Σε ένα μετά- αποκαλυπτικό μέλλον ένα νεαρό ζευγάρι γίνονται απρόθυμοι τρομοκράτες όταν προσλαμβάνονται από έναν μυστηριώδη άνδρα με στόχο να πλήξουν την φασιστική κυβέρνηση. Όμως ο τελευταίος έχει δική του προσωπική ατζέντα.
Σχόλια:
Εδώ έχουμε μια εντελώς ξεχασμένη post apocalyptic περιπέτεια δράσης, που εκτός το όνομα του David Carradine και της πανέμορφης Sherilyn Fenn στα credits βρίσκεται και αυτό του μέγα Roger Corman στην παραγωγή. Υπό νορμάλ συνθήκες, αυτά τα τρία ονόματα θα είχαν ήδη εξασφαλίσει remastered κυκλοφορία σε Blu Ray, αλλά όπως έχω πει πολλές φορές από αυτό το site, άγνωσται οι βουλαί των εταιριών διανομής. Προσωπικά είδα την ταινία από την γενικά καλής ποιότητας εικόνας ελληνική βιντεοκασέτα και το χαμόγελο μονιμοποιήθηκε στο πρόσωπο μου από τα πρώτα μέχρι τα τελευταία λεπτά της προβολής αφού πρόκειται για μια ταινία που γενικά ξεχωρίζει στη φιλμογραφία του μεγάλου πρωτοπόρου του παγκόσμιου low budget σινεμά, Roger Corman.
Η υπόθεση διαδραμματίζεται σε ένα εναλλακτικό μέλλον, όπου ο κόσμος μετά από θανατηφόρα επιδημία και τον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο ελέγχεται από ένα απολυταρχικό καθεστώς που έχει εξαφανίσει σχεδόν ολοκληρωτικά το έγκλημα. Όμως το τίμημα γι αυτό είναι μεγάλο, καθώς οι πολίτες χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με την προσφορά τους στην κοινωνία και αστυνομεύονται άγρια ακόμα και για προσωπικά θέματα όπως το σεξ, που είναι πλέον παράνομο εκτός των εγκεκριμένων χώρων.
Ήρωας της ιστορία ο Bone (Peter Nelson) που xάνει με άκομψo τρόπο τη δουλειά του και βρίσκει παρηγοριά στην αγκαλιά μιας όμορφης ιερόδουλης ονόματι Helen (Sherilyn Fenn). Οι δυο τους γρήγορα ερωτεύονται και προσλαμβάνονται από έναν μυστηριώδη τυπά ονόματι Jason (David Carradine) για να κάνουν διάφορες ληστείες με απώτερο στόχο την ενδυνάμωση μιας επαναστατικής ομάδας, ο ηγετης της οποίας συνελήφθη και βασανίζεται από τις αρχές. Έπαθλο τους θα είναι χρήμα και φυγή από την «Ζώνη του Εγκλήματος» που ζουν σε μια απομακρυσμένη περιοχή που πιστεύουν ότι είναι καλύτερη.
Όμως το ζευγάρι θα βρεθεί ξαφνικά ανελέητα κυνηγημένο από τις αρχές καθώς ο Jason τους προδίδει και με τη βοήθεια ενός ηλικιωμένου θα προσπαθήσουν να κλέψουν ένα ελικόπτερο για να μεταβούν στην υποτιθέμενη Γη της επαγγελίας, προσέχοντας παράλληλα να αποφύγουν τον ανισόρροπο πρώην φίλο του Bone, Kreon (Michael Shaner) ο οποίος από την αρχή δεν είδε με καλό μάτι τη σχέση του Bone με την Helen.
Η υπόθεση είναι μεν γνώριμη, αλλά το σενάριο του Daryl Haney προσπαθεί φιλότιμα να ξεχωρίσει από τις περισσότερες αντίστοιχες παραγωγές, με αρκετό βαθμό επιτυχίας. Το σύμπαν της ταινίας είναι βγαλμένο από το 1984 του Όργουελ, καταπιεστικό, μουντό και απαισιόδοξο και- δυστυχώς- έχει αρκετούς παραλληλισμούς με την πορεία της ανθρωπότητας στις μέρες μας που φαινεται ότι δεν έχει μάθει και πολλά από τις δεκάδες post- apocalyptic ταινίες που κυκλοφόρησαν τις δεκαετίες του 80 και 90. Υπάρχει η άρχουσα τάξη η οποία κατευθύνει τις πολυάριθμες δυνάμεις καταστολής κι εκείνες με τη σειρά τους κάνουν κατάχρηση της εξουσίας τους σε κάθε ευκαιρία παρενοχλώντας και βασανίζοντας τους πολίτες για ψύλου πήδημα.
Το μέλλον των ηρώων φαντάζει δυσοίωνο και έτσι η απόφαση τους να μεταμορφωθούν σε post apocalyptic Μπόνι και Κλάιντ μοιάζει αναπόφευκτη και δικαιολογημένη. Αυτό δίνει το έναυσμα για διάφορες σκηνές δράσης οι οποίες λαμβάνουν την μερίδα του λέοντος από το χρόνο προβολής. Σε δεύτερη μοίρα έρχεται ένας καλοδεχούμενος κοινωνικός προβληματισμός για την πορεία της ανθρωπότητας αλλά και για το μέλλον της στο σύμπαν της ταινίας, ενώ η ερωτική σχέση του πρωταγωνιστικού ζεύγους επίσης έχει αρκετό ενδιαφέρον από ένα σημείο και μετά.
Το ζευγάρι των πρωταγωνιστών έχει μια ξεκάθαρη χημεία μεταξύ τους, με τον γενικά περιορισμένων υποκριτικών δυνατοτήτων Peter Nelson να μπαίνει όσο μπορεί στο πετσί του ρόλου του και να μην τον προδίδει, ενώ η κουκλάρα Sherilyn Fenn είναι χάρμα οφθαλμών και κλέβει την παράσταση όσο βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, ενώ δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι αναγκαίες σε μια exploitation ταινία σκηνές που βγάζει τα ρούχα της! Ο David Carradine που συμμετέχει και στην παραγωγή εμφανίζεται μετά το πρώτο μισάωρο, αλλά από εκείνο το σημείο και μετά είναι πραγματικός πρωταγωνιστής, επιβλητικός και γενικά σε μεγάλα κέφια, όσο και ο Michael Shaner στο ρόλο του μισογύνη και τρελαμένου Kreon που είναι όσο υπερβολικός όσο πρέπει.
Από εκεί και πέρα, αργοκίνητα σημεία δεν υπάρχουν στην ταινία, με τον ρυθμό να είναι γενικά πολύ καλός, τα επίπεδα της παραγωγής είναι κάτι παραπάνω από επαρκή για τον δεδομένα χαμηλό προϋπολογισμό και όλα συνοδεύονται από αρκετά καλή ηλεκτρονική μουσική και ατμοσφαιρική φωτογραφία. Το φινάλε επιφυλάσσει αρκετές εκπλήξεις, όπως και γενικά ολόκληρο το CRIME ZONE που είναι μια άδικα ξεχασμένη ταινία που ξεπερνάει με άνεση αρκετές προγενέστερες και μεταγενέστερες αντίστοιχες παραγωγές.
Κάποια προβληματάκια δεν μπόρεσε να αποφύγει ο σκηνοθέτης Luis Llosa (THE SPECIALIST, ANACONDA), όπως οι κακοστημένες και άνευρες σκηνές δράσης, κάποιες τρύπες στο σενάριο, ορισμένοι διάλογοι b-διαλογής και cheesy ερμηνείες από τους συνδευτικούς χαρακτήρες, αλλά σε γενικές γραμμές πρόκειται για μια διασκεδαστική και αρκετά επιτυχημένη b-movie επιστημονικής φαντασίας που λογικά θα ικανοποιήσει τους ολοένα και αυξανόμενους fans του post apocalyptic είδους και αξίζει να την ψάξει κανείς.
DVD Notes:
Δεν υπάρχουν γνωστές κυκλοφορίες στη χώρα μας.
Διεθνείς DVD εκδόσεις:
R2 Ολλανδία (Warner Home Video)
Η μοναδκή γνωστή έκδοση είναι χωρίς περικοπές και με εικόνα 4:3 fullscreen.