b-movies.gr - horror : sci-fi : exploitation : fantasy
Home
b-mission
b-news
b-movies
b-people
b-άρθρα
b-TV
b-events
Polls
Επικοινωνία
Φιλικά sites
Links
Search
Αναζητηση για:

Στην κατηγορία:


Δείτε επίσης
PLANET OF THE VAMPIRESPLANET OF THE VAMPIRES (1965)
QUEEN OF BLOODQUEEN OF BLOOD (1966)
EVILS OF THE NIGHTEVILS OF THE NIGHT (1985)
NOT LIKE USNOT LIKE US (1995)
INVISIBLE INVADERSINVISIBLE INVADERS (1959)
NIGHT OF THE COMETNIGHT OF THE COMET (1984)
ALIEN SPECIESALIEN SPECIES (1996)
NIGHT SHADOWSNIGHT SHADOWS (1984)
ALIEN HUNTERALIEN HUNTER (2003)
QUATERMASS AND THE PITQUATERMASS AND THE PIT (1967)
QUATERMASS 2QUATERMASS 2 (1957)
NIGHT OF THE CREEPSNIGHT OF THE CREEPS (1986)
THEY CAME FROM BEYOND SPACETHEY CAME FROM BEYOND SPACE (1967)
NIGHTMARE CITYNIGHTMARE CITY (1980)
CONTAMINATIONCONTAMINATION (1980)
WILD ZEROWILD ZERO (2000)
THE X FILESTHE X FILES (1998)
28 DAYS LATER28 DAYS LATER (2002)

Valid XHTML 1.0 Transitional

horror : sci-fi : exploitation : fantasy
LIFEFORCE (1985) (Μ. Βρετανία)
Ελληνικός τίτλος: Γυμνή Απειλή
Age Line
Κατάλληλο για άνω των 15
  LIFEFORCE  
Είδος: Επιστημονικής Φαντασίας, Τρόμου
Θέμα: Εξωγήινοι, Επιδημία, Εισβολή, Ζόμπι, Sexploitation, Διαστημικά Ταξίδια, Μεταφορά Βιβλίου
ΣκηνοθεσίαTobe Hooper
ΗθοποιοίSteve Railsback, Peter Firth, Frank Finlay, Mathilda May, Patrick Stewart, Michael Gothard
ΣενάριοDan O'Bannon, Don Jakoby, Michael Armstrong, Olaf Pooley
ΠαραγωγήMenahem Golan, Yoram Globus, Michael J. Kagan
ΜουσικήHenry Mancini
ΦωτογραφίαAlan Hume
ΜοντάζJohn Grover
Υπάρχουν 7 σχόλια χρηστών για την ταινία
Υπόθεση:

Μια διαστημική αποστολή με στόχο της έρευνα του Κομήτη του Χάλεϊ φέρνει στη Γη μια εξωγήινη φυλή βρικολάκων που σύντομα σπέρνουν τον τρόμο και το θάνατο στον πλανήτη.

Σχόλια:

Μετά την μεγάλη εμπορική επιτυχία του οικογενειακού POLTERGEIST ο Tobe Hooper ξαφνικά έγινε «πιασάρικος», τουλάχιστον μέχρι το LIFEFORCE, όπου χρηματοδότησαν οι πανταχού παρόντες εκείνη την εποχή Menahem Golan και Yoram Globus και η Cannon με το σχεδόν απίστευτο budget των 25 εκατομμυρίων δολαρίων. Περιττό, βέβαια, να πούμε ότι δεν έβγαλε τα λεφτά της στις αίθουσες και μάλλον αυτός ήταν ο κύριος λόγος που ο φτωχός Tobe από τότε σαν να μπήκε στη... μαύρη λίστα των διάφορων μεγάλων στούντιο, που μάλιστα έφτασαν στο σημείο να αμφισβητούν ανοιχτά το ταλέντο του σαν σκηνοθέτη.

Από την άλλη μεριά, σκέφτεται κανείς πώς είναι δυνατόν μια ταινία με διαστημικούς βρικόλακες που τρέφονται με τις ψυχές των ανθρώπων και τους μετατρέπουν σε πεινασμένα ζόμπι να καλύψει έναν τέτοιο ασύλληπτο προϋπολογισμό, και μάλιστα να κάνει και κέρδος από τη θεατρική της προβολή; Πάντως αν γινόταν κάτι τέτοιο μάλλον θα ήταν μια περίπτωση που θα διδασκόταν στα Πανεπιστήμια στους νέους σκηνοθέτες και στελέχη της κινηματογραφικής βιομηχανίας ως η εξαίρεση στον κανόνα!

Φυσικά, κάτι τέτοιο δε συνέβη με τη συγκεκριμένη ταινία, οπότε και αναπόφευκτα μπήκε στο... ψυγείο ως αποτυχημένη και χωρίς τίποτα το ιδιαίτερο. Κλασσική αντιμετώπιση από το Hollywood, που στο παρελθόν έχει θάψει πολλές ταινίες λόγω της μέτριας εισπρακτικής τους πορείας, χωρίς να πολυασχολείται με το αν αξίζουν κάτι παραπάνω ή όχι.

Το LIFEFORCE μπορεί να μην είναι THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE αλλά είναι μια από τις άκρως ψυχαγωγικές ταινίες του Tobe Hooper, που την εποχή που κυκλοφόρησε έγινε κυρίως γνωστή για την (γυμνή) παρουσία της καλλονής Mathilda May στην πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση σε μη Γαλλική παραγωγή ως το κορίτσι από το διάστημα, που στον ελεύθερο χρόνο της και με τη βοήθεια του τρομακτικού σκάφους- ομπρέλα της θέλει να μετατρέψει τη Γη σε κέντρο χάους και αναρχίας, «ρουφώντας» την ενέργεια των ανθρώπων μετατρέποντάς τους σε ζόμπι διψασμένα για ανθρώπινες ψυχές.

Αν και είναι αρκετά μεγάλο σε διάρκεια, το LIFEFORCE διατηρεί έναν σχετικά γρήγορο ρυθμό από την αρχή ως το τέλος του. Από την αρχή όπου σε στυλ ALIEN το διαστημόπλοιο συναντάει το τερατώδες σκάφος ομπρέλα, ο Tobe Hooper δημιουργεί πολύ καλή ατμόσφαιρα που γίνεται ακόμα καλύτερη όταν το πλήρωμα ανακαλύπτει τα γυμνά σώματα των 3 διαστημάνθρωπων και τα μεταφέρει στο δικό τους σκάφος. Η αφήγηση μετά κάνει ένα άλμα μπροστά στο χρόνο, όταν και το κατεστραμμένο πλέον σκάφος φτάνει στη Γη και η πανέμορφη διαστημάνθρωπος Mathilda May δραπετεύει στο Λονδίνο. Σιγά σιγά, και διαμέσου διάφορων σκηνικών άλλοτε εντυπωσιακών (όπως ο «δαιμονισμός» του Patrick Stewart) και άλλοτε απλά τυπικών (όπως η δράση των δύο αρσενικών διαστημάνθρωπων), η πλοκή ξεδιπλώνεται για να φτάσουμε στο οπτικά εντυπωσιακό φινάλε με φόντο τους κατακλυσμένους από αιμοδιψή ζόμπι δρόμους του Λονδίνου.

Με φανερές επιρροές από Mario Bava του PLANET OF THE VAMPIRES, το LIFEFORCE είναι από τις ταινίες που δεν μπορείς να βρεις και πολλά αρνητικά σημεία, αλλά ούτε και κάτι πολύ συνταρακτικό που να σηκώνει την παραγωγή παραπάνω από το επίπεδο της απλής επάρκειας, με εξαίρεση, φυσικά, την Mathilda May, που είναι χάρμα οφθαλμών όση ώρα βρίσκεται στο πλάνο. Από ‘κει και πέρα έχουμε κάποιες καλές σκηνές δράσης, αρκετά πειστικές ερμηνείες με εξαίρεση του υπερβολικού Steve Railsback που όμως βγάζει και γέλιο, λίγο gore που μάλιστα λογοκρίθηκε στην συντομευμένη εκδοχή της ταινίας, και αρκετό γυμνό. Με αυτά, λοιπόν, τα στοιχεία είναι λογικό οι απανταχού φίλοι της επιστημονικής φαντασίας και τρόμου να το διασκεδάσουν αρκετά.

Πάντως οι οπαδοί του Star Trek θα έχουν την μοναδική ευκαιρία να δουν τον Patrick Stewart να φιλιέται στο στόμα με τον Steve Railsback μιας και δαιμονίζεται από το πνεύμα της Mathilda May, ενώ μετά από λίγο αρχίζει να βγάζει από το στόμα το πνεύμα αυτό, σε μια από τις πιο αιματηρές σκηνές της ταινίας.

Σίγουρα θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερο, όπως σχεδόν όλες οι ταινίες του Tobe Hooper εκτός του TCM, αλλά ακόμα και έτσι το LIFEFORCE είναι 2 υπέρ ψυχαγωγικές ώρες για τους φίλους του είδους. Επαναλαμβάνω και τονίζω, για τους φίλους του είδους.

DVD Notes:

To LIFEFORCE δεν έχει κυκλοφορήσει σε DVD στην Ελλάδα.

Διεθνείς DVD εκδόσεις:

R1 Αμερική (MGM) - Director’s Cut
R2 Γερμανία (MGM) - R-rated version
R2 Μ. Βρετανία (MGM) - Director’s Cut

Η Γερμανική έκδοση περιέχει την R-rated που μετράει 97 λεπτά. Οι άλλες δύο είναι ταυτόσημες με την Ευρωπαϊκή έκδοση Director’s Cut (112 λεπτά). Από extras μόνο το trailer.



Τελευταίοι 5 σχολιασμοί μελών

mixosssz (Βαθμολογία: 3) στίς 10/04/2013 13:54

ΠΟΥ ΠΑΣ ΒΡΕ ΑΓΟΡΙ ΜΟΥ Hooper,ΞΕΒΡΑΚΩΤΟΣ ΣΤΑΓΓΟΥΡΙΑ?
ΕΠΕΙΔΗ ΗΣΟΥΝ ΤΥΧΕΡΟΣ ΜΙΑ ΜΕ ΤΟ TEXAS K MIA ME TON SPIELBERG K TO POLTERGEIST,ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ 8ΑΝΑΚΛΥΠΤΑΝ ΟΤΙ ΗΣΟΥΝ ΕΝΑ ΦΘΗΝΟ ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑ?
ΤΑΙΝΙΑ ΑΝΩ ΠΟΤΑΜΩΝ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΜΠΑΧΑΛΟ.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΗΜΗ ΑΛΛΑ Κ ΝΑ ΜΗΝ ΤΗΝ ΔΕΙΤΕ ΔΕΝ ΧΑΝΕΤΕ ΚΑΤΙ ΦΟΒΕΡΟ.
ΤΑ 25.000.000 ΔΟΛΛΑΡΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΠΩΣ ΞΟΔΕΥΤΗΚΑΝ ΓΙΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ.
ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΤΡΙΤΟΚΛΑΣΑΤΟΙ,ΕΦΦΕ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ Κ ΓΕΝΙΚΑ ΠΡΟΧΕΙΡΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ.
ΓΕΙΑ ΣΟΥ Hooper ΜΑΣΤΡΟΧΑΛΑΣΤΗ ΧΑΧΑ.
3 ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΙΑ ΦΟΡΑ Κ ΤΗΝ ΘΕΑ Mathilda May

CYBERIAD (Βαθμολογία: 4) στίς 05/06/2011 14:15

To συγκεκριμένο έργο το έχω δει αρκετές φορές μέχρι σήμερα.Η πρώτη ήταν το 1985.Σίγουρα δεν είναι από τα αριστουργήματα του είδους,παρόλα αυτά είναι μια ταινία η οποία έχει μια περίεργη γοητεία και είμαι σίγουρος πώς αν ο σκηνοθέτης είχε σεβαστεί περισσότερο την νουβέλα του Colin Wilson{space vampires},το αποτέλεσμα μπορεί να ήτανε ένα αξιομνημόνευτο έργο επιστημονικής φαντασίας.Ίσως ένα καινούργιο σκηνοθετικό εγχείρημα ,μετά από 25 χρόνια να έβαζε τα πράγματα στην θέση τους.

cine80s (Βαθμολογία: 4) στίς 17/02/2009 13:03

Σίγουρα δεν είναι TCM, αλλά δεν είναι κι άσχημη. Έχει αγωνία και δράση και το σενάριο είναι γενικά πολύ δεμένο. Σε αυτά πρέπει να συνυπολογίσουμε την χάρμα οφθαλμών παρουσία της νεώτατης τότε Mathilda May, που ακόμη και τώρα είναι ιδιαιτέρως ελκυστική, καθώς και την πολύ καλή μουσική του Henry Mancini. Κλείνοντας μπορώ να υποθέσω ότι ίσως να επηρρέσε το concept του 28 Days Later ή και του Species όπως πολύ εύστοχα προαναφέρθηκε.

pflashatos (Βαθμολογία: 3) στίς 28/11/2008 10:55

Την ταινία αυτή την είχα δει αρκετά μικρός στο σινεμά που είχα πάει με τον μεγαλύτερο αδερφό μου γιατί αν θυμάμαι καλά ήταν Κ13 και δεν θα με άφηναν να μπω χωρίς συνοδία. Όσο κι αν λατρεύω τον Hooper δεν μπορω να πω πως η ταινία είναι εξαιρετική, αλλα δεν είναι και για πέταμα. Η Mathilda May είναι απειλητικά γοητευτική και φυσικά πανέμορφη. Έχει τις στιγμές του και βλέπεται αρκετά ευχάριστα, σκηνοθετημένο με την κλασσική ένταση που προσδίδει η κάμερα του Hooper. Το concept ως ένα βαθμό κατακλάπηκε αργότερα από το Species. Ο ελληνικός τίτλος πάντως (Γυμνή Απειλή) προϊδέαζε για soft πορνό. Πολ΄θ άκυρος τίτλος

Kroneberg (Βαθμολογία: 3) στίς 20/04/2008 15:15

Η τυπισα ειναι κορυφη!Κατα τα αλλα...




Σχολιάστε αυτή την ταινία.

Βαθμολογήσετε αυτή την ταινία.

Login Username:

Password:



Login with facebook Δεν είστε μέλος; Γραφτείτε εδώ!

Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
b-movies.gr rating
starstarstar

Gore
3
Τι σημαίνουν;

Users rating
starstarhalf starhalf starhalf starhalf starhalf starhalf starhalf star
(10 Ψήφοι)
ΨΗΦΙΣΤΕ
corner © 2006-2017 b-movies.gr - Copyright notice - User Agreement - Privacy Policycorner
Created by thanpa