Σχόλια: Οι φίλοι του ευρύτερου cult κινηματογράφου ίσως έχουν παρατηρήσει ότι κάθε τόσο κυκλοφορεί χωρίς ιδιαίτερη προειδοποίηση μια ταινία που ταράζει τα νερά και προκαλεί θόρυβο στη σκηνή και αμέσως καταξιώνεται ως cult επιτυχία. Τη δεκαετία του ‘70 είχαμε το DAWN OF THE DEAD, αρχές δεκαετίας ’80 είχαμε το THE EVIL DEAD, 5 χρόνια μετά το RE-ANIMATOR, και στις αρχές τις δεκαετίας του ’90 το BRAINDEAD. Από τότε γενικά δεν έχει παρατηρηθεί κάποια επιτυχία αντίστοιχου βεληνεκούς, εκτός αν συμπεριλάβει κανείς το άξιο αλλά όχι ιδιαίτερα γνωστό RIKI OH: THE STORY OF RICKY.
Δεν χρειάστηκε παραπάνω από τα πρώτα δέκα λεπτά για να συνειδητοποιήσω ότι το EVIL ALIENS πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να πάρει τη θέση του σ’ αυτό το ιδιότυπο πάνθεον.
Η εναρκτήρια σεκάνς τα κάνει όλα πιο λιανά, με το αποκαλυπτικό αφ’ υψηλού πλάνο ενός ζευγαριού την ώρα ζωώδους σεξ, που διακόπτεται από την απαγωγή τους από τους εξωγήινους του τίτλου, που έχουν περισσότερο στο νου τους τις φρικαλεότητες παρά τα πειράματα. Προς αυτό το σκοπό, βιάζουν το αρσενικό με ένα ανατριχιαστικό εργαλείο που μοιάζει με δονητή, αλλά αρκετά πιο…κοφτερό, και μετά κάνουν μια ιδιότυπη εξωσωματική γονιμοποίηση στο θηλυκό. Το θράσος και η κακογουστιά της συγκεκριμένης σκηνής από την αρχή ως το τέλος της δείχνει ξεκάθαρα ότι το EVIL ALIENS δεν πρόκειται να είναι η συνηθισμένη σπλατεριά χαμηλού προϋπολογισμού. Αλλού, μια νεαρή δημοσιογράφος που δεν έχει ιερό και όσιο και ιδιαίτερα ενεργή σεξουαλικά ενημερώνεται για τους ισχυρισμούς της μικρής Ουαλέζας και στέλνεται με το συνεργείο της και δύο ειδικούς σε θέματα εξωγήινων για ένα ρεπορτάζ που θα ανεβάσει λιγάκι την ακροαματικότητα του καναλιού. Προορισμός είναι ένα νησί που ο μόνος τρόπος να πάει κανείς είναι πριν την παλίρροια που σκεπάζει τον δρόμο με θαλασσινό νερό. Αυτό από μόνο του προδιαθέτει για τρελό γλέντι, το οποίο η ταινία προσφέρει απλόχερα σε κάθε ευκαιρία από εδώ και πέρα.
Η άφιξη της ομάδας στο σπίτι της οικογένειας της μικρής Ουαλέζας συμπίπτει με την γνωριμία με τα 3 της αδέλφια σε ημί- κτηνώδη κατάσταση, που μιλούν μόνο Gaelic, αλλά έχουν φοβερές ατάκες κατά των Άγγλων!
Η μικρή αφηγείται την ιστορία στη δημοσιογράφο, που μαζί με το συνεργείο της την αντιμετωπίζουν με αρκετή δυσπιστία, εκτός από τον computer nerd της παρέας, που δηλώνει φανατικός των UFO και ότι δεν πρέπει τόσο γρήγορα να απορρίψουν την ιστορία της μικρής. Μάλιστα κάποια στιγμή τα παίρνει στο κρανίο, δίνοντας μια από τις πολλές φοβερές ατάκες της ταινίας, «Nobody fucks with a UFO enthusiast»!
Παρόλα αυτά, οι υπόλοιποι τον καταρρακώνουν χλευάζοντας την ιστορία της νεαρής Ουαλέζας. Επίσης κατασκευάζουν ψεύτικα εξωγήινα σημάδια στον αγρό σε μια προσπάθεια να αποκτήσει περιεχόμενο η εκπομπή τους, καλώντας και επαγγελματίες ηθοποιούς που κάνουν μια απίστευτα trashy αναπαράσταση του βιασμού και απαγωγής. Η συγκεκριμένη είναι μια ακόμα σκηνή highlight στην ταινία, ένα εύστοχο και πικάντικο σχόλιο για το χαμηλό επίπεδο ψευτοδημοσιογραφικών εκπομπών, που στην πραγματικότητα είναι σκανδαλοθηρικό exploitation. Μετά από αυτή τη σκηνή δεν μπόρεσα παρά να σκεφτώ ότι κάτι παρόμοιο θα έκαναν και συνεργεία δικών μας τηλεοπτικών σκουπιδιών, και πώς θα μπορούσε να είχε γίνει η συγκεκριμένη σκηνή αν ο σκηνοθέτης Jake West είχε δει καμία από τις δικές μας αντίστοιχες ή κανένα πρωινάδικο!
Εντωμεταξύ, η παρέα μας πεπεισμένη ότι δεν πρόκειται να συναντήσουν εξωγήινους αρχίζει την κραιπάλη με κοκό και μπάφους, αλλά ξαφνικά βλέπουν στον ορίζοντα για πρώτη φορά τους εξωγήινους να ξεσκίζουν ένα γαϊδούρι. Η δημοσιογράφος αντιλαμβάνεται ότι αυτή είναι η ευκαιρία τους και πηγαίνει με τον κάμεραμαν μέσα στο εξωγήινο σκάφος- βάση. Εντωμεταξύ, τα 3 αδέλφια οπλίζονται με κουράγιο, χαντζάρα και αλυσοπρίονα και πάνε να πάρουν εκδίκηση για το αδικοχαμένο γαϊδούρι. Η μονομαχία με τους εξωγήινους είναι μια ακόμα κλασσική σκηνή, κάτι μεταξύ BRAINDEAD και ONCE UPON A TIME IN THE WEST.
Από highlight σε highlight εντωμεταξύ, γιατί είχε προηγηθεί η απίστευτα gory και υπερβολική γέννηση του εξωγήινου μέσα (ναι, μέσα) από την ντόπια Ουαλέζα.
Αρχίζει, λοιπόν το κυνηγητό, με ασταμάτητη δράση, καταπληκτικά ειδικά εφέ και τρελές σπλατεριές που εύκολα φτάνουν τα επίπεδα THE EVIL DEAD και BRAINDEAD. Οι συγκεκριμένες ταινίες είναι και οι κύριες επιρροές του EVIL ALIENS, που όμως έχει ακόμα πολλές αναφορές σε Ασιατικό σινεμά, με πίδακες αίματος, πάντα πάνω στα πρόσωπα των ηρώων. Η παροιμιώδης σκηνή με την επιλογή όπλων, όπου η πρωταγωνίστρια αφήνει στην άκρη τη μηχανή του γκαζόν και διαλέγει ένα δόρυ με πριόνι στην άκρη είναι φανερή αναφορά τόσο στο BRAINDEAD όσο και στο PULP FICTION, αλλά δοσμένες με πραγματικά πανέξυπνο τρόπο. Άλλες αναφορές και επιρροές περιλαμβάνουν τα PREDATOR, DAWN OF THE DEAD, STAR TREK, THE X FILES και πολλά άλλα που θα πάρει πολύ χρόνο να απαριθμήσω.
Οι ατάκες είναι ασταμάτητες, με την καλύτερη να είναι από την δημοσιογράφο όπου όλο απορία ρωτάει έναν από τους υπόλοιπου που προσπαθεί να καρφώσει τάβλες στα παράθυρα για να εμποδίσει τους εξωγήινους από το να μπουν μέσα «Γιατί το κάνεις αυτό, αφού ποτέ δεν λειτουργεί στις ταινίες με ζόμπι»!
Έξυπνη είναι επίσης η χρήση σχεδόν όλων των κλισέ του είδους, που λειτουργούν 100% υπέρ της ταινίας, όπως εκεί που προσπαθούν να ξεφύγουν από τους «μοχθηρούς Εξωγήινους» και επί τέλους μπαίνουν στο φορτηγάκι, ο οδηγός αντί να το ξεκινήσει γυρνάει και τους λέει «Σας πάω στοίχημα ότι δεν θα ξεκινήσει». Το Βαν τελικά ξεκινάει, αλλά αμέσως μετά κολλάν οι ταχύτητες!
Είναι φανερό ότι ο τριαντάρης Άγγλος σκηνοθέτης Jake West θα μπορούσε να είναι ένας νέος Tarantino στα πρώτα του βήματα. Φανερό ταλέντο, δείχνει μεγάλη ευφυΐα παρόλα τα αρκετά περιορισμένα οικονομικά μέσα της τάξης των περίπου $1.800.000 και κάνει ένα πραγματικό πάρτι για fans των παλιών καλιών b-movies. Ο West δεν πέφτει στην παγίδα του να δώσει μια «Αμερικάνικη» ποιότητα στους ήρωες και στις καταστάσεις, αλλά αντίθετα εκμεταλλεύεται στο έπακρο την Βρετανική καταγωγή του δίνοντας στο EVIL ALIENS αν μη τι άλλο μια φρεσκάδα που λείπει σε αντίστοιχες κλισσαρισμένες Αμερικάνικες παραγωγές, μια πρακτική που είδαμε ξανά πρόσφατα στο εξαιρετικά επιτυχημένο SHAUN OF THE DEAD.
Σε στιγμές είναι κακόγουστο και αποκρουστικό, όπως την εναρκτήρια σεκάνς που δίνεται με εξαιρετική λεπτομέρεια, άλλες γίνεται απίστευτα αστείο με τις… Ταραντινικές ατάκες, και άλλες απλά σε απορροφάει και σε κρατάει στην άκρη του καθίσματος. Όλα αυτά, όμως, μοιάζουν προσεκτικά σχεδιασμένα και άψογα εκτελεσμένα από τον West, που βρίσκει την χρυσή τομή και βάζει όλα αυτά τα συστατικά σε απόλυτη αρμονία.
Οι τυπικά εχθρικοί στο σινεμά τρόμου κριτικοί, ήδη έχουν αρχίσει να μειώνουν το EVIL ALIENS κατηγορώντας το για έλλειψη πρωτοτυπίας. Και πραγματικά, μπορεί να μην έχει ούτε μία πραγματικά πρωτότυπη ιδέα, αλλά ο τρόπος που ο West χειρίζεται τις αναφορές και τα κομμάτια από άλλες ταινίες του είδους είναι απλά καταπληκτικός. Έτσι κι αλλιώς όλες οι ιδέες έχουν γίνει στο παρελθόν στη σκηνή τρόμου και Ε/Φ. Μήπως οι ταινίες του καθ' όλα σεβαστού Quentin Tarantino έχουν κάτι που δεν έχει ξαναγίνει στο παρελθόν; Ένας ψαγμένος b-μουβάς ξέρει την απάντηση, αλλά ξέρει επίσης ότι δεν έχει καμία σημασία, γιατί ακόμα και έτσι, το να το κάνεις να λειτουργήσει είναι μια άλλη καθόλου απλή ιστορία. Και ο West λειτουργεί το EVIL ALIENS και το λειτουργεί μια χαρά!
Απλά κλασσικό! |