απλώς μερικά λεπτά παίρνοντας το κεντρικό credit λόγω ονόματος, αλλά και επίσης έχει ρόλο καλού.
Δυσκολεύομαι να θυμηθώ άλλες ταινίες που να έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά, αλλά το TIME AFTER TIME «τολμάει» τρόπον τινά να βάλει τον αγαπημένο πρωταγωνιστή του A CLOCKWORK ORANGE στην θέση του οδηγού και να κάνει ακριβώς το αντίθετο από ότι συνηθίζεται μέχρι σήμερα στους χαρακτήρες που υποδύεται. Σίγουρα αυτό θα ήταν ένα ευχάριστο διάλειμμα στους συνεχόμενους ρόλους κακών για τον McDowell που φαίνεται ότι το διασκέδασε.
Η ταινία μπλέκει φαντασία με πραγματικότητα με αξιοθαύμαστο βαθμό επιτυχίας και παρουσιάζει άλλη μια εκδοχή του μύθου του Τζακ του Αντεροβγάλτη, με ολίγο από ταξίδι στο χρόνο και ένα love story που αποτελεί την επικαλυπτική ιστορία που χωρίς αυτήν όλα θα έμοιαζαν ατελείωτα.
Το 1893, ο συγγραφέας και εφευρέτης H.G. Wells (Malcolm McDowell) παρουσιάζει την νέα του εφεύρεση σε επιλεγμένους φίλους που καλεί στο σπίτι του. Πρόκειται για την Μηχανή του Χρόνου, την οποία ο Βρετανός επιστήμονας σκοπεύει να χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά, αλλά τον προλαβαίνει ο φίλος και παρτενέρ του στο σκάκι Stevenson (David Warner) ο οποίος τυχαίνει να είναι και ο καταζητούμενος φονιάς του Whitechapel, Τζακ ο Αντεροβγάλτης. Σε μια προσπάθεια να ξεφύγει από την αστυνομία που εντωμεταξύ έκανε έφοδο στο σπίτι του Wells, o Stevenson χρησιμοποιεί τη Μηχανή για να ταξιδέψει στο μέλλον και συγκεκριμένα το 1979.
Ο Wells σοκαρισμένος από την αποκάλυψη της πραγματικής ταυτότητας του φίλου του χρησιμοποιεί κι αυτός τη Μηχανή του Χρόνου η οποία εντωμεταξύ έχει επιστρέψει στο παρόν εξαιτίας μιας δικλείδας ασφαλείας του εφευρέτη της, για να ταξιδέψει κι αυτός στο 1979 σε μια προσπάθεια να εντοπίσει τον Stevenson και να τον επιστρέψει πίσω στο 19ο αιώνα όπου και πρέπει να δικαστεί για τα αποτρόπαια εγκλήματά του. Όμως ο Stevenson δεν θέλει ούτε να σκέφτεται αυτό το ενδεχόμενο αφού βρίσκει ότι ο βίαιος κόσμος του 1979 του πάει πολύ περισσότερο και έτσι εκβιάζει τον Wells να του δώσει το μαγικό κλειδί ελέγχου της Μηχανής που θα του δώσει τον απόλυτο έλεγχο ταξιδιών στο χρόνο, αλλιώς θα σκοτώσει την νέα του αγάπη που ακούει στο όνομα Amy (Mary Steenburgen) και την οποία γνώρισε μόλις μετέβη στο 1979.
Η υπόθεση προδιαθέτει για μια ανάλαφρη και διασκεδαστική προβολή και ο σκηνοθέτης του STAR TREK VI: THE UNDISCOVERED COUNTRY, Nicholas Meyer δεν διαψεύδει τη συγκεκριμένη προδιάθεση. Ξεκινώντας στον 19ο αιώνα και κάνοντας τις απαραίτητες εισαγωγές στους χαρακτήρες και στο πλαίσιο δράσης, η ταινία αρχίζει να παίρνει τα πάνω της με την μετάβαση του Wells στον 20ο αιώνα. Προβλέψιμα, οι προσπάθειες του να ταιριάξει στο νέο του περιβάλλον παίρνουν τη σκυτάλη και έχουν πολύ χαβαλέ, ιδίως όταν γνωρίζει την απελευθερωμένη σεξουαλικά Amy που επιβεβαιώνει με χιουμοριστικό τρόπο αυτά που ο Βρετανός συγγραφέα;ς πίστευε ότι θα ακολουθούσαν, όπως η σεξουαλική απελευθέρωση και η ισότητα των δύο φύλων.
Γενικά η ταινία παίζει σαν τυπικό και ανάλαφρο θρίλερ μυστηρίου, με το κυνηγητό Wells και Stevenson, δυο ανθρώπων εκτός τόπου και χρόνου σε μια άγνωστη γι αυτούς γη, να έχει το κεντρικό ενδιαφέρον και αποφεύγει όσο μπορεί αταίριαστα αιματηρές σκηνές της δράσης του Τζακ του Αντεροβγάλτη στον 20ο αιώνα. Υπάρχει μυστήριο, δράση, κωμικές σκηνές που αφορούν την προσαρμογή του Wells στην νέα πραγματικότητα του 20ου αιώνα και φυσικά αρκετό ρομάντζο μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών, οι οποίοι μάλιστα ερωτεύτηκαν στην πραγματικότητα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων και παντρεύτηκαν λίγο αργότερα, με τον γάμο τους να κρατάει 10 χρόνια.
Από πλευράς ερμηνειών, κάποιοι fans του «κακού» Malcolm McDowell ίσως απογοητευτούν από τον χαμηλών τόνων τρόπο με τον οποίο υποδύεται τον χαρακτήρα του, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι καλός. Προσωπικά τον βρήκα ιδανικό για το συγκεκριμένο χαρακτήρα, και ότι δεν μας είχε συνηθίσει σε τέτοιους ρόλους μεγαλώνει ακόμα περισσότερο το επίτευγμά του.
Τα ίδια ισχύουν και για την νεότατη Mary Steenburgen που παραδίδει τα αγαθά με στιλ και φινέτσα, αλλά η αποκάλυψη του TIME AFTER TIME είναι σίγουρα ο πάλιουρας και πολύπειρος σε τέτοιους ρόλους David Warner ο οποίος κλέβει την παράσταση όποτε βρίσκεται στο πλάνο. Οι ρόλοι Wells και Stevenson θα μπορούσαν κάλλιστα να είναι και αντίστροφοι και κάτι μου λέει ότι οι δύο Βρετανοί ηθοποιοί θα ήταν εξίσου καλοί είτε έτσι είτε αλλιώς.
Από εκεί και πέρα δε νομίζω ότι κάποιες επιστημονικές ανακρίβειες θα προσεχθούν από τους περισσότερους (εκτός βέβαια αν είναι fans του STAR TREK), ενώ υπάρχουν αρκετές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες που θα εκτιμήσουν καλύτερα οι γνώστες του H.G Wells και του έργου του, όσο και αναφορές στα βιβλία του αλλά και πολλά άλλα φροντισμένα gags, όπως η ανάκριση του Wells από την αστυνομία στην οποία δίνει το όνομα Sherlock Holmes, που κάνουν την προβολή ακόμα πιο διασκεδαστική.
Το φινάλε δεν προδίδει το ανάλαφρο πνεύμα που υπάρχει εξ αρχής και συμπληρώνει μια χαβαλετζίδικη και 100% επιτυχημένη παραγωγή που θα διασκεδάσει και θα ανοίξει τις καρδιές όλων όσων την προτιμήσουν για απογευματινή ψυχαγωγία, για την οποία το TIME AFTER TIME ενδείκνυται με κλειστά μάτια.
DVD Notes:
Δεν υπάρχουν κυκλοφορίες στη χώρα μας.
Διεθνείς DVD εκδόσεις:
R1 Αμερική (Warner Home Video) R2 Γερμανία (Warner Home Video) R4 Αυστραλία (Warner Home Video)
Όλες οι εκδόσεις είναι χωρίς περικοπές και με αναμορφική widescreen μεταφορά. Οι R1 και R4 είναι ταυτόσημες και έχουν τα καλύτερα extras.