Σχόλια: Ώρα χαράς για έναν δηλωμένο οπαδό του Ιταλικού αστυνομικού θρίλερ της δεκαετίας του ’70 με τη συγκεκριμένη αρκετά άγνωστη αλλά καθ’ όλα άξια ταινία. Πρόκειται για μια ταινία ληστείας και όπως οι περισσότερες της συγκεκριμένης περιόδου από τη γειτονική χώρα, το THE MASTER TOUCH παραδίδει τα αγαθά και με το παραπάνω.
Η ιστορία είναι η κλασσική. Ένας βιρτουόζος διαρρήκτης ονόματι Steve (Kirk Douglas) αποφυλακίζεται μετά από 3 χρόνια στη στενή, ποινή που το επιβλήθηκε για μια δουλειά που είχε αναλάβει από τον τοπικό μαφιόζο και που ήταν η πρώτη που δεν ανέλαβε μόνος του. Ως εκ τούτου, ο Steve είναι καχύποπτος με κάθε είδους συνεργασία, πόσο μάλλον με τον ίδιο άνθρωπο, ο οποίος τον ζητάει για ακόμα μια μεγάλη δουλειά σχεδόν τη στιγμή που πάτησε το πόδι του για πρώτη φορά έξω από το κατώφλι της φυλακής.
Η πρόταση του μαφιόζου περιλαμβάνει έναν εξαιρετικά δύσκολο στόχο, που μόνο ο Steve μπορεί να καταφέρει, με έπαθλο ένα εκατομμύριο δολάρια. Ο Steve ευγενικά αρνείται τη δουλειά, αλλά τελικά αποφασίζει να την εκτελέσει μόνος του, χωρίς να πληροφορήσει τον τοπικό μαφιόζο και πρώην εργοδότη του. Έτσι πληροφορεί την κοπέλα του Anna (Florinda Bolkan) που τόσο καιρό τον περίμενε να βγει από τη φυλακή για το «τελευταίο κόλπο» που θα τους εξασφαλίσει.
Σε μια τυχαία συνάντηση ο Steve πιάνει φιλίες με έναν νεαρό ονόματι Marco (Giuliano Gemma) που είναι ακροβάτης στο γειτονικό τσίρκο και τον πείθει να συνεργαστούν στη συγκεκριμένη ληστεία. Έτσι, του μαθαίνει τα κόλπα του επαγγέλματος και οργανώνουν τη ληστεία.
Απόλυτα προβλέψιμη υπόθεση, με λίγα λόγια, αλλά ακριβώς όσο πρέπει να είναι στα στενά πλαίσια του αστυνομικού θρίλερ. Ο Michele Lupo παρά τις σεναριακές ατέλειες καταφέρνει να κάνει μια ταινία που δύσκολα δεν θα αρέσει στους φίλους του είδους με όλα τα απαραίτητα συστατικά να υπάρχουν σε άφθονες δόσεις.
Έχουμε δράση, όχι καταιγιστική όπως πχ στις ταινίες του Enzo G. Castellari, αλλά κοντρολαρισμένη και προσεγμένη, με μία καταπληκτική σκηνής κυνηγητού με αυτοκίνητα να ξεχωρίσει και να βάζει τα γυαλιά σε πολλές μοντέρνες Αμερικάνικες παραγωγές που κάνουν κατάχρηση στη χρήση των CGI για να κάνουν την καταδίωξη πιο ρεαλιστική και εντυπωσιακή. Στην ταινία του Michele Lupo, ο ρεαλισμός υπάρχει στη συγκεκριμένη σκηνή, η οποία με χρήση μόλις δύο αυτοκινήτων γίνεται ιδιαίτερα εντυπωσιακή και χορταστική.
Όσο για τη σεκάνς της ληστείας, είναι πραγματικά απολαυστική, γεμάτη σασπένς, αγωνία και απρόοπτα. Προσωπικά όση ώρα κράτησε η συγκεκριμένη σκηνή δεν είχα επαφή με το εξωτερικό περιβάλλον από το φόβο μήπως και χάσω κάτι απ’ αυτήν την εξαιρετικά οργανωμένη και εκτελεσμένη σκηνή ληστείας, βγαλμένη κατευθείαν από το χρυσό Ιταλικό παρελθόν.
όσο για τις ερμηνείες, το όνομα του θρυλικού Kirk Douglas μιλάει από μόνο του, παραδίδοντας μια 100% αληθινή ερμηνεία, χωρίς υπερβολές και εκρήξεις που καταφέρνει να πιάσει τέλεια την ουσία του χαρακτήρα τον οποίο υποδύεται. Ο θρύλος του Ιταλικού σινεμά της εποχής Giuliano Gemma είναι επίσης αρκετά καλός, ενώ η αγαπημένη μας Florinda Bolkan δίνει την απαραίτητη φινέτσα, παρόλο που ο χαρακτήρας της είναι συμπληρωματικός στην περισσότερη διάρκεια της ταινίας.
Το φινάλε επιφυλάσσει εκπλήξεις και γυρίσματα της πλοκής που επιβάλλονται σε τέτοιου είδους ταινίες, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση προσωπικά με εξέπληξαν γιατί μπορώ να ομολογήσω ότι ήταν αρκετά πρωτότυπα και εμπνευσμένα. Οι τίτλοι τέλους με άφησαν με μια γλυκιά γεύση, και μια πελώρια λαχτάρα να ξεσκονίσω τα καταχωνιασμένα παλιά VHS μου για παρόμοιες ταινίες.
Σας αρέσει το παλιό καλό αστυνομικό θρίλερ με ληστεία; Αν ναι, φροντίστε να δείτε το THE MASTER TOUCH, που σίγουρα αξίζει καλύτερη μεταχείριση απ’ ότι έχει βρει μέχρι τώρα, με πολλές bootleg εκδόσεις DVD με μέτρια ως κακή μεταφορά εικόνας που το αδικούν κατάφωρα. |