Σχόλια: Ο Enzo G. Castellari κατάφερε να προσθέσει επάξια το όνομά του στη λίστα των επιτυχημένων Ιταλών σκηνοθετών τις δεκαετίες του ’70 και ’80, κυρίως σαν σκηνοθέτης σπαγγέτι γουέστερν και περιπετειών δράσης. Ποιος άραγε φίλος του εμπορικού Ιταλικού σινεμά δεν αναγνωρίζει τίτλους όπως το KEOMA με τον γαλανομάτη Franco Nero, το κλασσικό μετά-το-πυρηνικό-ολοκαύτωμα BRONX WARRIORS, την διασκεδαστική αντιγραφή του JAWS με τίτλο THE LAST SHARK και πολλές άλλες ακόμα ταινίες που όμως είχαν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Οι περισσότερες ήταν b-movies που προσπαθούσαν να τσεπώσουν εκμεταλλευόμενες την επιτυχία αντίστοιχων Αμερικάνικων ή μη ταινιών της εποχής.
Εμάς μας αρέσουν οι b-movies (το πιάσατε το υπονοούμενο;) και κατά συνέπεια μας αρέσει και ο Enzo G. Castellari, που στη συγκεκριμένη ταινία μαζεύει γνωστά ονόματα του Ιταλικού σινεμά της εποχής, και συγκεκριμένα τους Giancarlo Prete (στα credits αναφέρεται ως Timothy Brent), τον αγαπημένο George Eastman (ANTROPOPHAGUS, ABSURD) και τους παντρεύει με τον αδιαφιλονίκητο ηγέτη του Αμερικάνικου blaxploitation της δεκαετίας του ‘70 Fred Williamson (BLACK CEASAR, FROM DUSK TILL DAWN).
Το THE NEW BARBARIANS, όπως και το BRONX WARRIORS ανήκει στο κύμα ταινιών που επηρεάστηκαν από την μεγάλη επιτυχία του MAD MAX, και διαδραματίζεται σε μια καμένη Γη, νεκρή από το Πυρηνικό ολοκαύτωμα που προηγήθηκε. Μια συμμορία μοτοσικλετιστών με ηγέτη τον σαδιστή παράφρονα One (George Eastman) επιτίθεται σε καταυλισμούς επιζώντων με στόχο την ολική εξόντωση, σαν μέρος της μηδενιστικής φιλοσοφίας της συμμορίας που υποστηρίζει ότι «…ο κόσμος είναι νεκρός και μόνο ο θάνατος είναι η αληθινή σωτηρία».
Τη θέση αυτή δεν υποστηρίζουν δύο φαινομενικά αταίριαστοι πρώην μισθοφόροι, ο Scorpio (Giancarlo Prete) και ο Nadir (Fred Williamson), που ακόμα έχουν την κρυφή ελπίδα ότι υπάρχει ακόμα μέλλον στον κατεστραμμένο κόσμο, οπότε και συνεργάζονται με τους επιζώντες της επίθεσης των μηχανόβιων για να καταστρέψουν τον One και να ξαναφέρουν την ειρήνη στη Γη.
Όπως σε κάθε περιπέτεια του Castellari, η δράση είναι αρκετή και βίαιη, ενώ όλα τα πιασάρικα στοιχεία που συναντάμε στο MAD MAX 2 βρίσκονται κι εδώ. Από τον παρανοϊκό ηγέτη των κακών, μέχρι το παιδάκι- διάνοια στα μηχανικά θέματα που τελικά θα βοηθήσει τους ήρωές μας. Οι φίλοι του Ιταλικού σινεμά θα αναγνωρίσουν τον μικρό κατάξανθο Giovanni Frezza, παρών στα HOUSE BY THE CEMETERY και MANHATTAN BABY του Lucio Fulci στο ρόλο του μικρού μηχανικού, εξπέρ στη φονική σφεντόνα.
Κατά διαστήματα εντυπωσιακές καταδιώξεις με φουτουριστικά οχήματα, μάχες σώμα με σώμα, πολλά φανταχτερά κοστούμια και εξίσου πολλά πλάνα αργής κίνησης στη δράση, ένα από τα σήματα κατατεθέν του Castellari, συμπληρώνουν ένα πολύ ψυχαγωγικό 90λεπτο. Η μπιτάτη electro μουσική του μεγάλου Claudio Simonetti είναι εκπληκτική και απόλυτα ταιριαστή με τα δρώμενα, ενώ gore υπάρχει σε γενναιόδωρες δόσεις, με πολλά κεφάλια να εκρήγνυνται και όλα τα σχετικά.
Πάντως το στοιχείο που κλέβει, κατά τη γνώμη μου, την παράσταση είναι η φρενήρης ερμηνεία του George Eastman, με άπαιχτους μονόλογους που άθελά τους γίνονται πολύ cheesy και προκαλούν αβίαστο χαμόγελο στα χείλη των θεατών.
Το BRONX WARRIORS που κυκλοφόρησε από τον Castellari την ίδια χρονιά με το THE NEW BARBARIANS είναι ίσως η γνωστότερη μετά-αποκαλυπτική περιπέτεια του παραγωγικότατου Ιταλού σκηνοθέτη, αλλά ποιοτικά είναι στα ίδια- αν όχι λίγο κατώτερα- επίπεδα με το συγκεκριμένο έπος, το οποίο θα κάνει πολλούς νοσταλγούς των Ιταλικών b-movies του ’80 να θυμηθούν τη χρυσή αυτή εποχή.
Απροβλημάτιστος, βίαιος και ρυθμικός χαβαλές, Castellari- style, σε μια ταινία που τοποθετώ με ευκολία στο προσωπικό μου post apocalyptic Top 10. |