Σχόλια:
Το MURDER ROCK είναι η επιστροφή του μεγάλου Maestro του gore στο giallo σε μια περίοδο της καριέρας του που η δημιουργικότητά του δεν ήταν στα προηγούμενα επίπεδα που κορυφώθηκαν με τα HOUSE BY THE CEMETERY και THE NEW YORK RIPPER. Από το 1983 και μετά, ο Fulci έκανε πολύ καιρό να ξαναβρεί τον παλιό καλό του εαυτό, με αποτέλεσμα να απογοητεύσει τους χιλιάδες οπαδούς του ανά τον κόσμο που περίμεναν με ανυπομονησία την επιστροφή του σε ποιοτικά μονοπάτια γοτθικού και ατμοσφαιρικού τρόμου.
Το MURDER ROCK γενικά κατατάσσεται στην κατηγορία των gialli, και σε ορισμένες στιγμές του είναι αρκετά ατμοσφαιρικό, αλλά μέχρι εκεί. Φανερά επηρεασμένος από την πρωτοφανή επιτυχία του FLASHDANCE παγκοσμίως, ο Fulci προσπάθησε να συνδυάσει την αγωνία και το μυστήριο του giallo με συνεχή πλάνα χορογραφιών στο ρυθμό ντίσκο μουσικής της εποχής, με το να μεταφέρει τη δράση σε μια σχολή χορού που διευθύνεται από την όμορφη Candice Norman που ερμηνεύεται από την γεννημένη στην Αθήνα Όλγα Καρλάτου. Οι φίλοι του Fulci θα τη θυμούνται ασφαλώς από την ανεπανάληπτη σκηνή στο ZOMBIE 2 όπου γνωρίζει τι σημαίνει βία κατά των ματιών, προτού φαγωθεί από τα πεινασμένα ζόμπι.
Δυστυχώς για τον μεγάλο maestro, ο συνδυασμός αυτός δεν λειτουργεί και τόσο καλά, μιας και παρεμβάλλονται συνεχώς σκηνές χορού στη δράση κάτι που δεν βοηθάει καθόλου μα καθόλου την ατμόσφαιρα που με κόπο και φιλότιμο προσπαθεί να δημιουργήσει ο Fulci. Όμως, τα τεχνάσματα που χρησιμοποιεί προς αυτό τον σκοπό ο Fulci δεν λειτουργούν σχεδόν καθόλου, με αποκορύφωμα την ατυχή οπωσδήποτε έμπνευση να χρησιμοποιήσει φώτα που αναβοσβήνουν συνεχώς μέσα στη σχολή την ώρα που είναι έτοιμη να κλείσει. Αυτό το κολπάκι, όχι μόνο δεν βοηθάει στην δημιουργία έντασης και σασπένς, αλλά καταντάει κουραστικό και εκνευριστικό μιας και αργά ή γρήγορα ζαλίζει τον θεατή.
Το gore είναι υπερβολικά συγκρατημένο για ταινία του Fulci, και περιορίζεται σε πλάνα του δολοφόνου να βυθίζει μια διακοσμητική βελόνα κάτω από το αριστερό στήθος των θυμάτων του, αφού προηγουμένως τις κοιμίζει με χλωροφόρμιο.
Η υπόθεση μπλέκεται όταν η Candice αρχίζει να υποψιάζεται τον George (Ray Lovelock του LET SLEEPING CORPSES LIE και THE LAST HOUSE ON THE BEACH) για τους φόνους λόγω ενός ονείρου που είδε, κάτι που φαίνεται να συμμερίζεται και ο Επιθεωρητής Borges (Cosimo Cinieri του MANHATTAN BABY) που ερευνά την υπόθεση.
Σε ρηχά νερά κινείται ολόκληρη η ταινία, με ελάχιστες στιγμές πραγματικού ενδιαφέροντος και σασπένς, ενώ ακόμα και η κατάληξη σε κάποια φάση μοιάζει αναπόφευκτη, με την ταυτότητα του φονιά ψιλοξεκαθαρισμένη σε σημείο που οι έμπειροι θεατές να την έχουν ψυλλιαστεί τη δουλειά από την αρχή. Το μόνο σημείο στο οποίο το MURDER ROCK δεν δείχνει φειδώ είναι το γυμνό, με αρκετά γυμνόστηθα και αισθησιακά πλάνα τόσο της Καρλάτου όσο και των υπόλοιπων θηλυκών παρουσιών, σε σημείο φανερά μεγαλύτερο από τον μέσο όρο που συνήθως συναντάμε σε ταινίες του Lucio Fulci.
Πάντως είμαι σίγουρος ότι οι οπαδοί του Fulci δεν χρειάζονται κίνητρο για να ασχοληθούν με το MURDER ROCK, αλλά τελειώνοντας αφήνει μια πικρή γεύση στο στόμα, ίσως λόγω της συνειδητοποίησης ότι η καλή φόρμα του βασιλιά του gore μοιάζει να έχει χαθεί ανεπιστρεπτί.
Πάντως γενικά πρόκειται για ένα δεμένο giallo με το σχετικό ενδιαφέρον και ρυθμό του, ενώ τα συναισθήματα νοσταλγίας διορθώνονται αμέσως με επαναπροβολή του NEW YORK RIPPER, έτσι για να έρθουμε λιγάκι στα ίσα μας!
|