THE DEVIL'S WEDDING NIGHT (1973) (Ιταλία) Πρωτότυπος τίτλος: Il Plenilunio delle Vergini A.K.A.: Full Moon of the Virgins Ελληνικός τίτλος: Οι Διαστροφές του Δράκουλα, Σεξουαλικά όργια του Δράκουλα, Σεξουαλικές Νύχτες του Δράκουλα
Ένας λόγιος πηγαίνει στο κάστρο του Δράκουλα αναζητώντας το μυθικό δαχτυλίδι του Νιμπελούνγκεν, αλλά εκεί τον περιμένει η κόμησσα De Vries, σύζυγος του κόμη Δράκουλα, που θέλει να αναστήσει τον αγαπημένο της.
Σχόλια:
Μια ταινία που θα απολαύσουν δεόντως οι φίλοι του γοτθικού euro horror, αδίκως ξεχασμένη στις μέρες μας και στη σκιά πολλών άλλων πιθανότατα κατώτερων ταινιών αυτής της συνομοταξίας. Πρόκειται για μια άκρως ατμοσφαιρική ταινία της παλιάς σχολής που επιχειρεί να ανακατέψει στοιχεία από κλασικούς βαμπιρικούς μύθους που χρησιμοποιούνται κατά κόρον στο σινεμά τρόμου από τον σκηνοθέτη που μας χάρισε το διαβόητο THE BEAST IN HEAT, Luigi Batzella, αλλά και με συμμετοχή του Ιερού Τέρατος του Ιταλικού exploitation, Joe D’Amato, που επίσης έχει αναλάβει την φωτογραφία.
Το γενικά ευκαιριακό σενάριο ξεκινάει δυνατά στα πρότυπα του Δράκουλα του Bram Stoker με στρατηγικές διαφοροποιήσεις που δίνουν έντονη αίσθηση πρωτοτυπίας και άρα προστιθέμενη αξία. Αντί για τον Jonathan Harker έχουμε τον έναν εκ των δύο δίδυμων αδελφών Schiller ονόματι Karl (Mark Damon) που αναζητάει την μυθική πέτρα του Νιμπελούνγκεν στην Τρανσυλβανία. Ο αδελφός του τον καλεί να προσέχει και μάλιστα του δανείζει ένα μαγικό φυλαχτό που θα τον προστατέψει από υπερφυσική δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένων και των βρικολάκων που οι θρύλοι θέλουν να κατοικούν τόσο στο κάστρο όσο και στην γύρω περιοχή.
Ο Karl φτάνει στο ατμοσφαιρικό κάστρο και τον υποδέχεται η μυστηριώδης και σκοτεινή οικονόμος της κόμησσας De Vries (Rosalba Neri). Η τελευταία προσφέρει την φιλοξενία της όσο και το κορμί της στον Karl, αλλά έχει σαν στόχο να τον χρησιμοποιήσει για να επαναφέρει στη ζωή τον αγαπημένο της, που δεν είναι άλλος από τον κόμη Δράκουλα. Η χρονική στιγμή είναι η κατάλληλη για να τελέσει τον ανίερο Γάμο θυσιάζοντας 5 παρθένες αλλά ο αδελφός Schiller που φτάνει απροειδοποίητα στο κάστρο αναζητώντας τον εξαφανισμένο δίδυμό του έχει άλλη γνώμη.
Τρομερή ατμόσφαιρα από την αρχή ως το τέλος είναι ένα από τα δυνατά ατού μιας ταινίας που έχει αρκετά υπέρ της. Ο σκηνοθέτης καταφέρνει να επαναλάβει πολλές από τις ιστορικές ατμοσφαιρικές στιγμές του Mario Bava και Roger Corman και όλων των άλλων Ιταλών μαέστρων του γοτθικού τρόμου και σε ορισμένες στιγμές τις ξεπερνάει με πλάνα σκοτεινής ομορφιάς που θα κάνουν και τους πιο δύσπιστους πολέμιους του euro horror να παραδεχτούν το καλλιτεχνικό όραμα του Luigi Batzella και τον τρόπο με τον οποίο το πέτυχε. Το ότι ο συγκεκριμένος Ιταλός δημιουργός ήταν γνωστός κυρίως για τις exploitation αρετές του δεν μειώνει καθόλου το συγκεκριμένο επίτευγμα, και αντίθετα το κάνει να φαίνεται ακόμα πιο σημαντικό, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια.
Πέρα από το καλλιτεχνικό κομμάτι, το σενάριο φροντίζει να εμπλουτίζει σχεδόν κάθε σκηνή με όλα εκείνα τα στοιχεία που κανείς θα περίμενε από γοτθικό τρόμο που σέβεται το κοινό του. Έχουμε κάθε λογής υπόγειες κρύπτες να εξερευνώνται από τους πρωταγωνιστές συνοδεία σταθερά φανταστικής μουσικής, μυστηριώδεις αγνώστους που χαμογελούν ακαθόριστα απειλητικά, ανθρωποθυσίες, τελετές μαύρης μαγείας, δαιμονικές επικλήσεις, βαμπιρισμό και όλα τα σχετικά σε γενναιόδωρες δόσεις.
Στα θετικά είναι σίγουρα και οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών που απέχουν αρκετά από τα συνηθισμένα ξύλινα επίπεδα που συναντάμε στη συντριπτική πλειοψηφία ταινιών euro horror. Ο Mark Damon είναι απολαυστικός στο διπλό ρόλο των αδελφών Schiller, αλλά την παράσταση κλέβει για άλλη μια φορά η σαγηνευτική Rosalba Neri που δείχνει ότι άδικα δεν είναι σήμερα το ίδιο γνωστή με ιερά τέρατα της σκηνής της εποχής όπως η Barbara Steele και η Ingrid Pitt. Σούπερ σέξι, σκοτεινή και αγέρωχη, η Ιταλίδα καλλονή κυριαρχεί τις περισσότερες φορές που βρίσκεται στο πλάνο και από μόνη της είναι ένας ικανός λόγος για να αναζητήσει κάποιος το "THE DEVIL'S WEDDING NIGHT".
Φυσικά δεν λείπουν και τα exploitation στοιχεία όπως μπόλικο αναίτιο γυμνό και λεσβιακός ερωτισμός, κατά προτίμηση κατά τη διάρκεια σατανικών τελετών, πλούσιο sleaze, όπως και όμορφα φτιαγμένο gore που χρησιμοποιείται με φειδώ και σε στρατηγικά σημεία υποστηριζόμενο από πρώτης ποιότητας εφέ. Η Rosalba Neri, όπως συμβαίνει στη συντριπτική πλειοψηφία των ρόλων της, δεν αφήνει τίποτα στη φαντασία, όπως και οι περισσότερες άλλες θηλυκές παρουσίες που αποτελούν το κερασάκι στην τούρτα μαγικής ατμόσφαιρας και εμπνευσμένων σκοτεινών λήψεων του Luigi Batzella και της εκπληκτικής φωτογραφίας του Joe D’Amato.
Το φινάλε ενώ πάει να γίνει αμήχανο, τελικά κάνει στροφή 180 μοιρών εκεί που δεν το περιμένει κανείς συμπληρώνοντας αριστοτεχνικά μια προσπάθεια που όπως σχεδόν κάθε ταινία euro horror/ euro sleaze της εποχής έχει τα προβλήματά της, αλλά στο τέλος της προβολής δεν φτάνουν για να υπερκαλύψουν τα θετικά μιας καταπληκτικής ταινίας που πρέπει να αναζητήσουν οπωσδήποτε οι φίλοι του καλού euro horror.
DVD Notes:
Δεν υπάρχουν κυκλοφορίες στη χώρα μας.
Διεθνείς DVD εκδόσεις:
R0 Αμερική (Alpha Video) – Μαζί με το THE WITCHES MOUNTAIN R1 Αμερική (Shout! Factory) – Elvira’s Movie Macabre μαζί με το LEGACY OF BLOOD R2 Ιταλία (Cecchi Gori)
Όλες οι εκδόσεις είναι πιθανότατα χωρίς περικοπές. Η Ιταλική είναι η μόνη με αναμορφική widescreen μεταφορά αλλά περιέχει μόνο το Ιταλικό κανάλι ήχου. Η Αμερικάνικη είναι letterboxed έκδοση, ενώ αυτή της Alpha είναι ποιότητας VHS.