Σχόλια:
Έχω ξαναπεί ότι τρελαίνομαι για ταινίες της δεκαετίας του ’70 με αυτή τη «βρόμικη» εμφάνιση, σκονισμένες, σκοτεινές και ταλαιπωρημένες, που η πολυκαιρισμένη εικόνα τους δείχνει τα προβλήματα χρηματοδότησης και όχι μόνο.
Στην πραγματικότητα δεν χρειάζομαι και πολύ παραπάνω από αυτό το στοιχείο για να προαποφασίσω ότι μια ταινία αυτού του είδους θα μου αρέσει, και καθώς την βλέπω απλά ψάχνω για στοιχεία που να επιβεβαιώνουν την πρώιμη αυτή κρίση.
Με το THREE ON A MEATHOOK, αυτό το στοιχείο είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει κανείς, και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πρόκειται για μια ταινία που έχει επηρεαστεί από την πραγματική ιστορία του διαβόητου serial killer Ed Gein και που με τη σειρά της επηρέασε τα αγαπημένα μου “TCM” και DERANGED, ήμουν έτοιμος για μια κινηματογραφική εμπειρία ‘70’s style.
Δυστυχώς όμως, το THREE ON A MEATHOOK με πρόδωσε, γιατί εκτός από τα σκοτεινά πλάνα και την ‘70’s εμφάνιση, δεν έχει να επιδείξει σχεδόν τίποτα άλλο.
Η ιστορία ακολουθεί ένα νεαρό που, σύμφωνα με τον πατέρα του με τον οποίο μένει μαζί, έχει προβλήματα όταν βρίσκεται κοντά σε γυναίκες, ιδίως μετά από το θάνατο της μητέρας του. Τα προβλήματα αυτά έχουν οδηγήσει ουκ ολίγες φορές σε φόνο, και έτσι ο καλός πατέρας προσπαθεί να προστατεύσει το γιο του από τον ίδιο τον εαυτό του, μιας και συνήθως ο μικρός δεν θυμάται τίποτα από τέτοια περιστατικά.
Ο νεαρός φυσικά αγνοεί τον πατέρα του, και φέρνει στο αγρόκτημα 4 νεαρές γυναίκες που όλως τυχαίως χάλασε το αμάξι τους μέσα στη νύχτα, μόνο και μόνο για να ανακαλύψει με τρόμο την επόμενη ότι και οι τέσσερις είχαν πέσει θύματα της ακαθόριστης και μυστηριώδους φονικής μανίας του. Όμως ο μπαμπάς είναι εκεί, και φροντίζει να εξαφανίσει τα στοιχεία του εγκλήματος, προσέχοντας ταυτόχρονα ο γιος του επιτέλους να κατανοήσει ότι δεν μπορεί να το κάνει αυτό.
Έλα όμως που ο νεαρός έχει τις αμφιβολίες του όσον αφορά το ποιος σκότωσε τις μικρές, και μάλιστα αποφασίζει ότι ήρθε ώρα να επαναστατήσει γνωρίζοντας στον απρόθυμο (και συνήθως μεθυσμένο) πατέρα του μια κοπέλα που γνώρισε σε ένα μπαρ στην πόλη και αρχίζει να νιώθει έντονα συναισθήματα.
Όλα αυτά ενώ έχουν μια κάποια δυναμική, δυστυχώς παρουσιάζονται πεζά από τον σκηνοθέτη William Girdler που, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να φτάσει το THREE ON A MEATHOOK σε αξιοπρεπή χρονική διάρκεια, τραβάει τις σκηνές από τα μαλλιά επιμηκύνοντας της διάρκειά τους κατά πολύ. Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι αυτό συμβαίνει σε διαστήματα που η δράση είναι ανύπαρκτη, και καταλήγουμε τελικά να βλέπουμε χρονοβόρες και αδιάφορες συζητήσεις μεταξύ των πρωταγωνιστών, ακόμα και 2 (!) ολόκληρα τραγούδια της εποχής που παρουσιάζονται live σε ένα μπαρ που πηγαίνει ο φίλος μας! Καλά τραγουδάκια, δε λέω, αλλά δεν είναι ακριβώς αυτό που θα περίμενε κανείς από μια διασκευή της ζωής του Ed Gein!
Στο πνεύμα των ‘70’s και οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών, που είναι αρκετά αδιάφορες, ενώ η νοσηρή ατμόσφαιρα ναι μεν είναι εκεί, αλλά κυρίως προέρχεται από την πολυκαιρισμένη εικόνα της ταινίας, παρά από τα δρώμενα. Και πώς άλλωστε να τονώσει το ενδιαφέρον του το THREE ON A MEATHOOK, αφού η δράση συγκεντρώνεται μόνο στην αρχή και κυρίως στο τέλος, με μια πολύ μεγάλη και κουραστική κοιλιά στο ενδιάμεσο διάστημα, όπου πραγματικά δεν κουνιέται φύλλο!
Πάντως το φινάλε, αν και προβλέψιμο, θα αποζημιώσει κάπως τους θεατές που κατάφεραν να αντέξουν μέχρι εκεί, μιας και περιέχει συγκεντρωμένη όλη τη δράση, αγωνία και gore που έχει να επιδείξει το THREE ON A MEATHOOK. Επίσης εκεί βρίσκεται και η σχέση της ιστορίας με την υπόθεση Gein, αλλά δυστυχώς αυτά τα στοιχεία δεν είναι πολλά, και φαίνονται κάπως ξεπερασμένα σήμερα, οπότε αυτό που μένει τελικά στους b-μουβάδες είναι ότι τουλάχιστον είδαν μια ιστορική ταινία, την πρώτη που ασχολήθηκε έστω και για λίγο με την υπόθεση Ed Gein.
Αλλά μετά αυτή τη συνειδητοποίηση, μάλλον θα κατευθυνθούν προς DERANGED και “THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE” μεριά, για να έρθουν λίγο τα πράγματα στα ίσια τους! |