Σχόλια: Ο Russ Meyer είναι μια από τις μεγάλες μορφές του Αμερικάνικου cult σινεμά των δεκαετιών του 60 και 70, με καθαρά προσωπικό στυλ και εμμονές που έκαναν τη δουλειά του να ξεχωρίσει στους εναλλακτικούς κύκλους και όχι μόνο. Σήμα κατατεθέν του οι καυτές γυναίκες με τεράστιο στήθος, με αγέρωχη συμπεριφορά και όλο υποσχέσεις σε συνδυασμό με τα αχανή τοπία της Αμερικάνικης επαρχίας.
Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι οι περισσότερες ταινίες του είναι road movies και φόρος τιμής τόσο στα μεγάλα στήθη, όσο και στις πάντα επιβλητικές τοποθεσίες της Αμερικανικής στέπας.
Το MOTOR PSYCHO ανήκει στις πιο «σκληρές» ταινίες του Meyer, με σχεδόν παντελή έλλειψη του ιδιόρρυθμου χιούμορ που τον έχουμε συνηθίσει να προσφέρει άπλετο, όσο και των γυμνών πλάνων των εντυπωσιακών θηλυκών πρωταγωνιστριών του. Πάντως δεν υπάρχει λόγος για πανικό, γιατί όλες οι γυναίκες και στο MOTOR PSYCHO είναι εμφανισιακά στη γνώριμη συνταγή του Russ Meyer, πληθωρικές και πολύ sexy.
Κάτι που εκτίμησαν ιδιαίτερα οι 3 μοτοσικλετιστές της ιστορίας και βάλθηκαν να βιάσουν όποια από αυτές βρέθηκε στο δρόμο τους κατά την εξέλιξη της πλοκής. Στην πρώτη τους συνάντηση βιάζουν την γυναίκα και σκοτώνουν τον άνδρα, ενώ στη δεύτερη ξεσπούν πάνω στη γυναίκα ενός κτηνιάτρου της περιοχής που εκείνη την ώρα βρισκόταν στη φάρμα μιας εξίσου καυτής γυναίκας προσπαθώντας να εξετάσει τα άλογά της την ώρα που αυτή του έριχνε βλέμματα γεμάτα υποσχέσεις.
Ο γιατρός γυρίζοντας σπίτι αντικρίζει την γυναίκα του πληγωμένη και βιασμένη, συν την γνωστή στάση αδιαφορίας από την αστυνομία για το συμβάν («Στο κάτω- κάτω δεν έπαθε και τίποτα που οι γυναίκες δεν μπορούν να αντέξουν» από τον τοπικό σερίφη που ερμηνεύει ο ίδιος ο Russ Meyer), οπότε καταλαβαίνει ότι δεν πρέπει να περιμένει βοήθεια από το νόμο. Η εκδίκηση είναι η μοναδική λύση.
Έτσι αρχίζει την αναζήτηση των τριών εγκληματιών στους αφιλόξενους δρόμους με φόντο την έρημο. Στην πορεία συναντάει ένα ακόμα ζευγάρι που δέχτηκε την επίθεση των κακοποιών, οι οποίοι και «καθάρισαν» με συνοπτικές διαδικασίες τον άντρα της υπόθεσης και προσπάθησαν χωρίς επιτυχία να κάνουν το ίδιο με την πληθωρική αλλοδαπή γυναίκα του. Οι δυο τους γίνονται ομάδα και το ταξίδι της εκδίκησης ξεκινάει.
Το MOTOR PSYCHO είναι αυτό που θα έλεγε κάποιος «μια στερεή και αρκετά ενδιαφέρουσα περιπέτεια», που την εποχή που κυκλοφόρησε σίγουρα θα έκανε την απαραίτητη αίσθηση λόγω της αντισυμβατικής θεματολογίας της. Δεν ήταν, άλλωστε, και πολύ συνηθισμένο το 1965 να βγαίνουν ταινίες βιασμού- εκδίκησης, ακόμα κι αν δεν έχουμε ιδιαίτερα αποκαλυπτικά γυμνά πλάνα ή λεπτομερείς σκηνές βίας, που έγιναν ο κανόνας τη δεκαετία του ’70 με το LAST HOUSE ON THE LEFT και τις δεκάδες απομιμήσεις του.
Ο στόχος του MOTOR PSYCHO δεν είναι να σοκάρει, αλλά να ψυχαγωγήσει το ενήλικο κοινό της εποχής, και αυτό το καταφέρνει μια χαρά. Έχει ρυθμό, ενδιαφέροντες χαρακτήρες που ξεφεύγουν λίγο από τα στενά πλαίσια αντίστοιχων σε άλλες ταινίες του Russ Meyer. Το φινάλε του είναι απόλυτα ταιριαστό, ενώ πριν απ’ αυτό έχουμε και κάποιες αρκετά καλές στιγμές δράσης που δένουν με τα αφιλόξενα και αχανή τοπία παράλληλα στον αυτοκινητόδρομο.
Οι ερμηνείες είναι στα συνηθισμένα στάνταρντς σε ταινίες του σκηνοθέτη, με την τακτική του Russ Meyer, Haji να κλέβει κάπως την παράσταση από τις υπόλοιπες μούσες, ίσως γιατί έχει τον περισσότερο χρόνο απ’ όλες στο πλάνο. Φυσικά οι φίλοι του Russ Meyer την γνωρίζουν από το FASTER, PUSSYCAT! KILL! KILL! και SUPERVIXENS οπότε δεν θα τους προκαλέσει καμία έκπληξη τόσο ο ρόλος της όσο και η ερμηνεία της.
Από εκεί και πέρα, οι άνδρες παρόλο που είναι οι πρωταγωνιστές δεν καταφέρνουν να κλέψουν τη δόξα από τις καυτές γυναίκες, και ιδίως ο πρωταγωνιστής Alex Rocco που ενσαρκώνει το ρόλο του εκδικητή κτηνιάτρου σε ιδιαίτερα χαμηλούς τόνους, χωρίς πάντως να γίνεται κακός σε καμία περίπτωση.
Γενικά, οι ομοιότητες με το FASTER, PUSSYCAT! KILL! KILL! Είναι ξεκάθαρες, με αυτή τη φορά η συμμορία να αποτελείται από άνδρες αντί γυναίκες, αλλά ο τόνος του MOTOR PSYCHO είναι αρκετά πιο σοβαρός και σκοτεινός απ’ ότι ίσως θα περίμεναν οι fans του Russ Meyer. Τώρα το αν αυτό είναι καλό ή κακό, αφήνω να το αποφασίσετε εσείς. |