Ένας νεαρός επιδίδεται σε μπαράζ φόνων όταν επιστρέφει μαζί με τους γονείς του στο μέρος όπου χρόνια πριν η μητέρα του είχε βιαστεί και μείνει έγκυος από ένα μυστηριώδες πλάσμα.
Σχόλια:
Ορισμένες φορές εμείς οι horror fans βιαζόμαστε να κριτικάρουμε και να αδικήσουμε ταινίες μόνο και μόνο επείδή κυκλοφορησαν σε άσχημη για το είδος χρονική περίοδο. Προσωπικά αναγνωρίζω ότι τα 80’s ήταν μια από τις περιόδους για το cult- horror σινεμά που είχε συγκεντρωμένα σε εξίσου μεγάλο βαθμό τόσο τα στοιχεία ιδιοφυίας και πρωτότυπης δημιουργίας, όσο και τα στοιχεία παρακμής που έγιναν τελικά ο κανόνας για παραγωγές τρόμου, ιδίως στο δεύτερο μισό της δεκαετίας.
Πολύ πιθανό να έγιναν και οι ίδιοι αφορισμοί με το THE BEAST WITHIN του 1982 και γι αυτό ίσως σήμερα η ταινία να είναι ολίγον τι ξεχασμένη, υποεκτιμημένη και έν ολίγοις, κατάφωρα αδικημένη από κοινό και κριτικούς. Κι όμως, πρόκειται κατά την προσωπική μου άποψη για μια από τις καλύτερες ταινίες εκείνης της περιόδου που αναμιγνύει στοιχεί τυπικής ιστορίας λυκανθρώπων με ολίγο από συγκαλυμμένη μυθολογία H.P. Lovecraft, στοιχεία ιστορίας εκδίκησης και κατάρας και αρκετό gore που υποστηρίζεται από εντυπωσιακά κατά διαστήματα ειδικά εφέ.
Η ιστορία ξεκινάει στη δεκαετία του 60 όπου μια νιόπαντρη γυναίκα (Bibi Besch) την πρώτη μέρα του γάμου της με τον Eli (Ronny Cox) χάνεται σε δασώδη περιοχή και δέχεται επίθεση από άγνωστο ο οποίος την βιάζει. 17 χρόνια αργότερα, το ζευγάρι επιστρέφει στον συγκεκριμένο τόπο με τον γιο τους- προϊόν του προ 17ετίας βιασμού- να έχει σοβαρά προβλήματα υγείας τα οποία μπορεί να οδηγήσουν στον πρόωρο θάνατο του. Έτσι το ζευγάρι πρέπει να σφίξει τα δόντια και να ερευνήσει την ταυτότητα του μυστηριώδη βιαστή έτσι ώστε να δει πώς μπορούν να θεραπεύσουν την σπάνια πάθηση του γιου τους.
Ο τελευταίος αρχίζει να έχει επεισόδια κατά τα οποία από εκεί που είναι καθηλωμένος στο κρεββάτι ξαφνικά συνέρχεται και κόβει βόλτες έξω από το νοσοκομείο, αλλά υπόκειται επίσης σε μερική μεταμόρφωση κατά την οποία γίνεται υπερβολικά δυνατός και εξαιρετικά βίαιος. Φυσιολογικά δεν αργεί να επιδοθεί σε φαινομενικά τυχαίους φόνους ντόπιων, κάτι που κάνει τους γονείς του αλλά και την τοπική αστυνομία να είναι καχύποπτοι, ιδίως μετά από μια παρατεταμένη εξαφάνιση και απουσία του από το νοσοκομείο κατά τη διάρκεια της οποίας σημειώνεται άλλος ένας αιματηρός φόνος.
Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η κατάσταση του μικρού γιου επηρεάζεται έμμεσα ή άμεσα με μια αμαρτωλή ιστορία του χωριού και των κατοίκων του, κάτι που γίνεται βεβαιότητα και για τον ίδιο ο οποίος εντωμεταξύ όταν δεν κυκλοφορεί χαμένος στην οργή του κάνει τα γλυκά μάτια στην καταπιεσμένη κόρη ενός ντόπιου βαρύμαγκα.
Το να συζητήσω περισσότερο την ιδιαίτερα εμπνευσμένη υπόθεση θα ήταν αδικία για την ταινία και γι αυτούς που δεν την έχουν δει. Αρκεί απλώς να αναφέρω ότι οι αποκαλύψεις γίνονται με μαεστρία και με στρατηγικό τρόπο, ενώ η πολυπλοκότητα της ιστορίας δεν στερεί τίποτα από τα υπόλοιπα στοιχεία που υπάρχουν σε αφθονία. Έχουμε τρομερή ατμόσφιαρα, αρκετές σκηνές βίας και gore όπως και εκπληκτικά ειδικά εφέ που παραπέμπουν σε κλασικές στιγμές του σινεμά του φανταστικού της εποχής όπως το THE HOWLING και το THE THING. Ναι, δεν υπερβάλλω, τα εφέ του Tom Hoerber και της παρέας του είναι άμεσα συγκρίσιμα με την τελειότητα των Rob Bottin και Stan Winston και αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για να μπει το THE BEAST WITHIN στις καρδιές των horror fans που τυχόν δεν το ξέρουν ακόμα.
Πέρα από τον τρόμο και την εντυπωσιακή ατμόσφαιρα έχουμε επίσης αρκετές πρωτοκλασάτες ερμηνείες γενικά γνωστών πρωταγωνιστών που δίνουν ακόμα περισσότερη προστιθέμενη αξία στο θέαμα. Επίσης υπάρχει και κάμποσο υλικό για τους φανατίλες του H.P. Lovecraft το οποίο έχει φροντίσει προσεκτικά να βάλει μέσα στο σενάριο του ο Tom Holland χωρίς να διαστρεβλώνει την εικόνα της ιστορίας την οποία διηγείται. Για την πιστότητα του σεναρίου με το βιβλίο του Edward Levy το οποίο διασκευάζει δεν μπορώ να μιλήσω μιας και δεν το έχω διαβάσει, αλλά κάτι μου λέει ότι αυτό είναι μια λεπτομέρεια στην οποία δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να σταθεί κανείς.
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει η μουσική του θρυλικού Les Baxter, η τελευταία του δουλειά σε ταινία μεγάλου μήκους και την οποία ο ίδιος θεωρεί μια από τις κορυφαίες του, κάτι στο οποίο δεν μπορώ να διαφωνήσω ούτε στο ελάχιστο. Επίσης αξίζει μια αναφορά στην πρώτη εμφάνιση του τακτικού σε ταινίες τρόμου Tom Holland με το πρώτο του σενάριο σε ταινία τρόμου. Ο Αμερικανός δημιουργός λίγα χρόνια μετά θα τάραζε για άλλη μια φορά τα νερά του 80’s horror με τα FRIGHT NIGHT και CHILD’S PLAY.
Σε γενικές γραμμές μιλάμε για μια ταινία που τα έχει σχεδόν όλα, ακόμα κι αν προς το φινάλε δεν μπορεί να αποφασίσει αν θέλει να επικεντρωθεί προς την τυπική ιστορία λυκάνθρωπου ή στην ιστορία μυστηρίου, εκδίκησης και αποκαλύψεων που μάλλον είναι το κύριο σεναριακό ενδαφέρον.
Σίγουρα το τέρας του THE BEAST WITHIN έχει αρκετό περισσότερο βάθος από τον μέσο λυκάνθρωπο του Paul Naschy ή των THE HOWLING και AN AMERICAN WEREWOLF IN LONDON, οπότε απευθείας συγκρίσεις με το συγκεκριμένο υποείδος του τρόμου μοιάζουν κάπως ατυχείς, παρόλο που γενικά η κοινότητα κατατάσσει την ταινία στο ευρύτερο ‘λυκανθρωπικό‘ πεδίο. Κάτι τέτοιο από τη μία βολεύει για να γίνουν συγκρίσεις, αλλά στην βάση του είναι λανθασμένο και μετατοπίζει το ενδιαφέρον του THE BEAST WITHIN από εκεί που θέλει ο δημιουργός του.
Τώρα το πώς κατάφερε ο συμπαθέστατος Philippe Mora από την ολοκληρωτική επιτυχία του THE BEAST WITHIN να ξεπέσει στην ολοκληρωτική αποτυχία του HOWLING III – THE MARSUPIALS είναι κάτι που μόνο η μεταφυσική μπορεί να εξηγήσει. Το σίγουρο είναι ότι ο Γάλλος σκηνοθέτης εδώ δίνει τα ρέστα του και φτιάχνει μια σούπερ ταινία γεμάτη από εκείνα τα στοιχεία που κάνουν τους horror fans να πανυγηρίζουν.
DVD Notes:
Δεν υπάρχουν εκδόσεις σε DVD στη χώρα μας.
Διεθνείς DVD εκδόσεις:
R1 Αμερική (MGM- Midnite Movies) – Μαζί με το THE BAT PEOPLE
Η μοναδική αυτή γνωστή έκδοση είναι χωρίς περικοπές και με αναμορφική μεταφορά.