Ένα ζευγάρι μετακομίζει στο πατρικό σπίτι του ανδρός, ο οποίος με την άφιξη τους χρησιμοποιεί ένα αρχαίο βιβλίο με ξόρκια για να καλέσει δαίμονες από την κόλαση.
Σχόλια:
Τελικά ένα καλό σχέδιο marketing και οι σωστές συνθήκες μπορούν να κάνουν ακόμα και τις πιο απίθανες ταινίες να πιάσουν την καλή. Αν μάλιστα στα credits φιγουράρει το όνομα του θρυλικού ιδρυτή της Full Moon και για πολλούς διάδοχου του Roger Corman, Charles Band, τότε αυτός ο ισχυρισμός γίνεται ακόμα πιο στέρεος. Τυπική τέτοια περίπτωση το GHOULIES που βγήκε από τον δαιμόνιο exploitation παραγωγό και την παρέα του στον απόηχο της τρέλας που δημιούργησαν παγκοσμίως εκείνη την εποχή τα τριχωτά τερατάκια ονόματι GREMLINS του Joe Dante. Ακολούθησαν τα συγκεκριμένα δαιμόνια από τα βάθη της κόλασης του Luca Bercovici και λίγο αργότερα τα CRITTERS που όμως δεν πήγαν τόσο καλά οικονομικά σε σύγκριση με τα GHOULIES αν και σίγουρα ήταν καλύτερη ταινία από κάθε άποψη.
Επί της ουσίας η ταινία δεν ξεφεύγει από το γνώριμο επίπεδο ποιότητας (ή μη ποιότητας) που συναντάμε στην συντριπτική πλειοψηφία των ταινιών της Full Moon αλλά και της προγονής εταιρίας Empire Pictures που κυκλοφόρησε το συγκεκριμένο έπος. Όμως μέσα στον αχταρμά κακών ερμηνειών, πολύχρωμων 80’s χαρακτήρων και χοντροκομμένων ειδικών εφέ, το GHOULIES καταφέρνει μέχρι ενός σημείου να παραμένει διασκεδαστικό πάντα απευθυνόμενο στους b-μουβάδες και μόνο.
Πρόκειται για μια τυπική ιστορία αποκρυφισμού όταν ένα νεαρό ζευγάρι καταφθάνει στο πατρικό του άνδρα Jonathan Graves (Peter Liapis) που στο παρελθόν ήταν το άντρο του πατέρα του, πανίσχυρου μάγου με έλεγχο πάνω στα δαιμόνια της κόλασης. Με την άφιξη τους ο Jonathan αρχίζει να αποκτάει ξαφνικό ενδιαφέρον για τη μαύρη μαγεία το οποίο μεγαλώνει όταν πέφτει στα χέρια του ένα βιβλίο με ξόρκια και επικλήσεις δαιμόνων.
Στην πρώτη ευκαιρία και εκμεταλλευόμενος την απουσία της γυναίκας του Rebecca (Lisa Pelikan), ο Jonathan απαγγέλλει το ξόρκι και εμφανίζονται τα 5 δαιμόνια τσέπης που δίνουν τον τίτλο της ταινίας. Ο Jonathan θέλει να ελέγξει τους δαίμονες, όμως ο πατέρας του που στοχεύει να αναστηθεί και να ανακτήσει τον έλεγχο έχει διαφορετική γνώμη, όπως και η γυναίκα του Jonathan, ιδίως όταν τον πιάνει στα πράσα με κομπλέ τη γελοία ρόμπα τελετών του πατέρα του που έτυχε να βρίσκεται εκεί παραπέρα.
Προβλέψιμα, ο έλεγχος αρχίζει να χάνεται όταν τα κολλητάρια του ζευγαριού έρχονται στο σπίτι για επίσκεψη αγνοώντας ότι ο Jonathan τους έχει στήσει ολόκληρη παγίδα για να τους χρησιμοποιήσει ώστε να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο των δαιμόνων. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά έρχεται και η ανάσταση του σεβαστού πατέρα ο οποίος είναι ο αληθινός ηγέτης των μικρών τεράτων και αρχίζει το γλέντι δολοφονώντας τον ένα μετά τον άλλο τους παρευρισκόμενους.
Δεν χρειάζεται κανείς παρά την ελάχιστη επαφή με το έργο του Charles Band, της Empire Pictures και της Full Moon για να καταλάβει ότι τα πράγματα κινούνται εξ ολοκλήρου σε περιοχές «τόσο κακού που είναι καλό». Χωρίς λογική, συνοχή και ουσία, το GHOULIES είναι μια από τις κλασσικές στιγμές κακού Αμερικάνικου τρόμου των 80’s που δύσκολα θα απογοητεύσει τους φίλους του είδους. Όλα τα στοιχεία είναι εδώ: 80’s κουρέματα, πάρτι, άνοστες ατάκες και αρκετός mainstream «τρόμος» συμπληρώνουν την εικόνα μιας ταινίας που με κόστος μόλις 1.000.000 δολάρια καθάρισε 35.000.000 για όλους τους λάθος λόγους!
Πρώτα απ’ όλα ενώ όλα φωνάζουν ότι πρόκειται για φτηνή απομίμηση του GREMLINS, στην πραγματικότητα δεν έχει καμία απολύτως σχέση ούτε θεματικά αλλά ούτε και στην εξέλιξη του παρά σε ελάχιστες σκηνές που περνούν απαρατήρητες. Δεν υπάρχουν πολλά τερατάκια αλλά μόνο 5 που όμως σε καμία στιγμή δεν γίνονται πρωταγωνιστές όπως στην ταινία του Joe Dante. Και εδώ επανερχόμαστε στο σχέδιο marketing και το επιχειρηματικό δαιμόνιο του Charles Band. Και πιστέψτε με, είναι πραγματικό κατόρθωμα να κάνει τόσο μεγάλες εισπράξεις μια τόσο κακή ταινία!
Πάντως έχει πολύ γέλιο σε πολλές στιγμές και ενώ τα τερατάκια δεν είναι ούτε συμπαθητικά όπως τα Gremlins, ούτε όσο απειλητικά είναι τα Critters και είναι και εξαιρετικά δυσκίνητα, καταφέρνουν να προκαλούν το χάος έστω και για μικρό χρονικό διάστημα. Αξιοσημείωτη είναι η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση της Mariska Hargitay, γνωστής από την αστυνομική σειρά LAW AND ORDER.
Επίσης η ερμηνεία του δοσμένου στο ρόλο του Peter Liapis είναι από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν, όσο και κάποιες αρκετά ατμοσφαιρικές στιγμές ιδίως στην έναρξη και κατά τη διάρκεια των διάφορων τελετών και δαιμονικών επικλήσεων. Κατά τα λοιπά έχουμε μια ατελείωτη συσσώρευση κλισέ, τραγελαφικών ερμηνειών και σεναρίου χωρίς λογική, ενώ το gore και η βία είναι σχεδόν ανύπαρκτες μιας και η τελική έκδοση της ταινίας ήταν αρκετά «νερωμένη» για να στοχεύσει σε πιο mainstream κοινό μικρότερων ηλικιών.
Με λίγα λόγια, δύσκολα χάνει κανείς με καλή παρέα!
DVD Notes:
Η ταινία κυκλοφορεί σε double bill μαζί με το GHOULIES II από την Audio Visual.
Διεθνείς DVD εκδόσεις:
R1 Αμερική (MGM) R2 Μ. Βρετανία (MGM)
Και οι δυο εκδόσεις είναι χωρίς περικοπές και παρόμοιες με την Ελληνική. Η R1 περιέχει και το trailer