Σχόλια: Άλλο ένα από εκείνα που είχα δει μικρός και ξαναθυμήθηκα πρόσφατα, που το έβαλε η TV μια ξεχασμένη ώρα μετά τα μεσάνυχτα. Εγώ, βέβαια, πιστός στον όρκο μου για συνεχή ενημέρωση των b-μουβάδων έκατσα και το είδα, με τις μνήμες από την πρώτη προβολή του να αναδύονται στο νου μου. Βλέπετε, είχα αποφασίσει ότι θα μου άρεσε η ταινιούλα, οπότε έριξα νερό στο πρόσωπο, έφτιαξα ένα καφεδάκι φίλτρου και ξεκίνησα.
Βασισμένο στο βιβλίο του Bram Stoker, του ανθρώπου που χάρισε στην ανθρωπότητα το Δράκουλα, The Jewel of Seven Stars, το THE AWAKENING ξεκινάει στα αμμώδη τοπία της Αιγυπτιακής ερήμου, όπου ο αρχαιολόγος Matt Corbeck (Charlton Heston) μαζί με τη βοηθό του ανακαλύπτει έναν άγνωστο αρχαίο τάφο, χωρίς επιγραφές και σήμανση παρά μόνο κάποιες αρχαίες προειδοποιήσεις ότι το περιεχόμενό του πρέπει να μείνει ως έχει αλλιώς οι συνέπειες θα είναι πολύ μεγάλες για όποιον αγνοήσει τις προειδοποιήσεις.
Η αρχαιολογική ομάδα καταλήγει ότι μάλλον πρόκειται για τον τάφο μιας Βασίλισσας που επίτηδες έμεινε κρυφός, μιας και οι προειδοποιήσεις αφήνουν να εννοηθεί ότι επρόκειτο για ένα πολύ κακό κορίτσι της Αρχαίας Αιγύπτου, που σε κάθε περίπτωση είναι πολύ καλύτερα να συνεχίσει να είναι θαμμένη και ξεχασμένη. Η αναφορά τους σε κάποια που «δεν μπορεί να ονομαστεί» ενισχύουν ακόμα περισσότερο κάτι τέτοιο.
Φυσικά, ο δικός μας δε μασάει από τέτοια και προχωράει μαζί με τη βοηθό του στην πλήρη ανασκαφή του τύμβου. Η έγκυος στον 7ο μήνα γυναίκα του, όμως, δε φαίνεται να ενθουσιάζεται με αυτή την περίπτωση, μιας και το μόνο που ζητάει είναι την προσοχή και τη φροντίδα του άντρα της κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της, κάτι που ο τελευταίος αποτυγχάνει να της δώσει αφού το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να ξεθάψει τα ιστορικά λείψανα της μυστηριώδους Κάρρα. Και αυτό και κάνει, χωρίς να δώσει ιδιαίτερη βάση στις επιπλοκές και την πρόωρη γέννηση της γυναίκας του που αρχίζουν αμέσως μετά το άνοιγμα του τύμβου.
Η δράση μεταφέρεται 18 χρόνια μετά στο Λονδίνο, όπου ο Corbeck έχει χωρίσει με την γυναίκα του και έχει χάσει επαφή με την κόρη του, που πλέον έχει φτάσει τα 18. Η τελευταία αποφασίζει πως ήρθε ώρα να πλησιάσει τον πατέρα της, και αυτό κάνει. Από αυτό το σημείο, όμως, αρχίζει μια σειρά παράξενων γεγονότων και θανάτων που κάνουν τον Corbeck να πιστέψει ότι κάτι κατακλυσμικό λαμβάνει χώρα, κάτι που σχετίζεται με την μοχθηρή βασίλισσα Κάρρα και την κόρη του.
Όταν ήμουν μικρός και το είχα πρωτοδεί με είχε ξενίσει η έλλειψη τεράτων, στη συγκεκριμένη περίπτωση οι ορδές από ξαναζωντανεμένες μούμιες που περίμενα να δω επηρεασμένος από τον τίτλο. Οι ορδές αυτές ποτέ δεν εμφανίστηκαν κι έτσι εγώ έμεινα απογοητευμένος από το βαρετό θέαμα που έβλεπα, μιας και ο ψυχολογικός τρόμος δε μου έλεγε και πολλά λόγω ηλικίας.
Τώρα που είμαι μεγαλύτερος (και σοφότερος;) επιμένω ότι η ταινία έχει κάποιες κοιλιές και βαρετά σημεία, αλλά σε καμία περίπτωση δε μπορώ να αρνηθώ μια γνήσια δύναμη που εκπέμπει.
Αυτή η δύναμη προέρχεται κυρίως από την βαριά μυστικιστική ατμόσφαιρα που με επιτυχία δημιούργησε ο πασίγνωστος σήμερα Mike Newell, παρά από κάποιες σεναριακές αποκαλύψεις οι οποίες μάλλον δεν προκαλούν ιδιαίτερη έκπληξη στον εξοικειωμένο b-μουβά, που σίγουρα τις έχει μαντέψει από πολύ πριν συμβούν.
Πάντως, ο κρυφός τρόμος και η αίσθηση της ολοένα και αυξανόμενης απειλής είναι σταθερά στη περισσότερη διάρκεια της ταινίας, ενώ η ερμηνεία του Heston πειστικότατη όπως συνήθως. Κάποιες σκηνές gore προσθέτουν στο όλο εγχείρημα, ενώ η φωτογραφία γενικά είναι καλή και κατά διαστήματα επιβλητική. Προς το φινάλε, το κλίμα φτάνει πολύ καλά σημεία κορύφωσης, και το φινάλε (αν και αναπόφευκτο) λογικά θα αφήσει έντονα συναισθήματα στο θεατή.
Γενικά, το THE AWAKENING είχε εισπράξει καλές κριτικές στην εποχή του, όχι όμως τόσο από τους οπαδούς του τρόμου, που ολίγον τι «ξενέρωσαν» με την ατολμία του Newell να μπει πιο βαθιά στα δρώμενα. Σαν σενάριο έχει αρκετό ενδιαφέρον, αν και φαντάζομαι δύσκολα θα μπορεί να συγκριθεί με το βιβλίο του Bram Stoker, το οποίο ομολογουμένως δεν έχω καταφέρει να διαβάσω.
Όλοι όμως ξέρουμε ότι στο b-movies.gr δεν ψάχνουμε τις καλύτερες μεταφορές βιβλίων, αλλά απλά ζητάμε από τις ταινίες τρόμου που βλέπουμε να έχουν τα βασικά στοιχεία της επιτυχίας, όπως αγωνία, ένταση, gore και γυμνό, άντε και κανέναν αποτελεσματικό «κακό» που ενδέχεται να μας τρομάξει. Σε γενικές γραμμές το THE AWAKENING τα έχει όλα αυτά, οπότε είμαστε ικανοποιημένοι!
Όχι ότι πανηγυρίζουμε κι όλας, αλλά τουλάχιστον η προβολή του μέχρι ένα σημείο μας αποζημιώνει. Κι αυτό το λέει κάποιος που κάθισε μέχρι τις 5:00 το πρωί και το είδε, οπότε κάποια αξία θα έχει!
|