Μια νεαρή αρχαιολόγος βλέπει οράματα σχετικά με το βίαιο θάνατο 5 καλογριών σε ένα εγκαταλελειμμένο μοναστήρι στη Σικελία. Χωρίς να το ξέρει, τα εκδικητικά πνεύματα των καλογριών επιστρέφουν ζητώντας εκδίκηση από τους ντόπιους για αυτό που τους έκαναν 500 χρόνια πριν.
Σχόλια:
Ο Βασιλιάς του Ιταλικού σπλάτερ, ιδιοφυΐα για πολλούς, ανίκανος για άλλους επιστρέφει με μια ιστορία μαγείας και εκδίκησης στην γραφική Σικελία, που μάλλον δικαιώνει τους επικριτές του. Ο μεγάλος Lucio Fulci, που έδωσε γροθιά στο στομάχι στο κατεστημένο του Αμερικανοκρατούμενου σινεμά τρόμου, σπάζοντας όλα τα ταμπού στην επίδειξη βίας και gore με τα ZOMBIE 2, THE BEYOND και THE NEW YORK RIPPER, ουσιαστικά από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 και μέχρι το θάνατό του το 1996 από επιπλοκές λόγω διαβήτη ούτε καν πλησίασε τα επίπεδα των δουλειών του στο διάστημα 1978 - 1983.
Το DEMONIA, χωρίς να είναι σε καμία περίπτωση η χειρότερη ταινία του Fulci, έρχεται να επιβεβαιώσει ακόμα μια φορά την συνεχιζόμενη παρακμή του μεγάλου maestro. Με πεζό, μη εμπνευσμένο και μερικές φορές απλά ανόητο σενάριο, πολλά νεκρά σημεία που δεν γίνεται απολύτως τίποτα, άνευρη σκηνοθεσία και αδιάφορους χαρακτήρες, το DEMONIA απλά καταφέρνει να γίνεται ανεκτό λόγω μερικών ατμοσφαιρικών σημείων, της όμορφης φωτογραφίας των Σικελικών τοπίων και χωριών, και κάποιων εμπνευσμένων αλλά μέτρια εκτελεσμένων σκηνών gore. Από εκεί και πέρα είναι χωρίς αρχή και τέλος, και πραγματικά πρέπει κανείς να κάνει προσπάθεια για να μην ξεχάσει την ταινία σχεδόν αμέσως.
Από τα λίγα highlights είναι η επιβεβλημένη εμφάνιση του Fulci σε ρόλο επιθεωρητή της αστυνομίας, και καναδυό σκηνές σπλάτερ, όπως τον άτυχο πατέρα που κόβεται στη μέση προς το τέλος της ταινίας και την σταύρωση των καλογριών. Ακόμα όμως κι αυτή η σκηνή είχε γίνει με πολύ καλύτερο τρόπο 9 χρόνια πριν στο THE BEYOND.
Υπάρχουν κι αρκετές άλλες τέτοιου είδους σκηνές, που καταφέρνουν να ξυπνούν προς στιγμή το θεατή, αλλά οι περισσότερες δεν υποστηρίζονται από τα ειδικά εφέ, που είναι τουλάχιστον ερασιτεχνικά φτιαγμένα. Αγαπημένη μου σκηνή απ’ όλη την ταινία είναι η ονειρική σεκάνς που η Liza πηγαίνει προς το μοναστήρι διασχίζοντας ένα αρχαίο αμφιθέατρο, και από μακριά ο συνάδελφός της προσπαθεί να την μεταπείσει. Για πολύ λίγο, ο Fulci φτάνει στα επίπεδα ατμόσφαιρας και σουρεαλισμού που πραγματικά μπορεί, και που είχαμε νιώσει στα THE BEYOND και HOUSE BY THE CEMETERY. Αλλά, όπως είπα, τέτοιες στιγμές είναι ελάχιστες και δεν καταφέρνουν να σώσουν το DEMONIA.
Σαν οπαδός του Fulci εγώ προσωπικά έσπευσα να δω το DEMONIA την εποχή που κυκλοφόρησε αγνοώντας παντελώς τις κακές κριτικές που διάβαζα και φαντάζομαι ότι και οι περισσότεροι από εσάς θα κάνετε το ίδιο μόλις δείτε το DVD στο Video Club. Οι υπόλοιποι καλύτερα να μην ασχοληθείτε καθόλου με τη συγκεκριμένη ταινία, και να δοκιμάσετε κάτι καλύτερο από το μεγάλο maestro, όπως τα προαναφερόμενα κλασσικά του αριστουργήματα, ή ακόμα και κάτι από τα μεταγενέστερα A CAT IN THE BRAIN και THE DEVIL’S HONEY. Τουλάχιστον αυτά έχουν πρωτοτυπία και όραμα, κάτι που κανείς δεν μπορεί να πει για το απογοητευτικό DEMONIA.
DVD Notes:
Όλο και κάπου μπορεί να πετύχετε τo bootleg της Silver Media.
Αποφύγετε την R2 Γερμανίας (Carol Media) που είναι λογοκριμένη. Όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις είναι χωρίς περικοπές. Η καλύτερη είναι η Special Edition R2 Γερμανίας της X-Rated που είναι η μόνη με αναμορφική 1,66:1 μεταφορά, και από extras περιλαμβάνει Behind the Scenes ντοκυμανταιράκι, συνέντευξη με τον Fulci (χωρίς υπότιτλους) και γερμανικά τηλεοπτικά σποτάκια. Επίσης η έκδοση κυκλοφόρησε με βιβλίο 160 σελίδων με τίτλο «Οι ταινίες του Lucio Fulci» από το συγγραφέα Andreas Bethmann.
Από τις υπόλοιπες ξεχωρίζει η R0 Αμερικής, με αφιέρωμα με τίτλο " Fulci Lives" και εκτυπωμένη συνέντευξη με τον Brett Halsey.