Το πλήρωμα διαστημικής αποστολής επιστρέφει στη Γη για να την βρουν ισοπεδωμένη από πυρηνικό ολοκαύτωμα αλλά ο αιμοδιψής αρχηγός μιας συμμορίας επιζόντων δεν τους αφήνει να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους.
Σχόλια:
Ομολογουμένως ένιωσα μεγάλη έκπληξη βλέποντας αυτήν την ξεχασμένη post apocalyptic περιπέτεια από τις ΗΠΑ, η οποία γυρίστηκε το 1978 αλλά για διάφορους λόγους δεν κυκλοφόρησε μέχρι το 1982. Πρόκειται για την πρώτη σκηνοθετική προσπάθεια του Steve Barkett, ενός ανθρώπου της low budget σκηνής που με αυτήν την ταινία ξεκίνησε την καριέρα του και την πήρε από το χέρι αναλαμβάνοντας τα περισσότερα πόστα. Σκηνοθετεί, πρωταγωνιστεί μαζί με τον γιο του, γράφει το σενάριο και κάνει την παραγωγή βάζοντας μέσα στην ταινία όλη του την φανερή αγάπη τόσο για το σινεμά χαμηλού προϋπολογισμού όσο και για το είδος των post apocalyptic περιπετειών δράσης.
Το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό αν και τα μέσα του Barkett ήταν ελάχιστα (μόλις 250.000 δολάρια στοίχισε η ταινία) και αποδεικνύει ότι όταν κανείς είχε πραγματική αγάπη και όραμα γι αυτό που έκανε τις δεκεατίες του 70 και 80 τότε δύσκολα δεν θα γινόταν επιτυχημένο. Τολμώ να πω ότι το αδίκως ξεχασμένο THE AFTERMATH βάζει τα γυαλιά σε πολλές γνωστότερες παραγωγές της εποχής σε όλα σχεδόν τα μέτωπα και επιτυγχάνει εκεί που αρκετές από αυτές απέτυχαν παταγωδώς ακόμα και με πολλαπλάσια budget.
Η υπόθεση ξεκινάει στο κατάστρωμα ενός διαστημοπλοίου που επιστρέφει στη Γη μετά από ένα διαπλανητικό ταξίδι. Το πλήρωμα 2 ατόμων με τρόμο θα ανακαλύψει ότι ο πλανήτης καταστράφηκε από πυρηνικό ολοκαύτωμα με την ραδιενέργεια να θερίζει τους επιζώντες. Ο Newman (Steve Barkett) εξερευνώντας τα χαλάσματα συναντάει έναν ηλικιωμένο (Forrest J Ackerman) ο οποίος βρίσκεται στο τέλος της ζωής του λόγω της μόλυνσης από τη ραδιενέργεια και πλέον δεν μπορεί να φροντίσει τον μικρό Christopher (Christopher Barkett), ένα δεκάχρονο αγόρι που έχει υπό την προστασία του. Ο Newman παίρνει τον μικρό υπό την καθοδήγησή του και μαζί με τον συναστροναύτη του και 2 γυναίκες προσπαθούν να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους στα χαλάσματα του Λος Άντζελες.
Όμως ο αιμοδιψής και υπερβίαιος Cutter (Sid Haig), αρχηγός μιας τοπικής συμμορίας που έχει αναλάβει τον έλεγχο της πόλης και που εκτελεί εν ψυχρώ όσους βρίσκονται στο πέρασμά τους δεν τους αφήνει να ησυχάσουν και μάλιστα βιάζει και σκοτώνει τις δύο γυναίκες και ένα μικρό κορίτσι αφήνοντας μόνο τον Newman με τον μικρό Christopher που από τύχη γλίτωσαν τις επιθέσεις του. Ο Newman θέλει να εκδικηθεί και να σταματήσει τον Cutter και τη συμμορία του αλλά εκτός από τη μανία αυτών έχει να να αντιμετωπίσει και στρατιές μεταλλαγμένων που η ραδιενέργεια έχει μετατρέψει σε αιμοδιψή κτήνη.
Πέρα από την θετική προδιάθεση που μπορεί να έχει κανείς για την προσπάθεια του Steve Barkett ως δημιουργού, το THE AFTERMATH έχει πολλά στοιχεία που οι φίλοι του low budget σινεμά είναι βέβαιο ότι θα εκτιμήσουν. Πρώτα απ’ όλα, υπάρχει διάχυτο το συναίσθημα αγάπης και αφοσίωσης του Αμερικανού σκηνοθέτη για το δημιούργημά του, κάτι που αμέσως βγάζει μια αίσθηση υγείας και φρεσκάδας από την παραγωγή.
Δεύτερον, η ταινία ξεκάθαρα αναγνωρίζει τους περιορισμούς της και αποφεύγει υπερβολικά φιλόδοξες σεναριακές εξελίξεις ή αναληθοφανή σκηνικά που θα έβλαπταν το θέαμα, μια παγίδα στην οποία πέφτουν με το κεφάλι οι περισσότερες αντίστοιχου βεληνεκούς παραγωγές της εποχής. Τρίτον, υπάρχει πραγματική υπόθεση η οποία εξελίσσεται με καλό ρυθμό και η οποία έχει αρκετό ενδιαφέρον και, τέταρτον, η εκτέλεση γίνεται με σχεδόν άψογο τρόπο εκμεταλλευόμενη στο έπακρο όλα τα εφόδια που έχει στα χέρια της η παραγωγή.
Η ταινία ξεκινάει στο διάστημα και η δράση γρήγορα μεταφέρεται στην κατεστραμένη Γη. Εκεί το σενάριο επιλέγει την οδό που συναντησαμε στο THE LAST MAN ON EARTH και THE OMEGA MAN με τον πρωταγωνιστή να εξερευνά το νέο του περιβάλλον υπό τη συνοδεία άκρως ατμοσφαιρικής διήγησης. Σε αυτό το σημείο γίνονται οι εισαγωγές σε όλους τους χαρακτήρες και το ιστορικό πλαίσιο της δράσης και το θέαμα υποστηρίζεται από εντυπωσιακά καλοφτιαγμένα σκηνικά που καταφέρνουν να μεταδώσουν την αίσθηση ότι όντως προηγήθηκε πυρηνικό ολοκαύτωμα, σε αντίθεση ας πούμε με το DEF-CON 4 το οποίο «δανέιστηκε» αρκετά στοιχεία από το THE AFTERMATH αλλά παρόλο τον πολλαπλάσιο προϋπολογισμό του ποτέ δεν κατάφερε να πείσει σε αυτόν τον τομέα.
Καθώς η ιστορία προχωράει, ο Steve Barkett προσπαθεί να εισάγει και αρκετά άλλα ετερόκλητα στοιχεία, όπως το δραματικό και φυσικά εκείνο της βίαιης exploitation δράσης. Έχουμε αρκετή βία και πλούσιο gore, ολίγον από sexploitation με τους συμμορίτες του Cutter να βιάζουν και να σκοτώνουν ότι κινείται, επιθέσεις ζομπιοποιημένων μεταλλαγμένων, ενώ προς το φινάλε η δράση είναι ασταμάτητη και εντυπωσιακά καλοφτιαγμένη. Οι σκηνές δράσης είναι κατά κανόνα απολαυστικές και κατά πολύ ανώτερες από τις περισσότερες αντίστοιχες σε παρόμοιες ταινίες της εποχής όσο και μεταγενέστερες και προκαλούν τον θεατή να θαυμάσει την προσπάθεια του ξεκάθαρα ρομαντικού Steve Barkett.
Όσο για τις ερμηνείες, ο Barkett και ο γιος του έχουν φανερή χημεία και παρόλο που σίγουρα υπολοίπονται αρκετά από το να χαρακτηριστούν ως καλοί ηθοποιοί, η ερμηνείες τους είναι καθ’ όλα τίμιες και ειλικρινείς. Η παρουσία του θρυλικού Sid Haig στο ρόλο του κακού είναι επιβλητική και δίνει ακόμα περισσότερη προστιθέμενη αξία ενώ και οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους δεν πάνε πίσω. Κάποιοι cheesy διάλογοι και ορισμένες σεναριακές αυθαιρεσίες δεν αρκούν για να αμαυρώσουν την εικόνα μιας απίστευτα διασκεδαστικής παραγωγής- στην οποία έβαλε και το χεράκι του ο μέγας Ted V. Mikels (THE ASTRO ZOMBIES)- που επιτυγχάνει στα περισσότερα μέτωπα.
Το φινάλε είναι αρκετά συγκινητικό μέσα στην αφοπλιστική αφέλειά του και συμπληρώνει ένα φιλμ που για κάποιο μυστήριο λόγο έχει ξεχαστεί στις μέρες μας αν και ξεκάθαρα είναι από τις καλύτερες post apocalyptic παραγωγές της εποχής της. Μια ταινία που αναζητάει την αναγνώριση τουλάχιστον του post apocalyptic κοινού η οποία έχει αργήσει αδικαιολόγητα πολύ καθώς ακόμα και σήμερα είναι πολύ δυσεύρετη χωρίς σοβαρές κυκλοφορίες σε DVD ή Blu Ray. Κάτι που αδικεί την προσπάθεια του Steve Barkett και στερεί από τους fans του είδους μια πραγματικά αξιόλογη low budget ταινία την οποία καλό είναι να εντοπίσουν όσο αυτό είναι εφικτό.
DVD Notes:
Δεν υπάρχουν γνωστές κυκλοφορίες στη χώρα μας.
Διεθνείς DVD εκδόσεις:
R0 Αμερική (Substance)
Η μοναδική αυτή γνωστή έκδοση είναι πιθανότατα χωρίς περικοπές αλλά έχει ποιότητα εικόνας VHS.