Ένα ζευγάρι καταφθάνει σε μια μικρή Βρετανική πόλη του 19ου αιώνα όταν πληροφορούνται ότι κληρονόμησαν ένα σπίτι εκεί μετά τον θάνατο του αδελφού του άνδρα υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες. Όμως οι παράξενοι θάνατοι συνεχίζονται και το ζευγάρι υποπτεύεται ότι ίσως κρύβεται πίσω τους ένας ντόπιος θεολόγος που κρατάει την κόρη του σχεδόν παγιδευμένη μέσα στο σπίτι.
Σχόλια:
Η συγκεκριμένη ταινία που γυρίστηκε ταυτόχρονα με το κλασσικό THE PLAGUE OF THE ZOMBIES με το οποίο μοιράζεται την συντριπτική πλειοψηφία των σκηνικών, είναι μια από τις λίγες παραγωγές της Hammer films στις οποία δεν παίζουν οι Christopher Lee και Peter Cushing, ή έστω κάποιος από τους δύο. Αυτό όμως δεν σημαίνει κάτι για την ποιότητα της, που δεν έχει να ζηλέψει σχεδόν τίποτα από τις άλλες με το φοβερό δίδυμο του Βρετανικού τρόμου.
Σ’ αυτό βοηθούν τόσο το στέρεο σενάριο και η πανταχού παρούσα ατμόσφαιρα μυστηρίου, όσο και οι ερμηνείες των λιγότερο γνωστών πρωταγωνιστών, τα ονόματα των οποίων μπορεί εκ πρώτης όψεως να αποθαρρύνουν τους λάτρεις του κλασσικού τρόμου από το να βάλουν το συγκεκριμένο δισκάκι στο DVD player. Και κάτι τέτοιο θα είναι κρίμα μιας και πρόκειται για μια τυπικά διασκεδαστικότατη ταινία μυστηρίου που τιμάει το όνομα των μεγάλων στούντιο τα οποία την παρήγαγαν.
Η υπόθεση είναι τυπική για Hammer. Σε μια μικρή πόλη το 19ο αιώνα μυστηριώδεις θάνατοι αρχίζουν να λαμβάνουν χώρο. Τα θύματα βρίσκονται με πρησμένα και μελανιασμένα πρόσωπα σαν να δέχτηκαν θανατηφόρα τσιμπήματα φιδιού. Ένα από αυτά είναι ο αδελφός του πρωταγωνιστή Harry George Spalding (Ray Barrett) που κληρονομεί μετά το θάνατο του αδελφού του το απομακρυσμένο εξοχικό του σπίτι στην εν λόγω περιοχή. Έτσι, μαζί με τη γυναίκα του καταφθάνουν στο χωριό με στόχο να ζήσουν το υπόλοιπο της ζωής τους στη φύση και την ηρεμία του εξοχικού.
Δυστυχώς γι αυτούς η ηρεμία δεν διαρκεί πολύ καθώς ένας ντόπιος που χαρακτηρίζεται ως «τρελός» από τους υπόλοιπους κατοίκους βρίσκεται νεκρός με τα ίδια ακριβώς συμπτώματα με τους υπόλοιπους, λίγο μετά που απόλαυσε το τελευταίο του γεύμα στο σπίτι του ζευγαριού όπου τους προειδοποίησε για παράξενα συμβάντα στην περιοχή που σχετίζονται με το θάνατο του αδελφού του Spalding.
Μέσα σε όλα και ο αινιγματικός γείτονας του ζευγαριού και Δρ. θεολογίας Franklyn (Noel Willman) με την καταπιεσμένη κόρη του την οποία δεν αφήνει να κάνει ρούπι από το σπίτι, πόσο μάλλον να μιλάει με ξένους. Η τελευταία δίνει στο ζευγάρι να καταλάβουν ότι κάτι δεν πάει καλά και ότι ο πατέρας της μπορεί να είναι αναμεμιγμένος. Προσθέστε και τον μυστηριώδη υπηρέτη που σκάει σαν μαϊντανός παντού και ο φίλος Spalding είναι πλέον αποφασισμένος να ανακαλύψει το τρομερό μυστικό του χωριού. Μαζί του ο ντόπιος ιδιοκτήτης μπαρ που ξεπερνάει τα κολλήματα που είχε αρχικά και σπεύδει να βοηθήσει στην εκταφή τόσο του αδελφού του Spalding όσο και άλλων πρόσφατων θυμάτων του λεγόμενου «Μαύρου Θανάτου» για να προσδιορίσουν τα αίτια θανάτου.
Όλα καταλήγουν σε μια κατάρα από τις Ινδίες προϊόν της οποίας είναι το πλάσμα του τίτλου που είναι και ο δράστης των μυστηριωδών εγκλημάτων, κάτι που έγινε ξεκάθαρο από τα πρώτα δευτερόλεπτα της προβολής. Όμως δεν είναι αυτό το ενδιαφέρον του THE REPTILE το οποίο ασχολείται περισσότερο με το «ποιος» και το «γιατί», παρά με το «πώς» της ιστορίας.
Αποτέλεσμα είναι το μυστήριο να ξεδιπλώνεται αργά και ατμοσφαιρικά στην παράδοση των ταινιών της Hammer, χωρίς μεγάλες εκρήξεις αλλά με το ενδιαφέρον να παραμένει σε σταθερά επίπεδα από την αρχή ως το τέλος. Ακόμα και σε στιγμές που οι έμπειροι fans της σκηνής θα δουν από χιλιόμετρα το τι πρόκειται να συμβεί, υπάρχει εκείνη η γοητεία των παραγωγών της θρυλικής εταιρίας στην οποία λίγοι αληθινοί φίλοι και φίλες του τρόμου μπορούν να αντισταθούν.
Οι χαρακτήρες αρχέτυποι και παρόντες στις περισσότερες ταινίες του μεγάλου στούντιο. Υπάρχει ο τσακισμένος και παραδομένος στη μοίρα του επιστήμονας, ο νεοφερμένος στην πόλη που θα μπλέξει σε μια τρομακτική ιστορία άθελά του, η δυναμική εκεί που χρειάζεται γυναίκα του και ο κατά βάθος καλοκάγαθος ντόπιος η συμμετοχή του οποίου θα είναι καταλύτης στη λύση του μυστηρίου και την κορύφωση.
Όσο για το πλάσμα, είναι μια από τις λίγες φορές που τα ειδικά εφέ βγάζουν ασπροπρόσωπη την Hammer δίνοντας ένα εντυπωσιακό τέρας, που ναι με ν δεν εκμεταλλεύεται όσο θα έπρεπε από το σενάριο, με μόνο στο φινάλε να το βλέπουμε στην ολότητα του, αλλά που έχει περάσει με άνεση το τεστ του χρόνου. Ο αδυσώπητος χρόνος στο πέρασμα του οποίου λίγες από τις ιστορικές ταινίες της Hammer άντεξαν με αποτέλεσμα πολλές σήμερα να μοιάζουν αφελείς και cheesy.
Αυτό ευτυχώς δεν ισχύει για το THE REPTILE που 40 και βάλε χρόνια μετά προσφέρει κλασσική ρετρό- ψυχαγωγία στους λάτρες του παλιού καλού τρόμου.
Όλες οι εκδόσεις είναι χωρίς περικοπές, με αναμορφική μεταφορά και περιέχουν τα ίδια πλούσια extras.
Η Γαλλική έκδοση υστερεί αρκετά στα extras.
Η Αμερικάνικη έκδοση κυκλοφορεί και σε double-bill με το THE LOST CONTINENT.
Η Γερμανική έκδοση κυκλοφορεί και σαν μέρος του Hammer boxed- set μαζί με τα FRANKENSTEIN CREATED WOMAN, THE VENGEANCE OF SHE, THE ABOMINABLE SNOWMAN και THE MEN OF SHERWOOD FOREST.