b-movies.gr - horror : sci-fi : exploitation : fantasy
Home
b-mission
b-news
b-movies
b-people
b-άρθρα
b-TV
b-events
Polls
Επικοινωνία
Φιλικά sites
Links
Search
Αναζητηση για:

Στην κατηγορία:


Δείτε επίσης
SHIVERSSHIVERS (1975)
THE TINGLERTHE TINGLER (1959)
IT’S ALIVEIT’S ALIVE (1974)
SCANNERSSCANNERS (1981)
RABIDRABID (1977)
PROGENYPROGENY (1998)
GOD TOLD ME TOGOD TOLD ME TO (1976)
VIDEODROMEVIDEODROME (1983)
BRAIN DAMAGEBRAIN DAMAGE (1988)
SCANNER COPSCANNER COP (1994)
BASKET CASE 2BASKET CASE 2 (1990)
BASKET CASE 3: THE PROGENYBASKET CASE 3: THE PROGENY (1992)
PET SEMATARYPET SEMATARY (1989)

Valid XHTML 1.0 Transitional

horror : sci-fi : exploitation : fantasy
THE BROOD (1979) (Καναδάς)
Age Line
Κατάλληλο για άνω των 15
  THE BROOD  
Είδος: Τρόμου
Θέμα: Διαστρεβλωμένη Επιστήμη, Μετάλλαξη, Εκδίκηση
ΣκηνοθεσίαDavid Cronenberg
ΗθοποιοίOliver Reed, Samantha Eggar, Art Hindle, Nualla Fitzgerald, Susan Hogan
ΣενάριοDavid Cronenberg
ΠαραγωγήClaude Heroux, Pierre David, Victor Solnicki
ΜουσικήHoward Shore
ΦωτογραφίαMark Irwin
ΜοντάζAlan Collins
Υπάρχουν 8 σχόλια χρηστών για την ταινία
Υπόθεση:

Ένας άνδρας προσπαθεί να μάθει τις κατά τ’ άλλα μυστικές πρακτικές ενός επιφανούς ψυχιάτρου, ο οποίος κουράρει τη γυναίκα του. Την ίδια στιγμή μια σειρά φόνων κοντινών του προσώπων από αγνώστους περιπλέκουν το μυστήριο.

Σχόλια:

Ο David Cronenberg επιστρέφει με την τρίτη και για πολλούς πιο ολοκληρωμένη του ταινία μέχρι την επόμενη, με το τυπικό θέμα της επαναστατικής ιατρικής, αυτή τη φορά με το όνομα «ψυχοπλαστική», μια νέα επαναστατική μέθοδος που συνδυάζει την κλασσική ψυχοθεραπεία με παρεμβάσεις στην ανθρώπινη φυσιολογία.

Όπως και στα SHIVERS και RABID, ο χαβαλές ξεκινάει από τους χώρους μιας ιατρικής εγκατάστασης όπου ο ψυχίατρος Δρ Hal Raglan (Oliver Reed) προσπαθεί με τη μέθοδο αυτή και κάποιες άλλες τεχνικές να εισχωρήσει βαθύτερα στην προσωπικότητα των ασθενών του με το να τους κάνει να μεταφέρουν τα διανοητικά τους προβλήματα στο σώμα τους.

Η αγαπημένη του ασθενής είναι η Nola Carveth (Samantha Eggar), πρώην γυναίκα του Frank (Art Hindle), με περισσότερα ψυχολογικά προβλήματα από τα συνηθισμένα, που ξεκινούν από την κακοποίηση που είχε μικρή από τους γονείς της και ιδίως τη μητέρα της. Η Nola έχει τόση πολλή οργή συγκεντρωμένη μέσα της, που όταν μια μέρα ο Frank παρατηρεί σημάδια σαν από χτυπήματα στο σώμα της μικρής τους κορούλας, αμέσως βγάζει το συμπέρασμα ότι ευθύνεται η Nola. Ανήσυχος πηγαίνει στην κλινική και εξηγεί στον Δρ Raglan τις σκέψεις του. Ο τελευταίος, μην μπορώντας να πιστέψει ότι η ασθενής του άσκησε βία πάνω στην ίδια της την κόρη, προσπαθεί να ανακαλύψει την πηγή του κακού.

Εντωμεταξύ, η μητέρα της Nola δολοφονείται βάναυσα υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, με τη μικρή Candice να είναι παρούσα όταν έγινε ο φόνος, αλλά να ισχυρίζεται ότι δεν θυμάται τίποτα απ’ ότι έγινε. Ο αφύσικος ύπνος της, όμως, προβληματίζει τόσο τον πατέρα της όσο και τους γιατρούς, που του συστήνουν να την βοηθήσει να θυμηθεί και να αποβάλει αυτό που συνέβη, προς αποφυγή χειρότερων εξελίξεων στο μέλλον.

Η επίσκεψη του πατέρα της Nola στην πόλη για την κηδεία της πρώην γυναίκας του κάνει τον Frank να ασχοληθεί ακόμα περισσότερο με τον Δρ Raglan και τη θεραπεία του. Μάλιστα όταν ο πατέρας της Nola δολοφονείται κάτω από παρόμοιες συνθήκες, ο Frank ανακαλύπτει το σώμα ενός ανθρωπόμορφου πλάσματος, σαν παραμορφωμένου παιδιού και με τη σύμφωνη γνώμη της αστυνομίας, καταλήγουν ότι ο γκροτέσκ νάνος είναι ο δολοφόνος, που ήταν τόσα χρόνια φυλακισμένος μέσα στο σπίτι. Ο Frank όμως δεν πείθεται και μετά από τις πληροφορίες ενός ασθενή του Δρ Raglan για την ύπαρξη μιας καλύβας με παραμορφωμένα παιδιά, αρχίζει να υποψιάζεται τόσο τον Δρ Raglan όσο και τη γυναίκα του.

Αυτό το κεντρικό θέμα της επανάστασης του σώματος απέναντι στο μυαλό είναι το πιο συνηθισμένο στη φιλμογραφία του Cronenberg. Αυτή τη φορά εισάγει το θέμα του με ευθύτητα, μέσω μιας ψιλοτραβηγμένης ιστορίας, που όμως βγάζει αρκετό νόημα αρκεί να έχει κανείς την απαραίτητη φαντασία και δεκτικότητα στις ιδέες του μεγάλου Καναδού σκηνοθέτη.

Με ένα κάπως αργό ξεκίνημα, το THE BROOD αρχίζει να εμφανίζει σιγά σιγά τα χαρτιά του, με τη βοήθεια της πολύ υποβλητικής και νοσηρής ατμόσφαιρας που σπάνια λείπει από τις δουλειές του Cronenberg, μέχρι το απίστευτης έντασης φινάλε. Οι αποκαλύψεις έρχονται η μία μετά την άλλη, ενώ όλα αυτά παρουσιάζονται με τη βοήθεια της αρχοντικής ερμηνείας τόσο της Samantha Eggar που είναι ανατριχιαστική, όσο και του Oliver Reed στο ρόλο του ψυχιάτρου που δεν μπορεί να συμβιβαστεί με την αποτυχία.

Όπως στις περισσότερες ταινίες του Καναδού δημιουργού, το gore είναι παρών και αρκετά εντυπωσιακό, ενώ η επίδειξη της Samantha Eggar στο τέλος θα σας αφήσει με ανοιχτό το στόμα, σε μια σκηνή ανθολογίας για τη παγκόσμια φιλμογραφία του τρόμου, την οποία καλό θα είναι να δείτε στην ολότητά της στην Unrated έκδοση.

Σύμφωνα με διάφορες πηγές, ο David Cronenberg άντλησε την έμπνευσή του για το THE BROOD από προσωπικές του υποθέσεις και συγκεκριμένα το διαζύγιό του που έγινε εκείνη την εποχή, οπότε από πολλούς το THE BROOD θεωρείται από τις πιο προσωπικές του ταινίες. Εγώ θα συμφωνήσω μ’ αυτό, αν και κατά τη γνώμη μου όλες σχεδόν οι ταινίες του είναι όσο προσωπικές όσο γίνεται, με αποκορύφωμα το NAKED LUNCH. Αυτό όμως που έχει σημασία είναι ότι ο Cronenberg εμφανίζεται σε full φόρμα, ίσως για πρώτη φορά από την αρχή της καριέρας του, μια φόρμα που θα διατηρήσει και στις δύο επόμενες δημιουργίες του, στο SCANNERS και το αριστούργημα της σκηνής του τρόμου VIDEODROME.

Πρωτότυπο, εμπνευσμένο και ολοκληρωμένο, το THE BROOD είναι must για τους φίλους του Cronenberg και του τρόμου.

DVD Notes:

To DVD της Audio Visual περιέχει την R-rated έκδοση της ταινίας (87:45)

Διεθνείς DVD εκδόσεις:

R0 Μ. Βρετανία (Arrow Video) R-rated
R1 Αμερική (MGM) Unrated
R2 Γαλλία (GCTHV) R-rated
R2 Ολλανδία (A-Film) R-rated
R2 Ιαπωνία (JVC) R-rated
R2 Σκανδιναβία (Future Film) R-rated
R2 Μ. Βρετανία (Anchor Bay UK) R-rated & Unrated
R4 Αυστραλία (Universal Pictures) R-rated

Η καλύτερη έκδοση είναι η R2 Μ. Βρετανίας, σε 2 DVD που περιέχει την unrated όσο και την R-rated έκδοση, ενώ περιέχει τα καλύτερα extras.



Τελευταίοι 5 σχολιασμοί μελών

Rakhe (Βαθμολογία: 4) στίς 28/10/2014 22:25

Απ' τις καλύτερες του Cronemberg μετά το φυσικά άπιαστο THE FLY. Είχε ενδιαφέρον και σασπένς. Τα παιδιά τέρατα δεν μ'άρεσαν πολύ σαν ιδέα άλλα η ταινία ήταν πολύ καλή. Και πολύ gore. Απ' τις πιο καλές του Cronemberg.

mixosssz (Βαθμολογία: 4) στίς 09/04/2013 15:19

ΓΙΑ ΜΕΝΑ Η ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ KRONENBERG ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΤΩΝ ΑΚΡΩΝ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΕΧΕΙ ΒΓΑΛΕΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΑΡΕΣ (VIDEODROME,THE FLY,SCANNERS ΚΤΛ.) Κ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΜΕΝΕΣ ΠΑΤΩΖΕΣ (SHIVERS,EXISTENZ ΚΤΛ).
ΤΟ BROOD ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΥ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ Κ ΣΥΓΚΛΙΝΕΙ ΣΤΗΝ 1Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ.
ΕΞΥΠΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ,ΩΡΑΙΟΣ ΡΥΘΜΟΣ Κ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΦΙΝΑΛΕ.
ΤΟ ΣΥΣΤΗΝΩ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ.

assos (Βαθμολογία: 3) στίς 15/10/2010 17:54

Ατμοσφαιρική και με το κλασσικό δυνατό φινάλε. Οχι από τις πρωτες επιλογές σε ταινία του Κρόνενμπεργκ, αλλά καλή προσπάθεια. Πολύ καλή η αγαπημένη μου Σαμάνθα Ενγκαρ.

blondy (Βαθμολογία: 2) στίς 22/03/2010 15:24

mono i mousiki mou arese, se kapoia simeia eixe ligo agwnia alla mexri ekei.....kati parapanw egw den vrika....

pflashatos (Βαθμολογία: 5) στίς 18/11/2008 12:26

Τι να πει κανείς για τον Cronenberg ο άρχοντας του κλινικού τρόμου. Ένας από τους αγαπημένους μου σκηνοθέτες. Όλες οι ταινίες του ξεπερνούν τον ορισμό καλή και πλησιάζουν το αριστούργημα. Το Brood δεν ξεχωρίζει είναι όπως όλες οι ταινίες του, τέλεια. Κρίμα μόνο που στις δυο τελευταίες του ταινίες παράτησε τον κλινικό τρόμο και άρχισε να περιπλανιέται σε διαφορετικά μονοπάτια




Σχολιάστε αυτή την ταινία.

Βαθμολογήσετε αυτή την ταινία.

Login Username:

Password:



Login with facebook Δεν είστε μέλος; Γραφτείτε εδώ!

Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
b-movies.gr rating
starstarstarstar

Gore
3
Τι σημαίνουν;

Users rating
starstarstarhalf starhalf starhalf starhalf starhalf starhalf starhalf starhalf star
(14 Ψήφοι)
ΨΗΦΙΣΤΕ
corner © 2006-2019 b-movies.gr - Copyright notice - User Agreement - Privacy Policycorner
Created by thanpa