Σχόλια: Ποιος άραγε σημερινός τριαντάρης δεν ξόδεψε πολλές ώρες της ζωής του στα μέσα της δεκαετίας του ’80 για τις ταινίες Ninja του Sho Kosugi, παραγωγής Golan- Globus; Από το πρώτο ENTER THE NINJA μέχρι το πιο Χολυγουντιανό BLIND FURY του ’89, ο Sho Kosugi έγινε ήρωας πολλών δεκατεσσάρηδων κατά τη διάρκεια της τρέλας που είχε καταλάβει το Αμερικάνικο εμπορικό σινεμά με τις ταινίες Νίντζα.
Εγώ, φυσικά, b-μουβάς από μικρό παιδί, είχα επιδοθεί σε ξέφρενη αναζήτηση των σκονισμένων VHS πολεμικών τεχνών στα ράφια του video club μου, σε μια προσπάθεια να ικανοποιήσω την ακόρρεστη πείνα μου για νέες περιπέτειες Νίντζα. Οπότε, είδα ότι υπήρχε από Sho Kosugi, Godfrey Ho και άλλους που τότε ήταν στη μόδα, μαζί φυσικά με τις άλλες αγαπημένες b-movies των Golan- Globus όπως MISSING IN ACTION κλπ.
Η συγκεκριμένη ταινία της σειράς των ταινιών Νίντζα του Sho Kosugi μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση όταν ήμουν μικρός, τόσο λόγω των πολύ καλά δοσμένων χορογραφιών Νίντζα και της πληθώρας όπλων, όσο και της ωμής βίας που περιείχε.
Η υπόθεση είναι η τυπική ιστορία εκδίκησης του ενάρετου Νίντζα Cho (Sho Kosugi) εναντίον αυτών που δολοφόνησαν και κυνήγησαν την οικογένειά του. Από τα πρώτα λεπτά έχουμε ξιφομαχίες και νιντζίτσου να φαν’ και οι κότες! Κάποτε τετριμμένες, κάποτε ιδιαίτερα εντυπωσιακές, οι σκηνές δράσης είναι ασταμάτητες και τολμώ να πω ότι δεν γίνονται καθόλου κουραστικές.
Και άλλωστε πώς να γίνει κάτι τέτοιο όταν έχουμε κάθε τόσο και μια σκηνή ανθολογίας; Από το μπλοκάρισμα με τα δόντια ιπτάμενου βέλους από τον γίγαντα Sho και την ιπτάμενη Γιαγιά- Νίντζα, μέχρι το α λα SPIDER MAN σκαρφάλωμα του σε έναν τεράστιο ουρανοξύστη και το…ξύρισμα του μισού τσιγκελωτού μουστακιού ενός από τους αντιπάλους του με την φονική βεντάλια!
Ο κακός μασκοφόρος Νίντζα της υπόθεσης είναι μια σαδιστική φονική μηχανή και όταν οι περιπέτειες του Cho δεν είναι σε πρώτο πλάνο, ο Sam Firstenberg μας σερβίρει δράση από την «σκοτεινή» πλευρά των Νίντζα, American style! «Καθαρίζει» τη Μαφία μέρα μεσημέρι με χαρακτηριστική άνεση και ευρηματικότητα, και προετοιμάζει το έδαφος για την υποχρεωτική τελική μονομαχία με τον Cho.
Πριν από αυτό έχουμε, φυσικά, την τύχη να παρακολουθήσουμε πάμπολλες ακόμα μάχες, όπως την εκπληκτική σεκάνς της καταδίωξης ενός Βαν από τον μαινόμενο Cho, τη μονομαχία του ύψους 1,30 γιου του με γυναίκα πολεμίστρια και πολλά άλλα.
Δεδομένου ότι συζητάμε για μια παραγωγή των Golan- Globus, οι σκηνές βίας και το gore φτάνουν σε επίπεδα σπλάτερ, με ακρωτηριασμούς, κομμένους λαιμούς, πίδακες αίματος να εκτοξεύονται από πληγές σπαθιών Νίντζα, αστεράκια Νίντζα να καρφώνονται σε μάτια, καρφιά να βυθίζονται στα πρόσωπα των άτυχων κακών και πολλά άλλα!
Είναι τόσο πολύ το gore, μάλιστα, για ταινία δράσης που όταν κυκλοφόρησε σε Αγγλία και Αμερική, οι αρχές το «πετσόκοψαν» στις video εκδόσεις του, σε μια εποχή που η παγκόσμια λογοκρισία γνώριζε τις μεγαλύτερες…δόξες της, με ελάχιστες ταινίες (ιδίως τρόμου) να καταφέρνουν να γλιτώσουν το ψαλίδι.
Κάτι που φυσικά δεν ίσχυε για τη χώρα μας, που απολαύσαμε αυτή και άλλες ταινίες του Sho Kosugi χωρίς καμία περικοπή. Επίσης η Ελληνική τηλεόραση προβάλλει κατά καιρούς αλλά και πρόσφατα την full uncut version της ταινίας, με όλο το gore το οποίο κόπηκε από τις Βρετανικές και παλαιότερες Αμερικάνικες εκδόσεις της ταινίας.
Σίγουρα το REVENGE OF THE NINJA απέχει πολύ από το να είναι «ταινιάρα», αλλά όχι πολύ μιας και είναι φανερά μια από τις καλύτερες Αμερικάνικες παραγωγές Νίντζα της εποχής. Είναι πολύ ανώτερο από το ENTER THE NINJA και το επόμενο στη σειρά υβρίδιο ταινίας Νίντζα και του Εξορκιστή, NINJA III: THE DOMINATION, που το κύριο προσόν του ήταν το ανεπιτήδευτο χιούμορ.
Ανεπιτήδευτο χιούμορ υπάρχει κι εδώ, και μάλιστα αρκετό, όπως και προβλέψιμα κακές ερμηνείες, αλλά και κάποια αμηχανία σε ορισμένες στιγμές του, αλλά γενικά η εντύπωση που μένει σε κάποιον είναι αυτή της «ποιοτικής διασκέδασης», b-movies style!
Χώρια οι αναμνήσεις από την παιδικότητά μας. |