b-movies.gr - horror : sci-fi : exploitation : fantasy
Home
b-mission
b-news
b-movies
b-people
b-άρθρα
b-TV
b-events
Polls
Επικοινωνία
Φιλικά sites
Links
Search
Αναζητηση για:

Στην κατηγορία:


Δείτε επίσης
DON’T TORTURE A DUCKLINGDON’T TORTURE A DUCKLING (1972)
THE DEAD ARE ALIVETHE DEAD ARE ALIVE (1972)
WHAT HAVE YOU DONE TO SOLANGE?WHAT HAVE YOU DONE TO SOLANGE? (1972)
MURDER ROCKMURDER ROCK (1984)
SEVEN NOTES IN BLACKSEVEN NOTES IN BLACK (1977)
BLACK CHRISTMASBLACK CHRISTMAS (1974)
THE NIGHT EVELYN CAME OUT OF THE GRAVETHE NIGHT EVELYN CAME OUT OF THE GRAVE (1971)
FEAR IN THE NIGHTFEAR IN THE NIGHT (1972)
TELL ME SOMETHINGTELL ME SOMETHING (1999)
SCHIZOIDSCHIZOID (1980)
VISITING HOURSVISITING HOURS (1982)
THE UNTOLD STORYTHE UNTOLD STORY (1992)
CANNIBAL FEROXCANNIBAL FEROX (1981)
NIGHTMARE CITYNIGHTMARE CITY (1980)
BLACK DEMONSBLACK DEMONS (1991)
CORPSE MANIACORPSE MANIA (1981)

Valid XHTML 1.0 Transitional

horror : sci-fi : exploitation : fantasy
EYEBALL (1975) (Ισπανία, Ιταλία)
Πρωτότυπος τίτλος: Gatti Rossi In Un Labirinto Di Vetro
A.K.A.: El Ojo en la Oscuridad, The Devil's Eye, The Eye, The Secret Killer, Wide-Eyed in the Dark
Age Line
Κατάλληλο για άνω των 15
  EYEBALL  
Είδος: Θρίλερ, Μυστηρίου
Θέμα: Giallo
ΣκηνοθεσίαUmberto Lenzi
ΗθοποιοίMartine Brochard, John Richardson, Ines Pellegrini, Andres Mejuto, Mirta Miller, Daniele Vargas, Georges Rigaud
ΣενάριοUmberto Lenzi, Felix Tusell
ΠαραγωγήJoseph Brenner
ΜουσικήBruno Nicolai
ΦωτογραφίαAntonio Millan
ΜοντάζAmedeo Moriani
Σχολιάστε την ταινία
Υπόθεση:

Ένας δολοφόνος που φοράει μακριά κόκκινη κάπα σκοτώνει έναν προς έναν τους επιβάτες ενός τουριστικού πούλμαν.

Σχόλια:

Ένα giallo από τον σκηνοθέτη του CANNIBAL FEROX και NIGHTMARE CITY με όλα τα στοιχεία εκείνα που θα περίμενε κανείς που έχει κάποια επαφή με το έργο του Umberto Lenzi. Πολύ μέτρια, άνευρη σκηνοθεσία, πεζή αφήγηση που ναι μεν έχει κάτι να εξιστορήσει, αλλά η έλλειψη ατμόσφαιρας το «θάβει», επαναλαμβανόμενη ενοχλητική μουσική, που είναι απίστευτα παράταιρη με τα δρώμενα, και φυσικά σημεία σαδιστικής βίας που όμως δε φτάνουν την ποσότητα και το επίπεδο των προαναφερόμενων ταινιών του Lenzi.

Μην με παρεξηγήσετε, δεν έχω τίποτα με τον Umberto Lenzi. Ίσα ίσα, όπως οι περισσότεροι κι εγώ απόλαυσα το χαβαλέ του NIGHTMARE CITY και την αναίτια βία του CANNIBAL FEROX, όπως και τα περισσότερα θρίλερ και ταινίες δράσης του, αλλά δεν μπορώ παρά να παραδεχτώ ότι στο συγκεκριμένο εργάκι, ο maestro ήταν αρκετά ντεφορμέ.

Το EYEBALL από πλευράς πλοκής δεν πάει άσχημα, αλλά γίνεται γρήγορα κουραστικό και αδιάφορο λόγω αυτής της έλλειψης ρυθμού και ατμόσφαιρας. Φυσικά, συνήθως ο Lenzi σπεύδει να καλύψει αυτές τις ατέλειες προσθέτοντας πικάντικες σκηνές gore και φρικαλεοτήτων, αλλά εδώ είναι ιδιαίτερα συγκρατημένος σ’ αυτόν τον τομέα. Όχι ότι οι φίλοι του Ιταλού σκηνοθέτη δεν θα απολαύσουν τις υποχρεωτικές σκηνές μαχαιρωμάτων και βγαλσιμάτων ματιών με στιλέτο, αλλά όχι στο βαθμό άλλων ταινιών του Lenzi. Συγκρατημένος εμφανίζεται επίσης και στο μέτωπο γυμνού, με δυο- τρεις σύντομες σκηνές λεσβιακού έρωτα διάσπαρτες στην ταινία, οπότε δεν μένουν και πολλά για τον αγνό οπαδό του exploitation.

Από πλευράς πλοκής, το EYEBALL είναι τυπικό giallo, με έναν δολοφόνο ντυμένο με κατακόκκινο αδιάβροχο να πετσοκόβει τα μέλη ενός τουριστικού γκρουπ στην Βαρκελώνη, αφού πρώτα τους αφαιρεί το ένα μάτι, κατά προτίμηση το αριστερό. Ο τοπικός επιθεωρητής καλείται να ερευνήσει την υπόθεση και σύντομα αρχίζει να υποψιάζεται όλα τα μέλη του γκρουπ. Η υπόθεση περιπλέκεται όταν ένας άνδρας από το γκρουπ υποψιάζεται ότι εμπλέκεται και η γυναίκα του, η οποία εντωμεταξύ πάσχει από μια διανοητική αρρώστια και βρίσκεται στις ΗΠΑ.

Κάποιο σχετικό ενδιαφέρον διατηρείται κατά διαστήματα, όχι πάντως από τους άνοστους διαλόγους που το τραγελαφικό ντουμπλάρισμα κάνει να ακούγονται σαν επιτηδευμένα αστείοι ώρες ώρες, αλλά γενικά το EYEBALL κινείται σε ρηχά νερά την περισσότερη διάρκειά του. Ακόμα και το ποιος ήταν τελικά ο φονιάς, από ένα σημείο και μετά φαίνεται «μονόδρομος» μειώνοντας ακόμα πιο πολύ το ενδιαφέρον. Κάποια σημεία πολύ καλής φωτογραφίας της Βαρκελώνης, αν και είναι πνοή δροσιάς στο «στεγνό» από αισθητικής πλευράς EYEBALL, δεν ανεβάζουν τα πράγματα παραπάνω από εκεί που τελικά τους αξίζει.

Πάντως όλα αυτά θα μπορούσαν να είναι πολύ καλύτερα αν έλειπε η φρικτή ‘70s μουσική του Bruno Nicolai, που χωρίς υπερβολή είναι πανταχού παρούσα στην ταινία, ότι και να συμβαίνει. Δε λέω, εντάξει να ακούσεις το τραγούδι μια στην αρχή και μία στο τέλος, αλλά εδώ κολλάει σχεδόν σε κάθε σκηνή, κάνοντάς το πραγματικά ανυπόφορο.

Σε κάθε περίπτωση, το EYEBALL σίγουρα είναι αντικείμενο ενδιαφέροντος από τους φίλους του Umberto Lenzi και του Ιταλικού giallo, μιας και δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό, αλλά οι υπόλοιποι καλύτερα να ψάξουν κάτι άλλο.

DVD Notes:

To EYEBALL δεν έχει κυκλοφορήσει σε DVD στην Ελλάδα.

Διεθνείς DVD εκδόσεις:

R0 Γερμανία (Marketing Film)
R2 Γερμανία (X-Rated KultDVD)

Και οι δύο εκδόσεις είναι χωρίς περικοπές και σχεδόν πανομοιότυπες, με αναμορφική μεταφορά.



Δεν υπάρχουν σχόλιασμοί για αυτή την ταινία.


Σχολιάστε αυτή την ταινία.

Βαθμολογήσετε αυτή την ταινία.

Login Username:

Password:



Login with facebook Δεν είστε μέλος; Γραφτείτε εδώ!

Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
b-movies.gr rating
starstar

Gore
3
Τι σημαίνουν;

Users rating

(0 Ψήφοι)
ΨΗΦΙΣΤΕ
corner © 2006-2019 b-movies.gr - Copyright notice - User Agreement - Privacy Policycorner
Created by thanpa