Μια παρέα νεαρών αποφασίζουν να παραμείνουν στο «Σπίτι του Τρόμου» ενός Λούνα Παρκ μετά το κλείσιμό του. Όσο όμως βρίσκονται εκεί γίνονται μάρτυρες φόνου από το γιό του διευθυντή του Λούνα Παρκ.
Σχόλια:
To THE FUNHOUSE είναι η τρίτη κινηματογραφική δουλειά του Tobe Hooper, μετά τα THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE και EATEN ALIVE, ενώ ενδιάμεσα απ’ τα δύο είχε προηγηθεί η τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου του Stephen King SALEMS LOT.
Έχει όλα τα στοιχεία που περίμενε κανείς από τον μετά- TCM Tobe Hooper όπως καλό ρυθμό, σφιχτή ατμόσφαιρα, αλλά απέχει πολλά χιλιόμετρα από τον ωμό τρόμο και δύναμη του TCM. Με τις επόμενες δουλειές του ο Tobe Hooper προσπαθούσε να επαναλάβει την αίσθηση που προκάλεσε το μνημειώδες αυτό έργο τρόμου, αλλά ποτέ δεν τα κατάφερε, ούτε μέχρι σήμερα.
Το THE FUNHOUSE έρχεται ουσιαστικά να αποδείξει την έλλειψη έμπνευσης του Hooper, αφηγούμενο την περιπέτεια 4 νεαρών που αποφασίζουν νε περάσουν τη νύχτα στο «Σπίτι του Τρόμου» ενός Λούνα Παρκ. Άθελά τους γίνονται μάρτυρες σε φόνο από τον φρικτά παραμορφωμένο γιο του ιδιοκτήτη του Λούνα Παρκ, ο οποίος μετά από μια αποτυχημένη προσπάθεια για sex με το Μέντιουμ του Λούνα Παρκ, τη στραγγαλίζει. Ο πατέρας του προσπαθεί να καλύψει το φόνο, αλλά ανακαλύπτουν ότι κάποιος βρίσκεται μέσα στο Λούνα Παρκ, όταν βλέπουν ότι κλάπηκαν οι εισπράξεις του Λούνα Παρκ. Ο μεταλλαγμένος γιος βγαίνει παγανιά για να τους βρει, και ένας ένας οι φίλοι μας πρέπει να παλέψουν για τη ζωή τους, με πολύ μικρό όμως βαθμό επιτυχίας, όπως σίγουρα θα μαντέψατε!
Η ταινία κινείται στα γνώριμα λημέρια του Hooper, δίνοντας έμφαση σε χαρακτήρες που αντιπροσωπεύουν την χαμηλότερη υποστάθμη του ανθρώπινου γένους, κοινωνικά απόκληρους, παραμορφωμένους, σχεδόν μη ανθρώπινους, όπως και στα TCM και EATEN ALIVE.
Ο Tobe Hooper καταφέρνει να προβληματίσει για το πώς αντιμετωπίζονται από την κοινωνία τέτοιοι χαρακτήρες, και επιτυγχάνει αρκετά τονίζοντας και περιγράφοντας την αφύσικη αλλά και ταυτόχρονα ανθρώπινη σχέση μεταξύ πατέρα και γιου- τέρατος. Όλα αυτά γαρνίρονται και εμπλουτίζονται με την παρουσίαση διάφορων απόκληρων χαρακτήρων στο χώρο του Λούνα Παρκ, κάτι που συμπληρώνει την ψυχοπλακωτική εικόνα του κόσμου του THE FUNHOUSE (και του Hooper).
Το THE FUNHOUSE είναι αρκετά ατμοσφαιρικό από την αρχή ως το τέλος του, πράγμα που τονίζεται ακόμα περισσότερο με την καταπληκτική σκοτεινή φωτογραφία του Andrew Laszlo. Τα πλάνα μέσα στο «Σπίτι του Τρόμου» αναδύουν μια αίσθηση παρακμής και αποσύνθεσης, αλλά δυστυχώς τα γεγονότα κινούνται αρκετά αργά στο πρώτο μέρος, μέχρι να αρχίσει το κυνηγητό των τεσσάρων από τον παραμορφωμένο σεξουλιάρη πρωταγωνιστή. Όταν όμως φτάνουμε σ’ αυτό το σημείο γίνεται πολύ αγωνιώδες και γνήσια τρομακτικό, ενώ το φινάλε του θυμίζει κάτι από την σχεδόν αβάσταχτη ένταση του TCM, αν και ποτέ δεν φτάνει σε τέτοια απόλυτα σημεία τρόμου.
Η δική μου διαφωνία είναι ότι ο Hooper θα μπορούσε να τονίσει ακόμα περισσότερο το κλείσιμο του THE FUNHOUSE, με το να δώσει περισσότερο κινηματογραφικό χρόνο στο κυνηγητό.
Πάντως η σκηνή όπου ο άσωτος γιος έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με τη μία από τις δύο κοπέλες μέσα σε ένα φρεάτιο έχει φοβερή ένταση, πιο πολύ από το τι περιμένει κανείς να δει παρά απ’ το τι γίνεται στην πραγματικότητα, μιας και γενικά η ταινία είναι αρκετά συγκρατημένη τόσο από πλευράς gore όσο και από γνήσια σόκιν πλάνα.
Αποτέλεσμα αυτών, το φινάλε αφήνει το θεατή ψιλοανικανοποίητο μιας και ούτε η «κακία» των κακών τεκμηριώνεται, ούτε η «καλοσύνη» των χαμένων νεαρών (που στην τελική έσκαψαν το λάκκο τους με το να κλέψουν τα λεφτά του ιδιοκτήτη, προκαλώντας έτσι την οργή τόσο αυτού όσο και του γιου του). Το τέλος αφήνει λοιπόν μια πικρή αίσθηση μη ολοκλήρωσης, σε ένα αρκετά ατμοσφαιρικό έργο που όμως θα μπορούσε να είχε γίνει πολύ καλύτερο.
Η ιστορία της ζωής του μετά- TCM Tobe Hooper, με άλλα λόγια, που σχεδόν πάντα μας δίνει αρκετά καλές σε γενικές γραμμές ταινίες, αλλά σχεδόν ποτέ όσο καλές όσο θα θέλαμε ή όσο είχε δείξει ότι μπορεί να προσφέρει με το TCM.
DVD Notes:
To THE FUNHOUSE δεν έχει κυκλοφορήσει σε DVD στην Ελλάδα
Διεθνείς DVD εκδόσεις:
R1 Αμερική (Goodtimes Home Video) R1 Αμερική (Universal Pictures)
Όλες οι εκδόσεις είναι χωρίς περικοπές. Η έκδοση της Goodtimes Home Video είναι εξαντλημένη, ενώ η επανέκδοση της Universal Pictures περιέχει αναμορφική 2,35:1 μεταφορά, ενώ από extras περιέχει το trailer της ταινίας.