Σχόλια: Οι περισσότεροι από εμάς όταν ακούμε το όνομα του Joe D’Amato σκεφτόμαστε ταινίες όπως το ANTROPOPHAGUS, BEYOND THE DARKNESS, EMMANUELLE IN AMERICA κλπ, μιας και η συντριπτική πλειοψηφία των ταινιών του αδιαφιλονίκητου βασιλιά του sleaze κινούνται στο χώρο του ερωτικού θεάματος, με λίγες (αλλά καλές) βολτούλες προς τον τρόμο. Το TOUGH TO KILL είναι η προσπάθεια του Joe D’Amato στο χώρο της πολεμικής περιπέτειας, και είναι μια πολύ δυσεύρετη ταινία, μέχρι τώρα όμως, αφού η Αμερικανική εταιρία Ventura Distribution εντόπισε αυτό το ξεχασμένο διαμάντι και το κυκλοφόρησε σε DVD για να μπορούμε όλοι εμείς οι οπαδοί του Joe D’Amato να το απολαύσουμε.
Το πρώτο που περνάει από το μυαλό κάποιου που είναι εξοικειωμένος με το έργο του Joe D’Amato είναι ότι στο TOUGH TO KILL απουσιάζουν εντελώς εκείνα τα στοιχεία που έκαναν γνωστό τον Ιταλό σκηνοθέτη στο ευρύ κοινό. Συγκεκριμένα το gore και το γυμνό. Συγκεκριμένα, οι γυναικείες παρουσίες είναι ελάχιστες και δεν εξυπηρετούν καθόλου την πλοκή, κάτι πραγματικά συνήθιστο για τον D’Amato. Μην σας ξενίζει όμως αυτό. Ο Joe D’Amato έχει φροντίσει να εμπλουτίσει το TOUGH TO KILL με αρκετή sleazy αίσθηση που κάνει μπαμ ότι πρόκειται για ταινία του.
Το TOUGH TO KILL ασχολείται με μια παρέα μισθοφόρων στρατιωτών που μαζεύονται σε ένα τάγμα μισθοφόρων στην Αφρική για να εντοπίσουν έναν πληρωμένο φονιά που είναι επικηρυγμένος για 1 000 000 δολάρια. Περιττό να αναφέρω, ότι ο καθένας από αυτούς θέλει τα λεφτά αποκλειστικά για την πάρτη του, οπότε αρχίζουν τα πισώπλατα (και όχι μόνο) μαχαιρώματα μεταξύ τους.
Το αρχικό σοκ που μπορεί να νιώσει ο θεατής στα πρώτα πλάνα λόγω των πολύ χαμηλών στάνταρντς παραγωγής, ακόμα και για ταινία του Joe D’Amato, μπορεί να ξενίσει λιγάκι, όλα όμως ξεχνιούνται όταν οι ήρωες αρχίζουν την επίδειξη macho τεχνικών, με κοφτές ατάκες, δυσάρεστη συμπεριφορά και συνεχείς ραδιουργίες μεταξύ τους. Το TOUGH TO KILL ξέρει ακριβώς τι είδους ταινία είναι και δεν υπεκφεύγει ούτε για μια στιγμή. Είναι μια περιπέτεια με χαρακτήρες που δεν μπορεί να συμπαθήσει κανείς, που είναι όμως σκληροί σαν μέταλλο. Σαν αρχέτυποι χαρακτήρες σε σπαγγέτι γουέστερν, ατσαλάκωτοι, αγέλαστοι και θανατηφόροι, που θα κάνουν τα πάντα για να βάλουν τα χέρια τους πάνω στα χρήματα.
Οι σχέσεις μεταξύ τους καταλαμβάνουν τον κύριο όγκο της ταινίας, και περιπλέκονται λόγω των συνθηκών τις οποίες οι «ήρωες» πρέπει να αντιμετωπίσουν στις αφιλόξενες Αφρικανικές ζούγκλες. Αρκετές σκηνές μαχών, που είναι καλογυρισμένες και με γρήγορο ρυθμό, είναι εξίσου όμορφα φωτογραφημένες από τον ίδιο τον Joe D’Amato, που πάντα θεωρούσε την φωτογραφία ως το πιο δυνατό σημείο του, και δεν είναι τυχαίο ότι στα credits των ταινιών του που έχει κάνει την φωτογραφία υπογράφει με το κανονικό του όνομα (Aristide Massachessi) αντί το περισσότερο γνωστό Joe D’Amato, που όμως είναι ακόμα ένα από τα πολλά ψευδώνυμα που χρησιμοποίησε κατά καιρούς ο Ιταλός δημιουργός. Ο ίδιος ο Joe D’Amato είχε κάποτε δηλώσει ότι βλέπει τη σκηνοθεσία περισσότερο ως μια «μηχανική» εργασία που πρέπει να γίνει, ενώ το πραγματικό καλλιτεχνικό του πάθος ήταν η φωτογραφία.
Πάντως μ’ αυτό το σχόλιο μάλλον υποβαθμίζει κάποιες από τις δουλειές του, όπως το TOUGH TO KILL το οποίο αποδεικνύει ότι ο D’Amato μπορεί να παραδώσει τα αγαθά αν έχει την κατάλληλη σεναριακή υποστήριξη.
Οι ερμηνείες ότι θα μπορούσε να περιμένει κανείς, με τον θρύλο του Ιταλικού cult κινηματογράφου Luc Merenda στον πρωταγωνιστικό ρόλο, και τον μακαρίτη Donald O'Brien (ZOMBIE HOLOCAUST), να δίνει ρέστα στο ρόλο του αιμοδιψή διοικητή της διμοιρίας των μισθοφόρων. Έχετε ανοιχτά και τα αυτιά σας στην αρχή, όπου θα ξεχωρίσετε ακόμα μια παραλλαγή του μουσικού θέματος του Ζορμπά, όπως και στο ANTROPOPHAGUS! Μανία που την έχει ο D’Amato μ’ αυτό το κομμάτι!
Το φινάλε έχει να προσφέρει γνήσιες εκπλήξεις, και εξιλεώνεται απόλυτα για την ρατσιστική αίσθηση που είχε δημιουργηθεί προηγουμένως, με τη κακή συμπεριφορά των ηρώων απέναντι στον ντόπιο οδηγό τους να πληρώνεται όπως τους αξίζει.
Γενικά το TOUGH TO KILL είναι must για τους φίλους του Joe D’Amato, και γι αυτούς που θέλουν την περιπέτεια δράσης τους να είναι τραχιά, σκληρή και πολύ sleazy και θεωρείται από τις μεγάλες στιγμές του βασιλιά του exploitation από τους οπαδούς του. |